İnsan farkında olmadan bazen kendisine, ailesine, inancına, vatanına ve milletine zarar verebiliyor. Şöyle ki; taşıdığı isme, taşıdığı soyada, taşıdığı üniformaya, taşıdığı etikete layık olmayan hal ve hareketlerde bulunarak bu zararı farkında olmadan verebiliyor. Ben bu yazımda gerçekten beni çok üzen ve yaralayan 2 örnek üzerinde duracağım. Bu 2 örnekte benim inancıma zarar veren örnekler.

1.Örnek; Yaşı ve eğitimi hiç önemli değil çevremdeki bazı insanlar inancımızın çok değerli sünnetlerinden olan sakalı sünnete uygun olarak bırakıyorlar. (Herkesin imanını ve derecesini muhakkak rabbim bilir. Kimsenin inancına imanına lafım yok) Fakat kendileri bırakın sünneti farz ve vaciplere bile uygun yaşamıyorlar. Madem sakal bıraktın Müslüman kimliğini ön plana çıkardın O zaman Bir Müslüman da olması gereken vasıflara sahip olman gerek.

Sen kılık ve kıyafetin ile ben buyum diyorsun.Bu saatten sonra hal ve hareketlerin sadece seni değil tüm Müslümanları bağlar ki buna şahit oluyoruz senin yaptığın bir yanlışa istinaden hemen işte tüm hacılar hocalar böyle diyorlar hemen tüm Müslümanları seninle aynı kefeye koyuyorlar…Fetva makamı değilim ama Bu bence kul hakkın da girer.

Ne kadar kötü bir şey bir buçuk milyar Müslüman ın hakkını yemek... Onun için diyorum ki eğer sünnet gereği sakal bırakacaksan buna her şeyin ile hazırsan bırak. Kendini bu konuda temsile yeterli buluyorsan toplum içinde örnek bir yaşantı yaşayabileceksen bırak kardeşim… Yoksa hem sakalı bırak hem her haltı ye varmı böyle bir şey? inan ben şahsım adına sana hakkımı helal etmiyorum…hey hacı , hey sakallı benim inancıma dinime laf getirme ayağını denk al..Ne zaman kendini hazır hissettin o zaman sakalını bırak kardeşim…

2.Örnek; Yine yaşı ve eğitimi hiç önemli değil çevremdeki bazı bayanların Farz olan Türbanı takıp günlük yaşantılarında farz, vacip ve sünnetten bi haber hal ve hareketlerde bulunmaları inancıma ve gerçek manada örtünüp inancını yaşamaya çalışan kardeşlerime çok büyük zararlar vermeleridir…

Kardeşim eğer o kimliğe layık bir yaşantın yoksa İslamı ve kurallarını tam olarak öğrenip anlamamışsan, O türbanı takmanın anlamını ve ağırlığını bilmiyorsan lütfen o türbanı takma takmazsan sadece takmamanın cezasını çekersin, takıp ta gereği gibi yaşamazsan bir buçuk milyar müslümanın vebalini çekersin kardeşim… Kendini tam anlamıyla hazır hissettiğinde türbanını tak ve ona göre yaşantını sürdür… Yoksa O türbanla türbansız kardeşlerime bile parmak ısırtan onların bile yüzlerini kızartan davranışlarından dolayı şahsen ben sana hakkımı helal etmiyorum kardeşim…

Mevlana ne demiş;, YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

Sevgi ve saygılarımla sağlıcakla kalın…Yüce rabbime emanet olun

Hicabi ÇALIŞKAN 26.07.2009
( Şahsen Hakkımı Helal Etmiyorum başlıklı yazı HİCABİ tarafından 26.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.