Daha 5 yaşındaydım dedem bana bir şiir ezberletmişti.

Ben bir küçük askerim,
Sınırlarda gezerim,
Vatanıma göz dikeni,
Çizmem ile ezerim..

Birde şiirin sonundaki

vatanıma göz dikeni,
çizmem ile ezerim… derken sağ ayağımı da yere vurmamı söylüyordu.


Bu şiiri bana 3-5 kişinin olduğu her yerde okutuyordu ve müthiş keyif alıyordu. O yıllarda köy okullarında 23 Nisan, 19 Mayıs, 29 Ekim kutlamaları okulun bahçesinde,değişik müsamereler, şiirler , korolar ve yarışmalar yapılarak kutlanırdı tüm köy halkı da izlemeye gelirdi.O yıl okulda yapılan tüm bayram kutlamlarında öğrenci olmamama rağmen beni okula götürüp bir masanın üzerine çıkarıp bu şiiri okutturdu…Daha o yaşlarda bana Vatan ve millet sevgisini aşıladığını ve toplum önünde kendimi ifade etme , bir topluluk karşısında sıkılmadan konuşma alışkanlığını kazandırdığını daha sonraki yıllarda anladım…Allah ondan razı olsun…
( Dedemden Dersler-3 başlıklı yazı HİCABİ tarafından 5.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.