Konuya kafadan dalacağım… Stresli insanlarla bir arada yaşamak nasıl bir şeydir her aklıselim insan bunu üç aşağı beş yukarı bilir. Her insanın ama küçük ama büyük mutlaka bir derdi vardır. Soğansız aş,dertsiz baş olmaz , rabbim dağına göre kar verir ve ne kadar ekmek o kadar köfte diye ata sözlerimizle de bunun çok eski zamanlardan beri böyle olduğu ve kıyamete kadar da böyle devam edeceği anlaşılmaktadır…Bununla paralel olarak ta insan birde yaşamı boyunca sınavdadır…Her şeyi veren mutlak ve mutlaka rabbimdir buna hiç şüphe yok fakat rabbim bize her zaman seçmemiz için en az 2 şık Yap/ yapma yaparsan sonuç bu,yapmazsan sonuç bu, diyede sebep sonuç ilişki sinide vermiştir ve kullanmamız için mükemmel bir akıl vermiştir.Birde bedelsiz hiçbir şey vermemiştir…havanın ve suyun bile bedeli vardır o da şükür etmektir.Eğer helal yoldan trilyonlarım olsun ,katlarım,yatlarım yanımda çalışan itaatkar elemanlarım olsun diyorsan bu bedavadan yan yatarak olmuyor kardeşim…Bir trilyonu asgari ücrete böleceksin (550 TL) oda 1818 yapar buda şu demektir sen bu insanlardan 1818 kat daha çok çalışacaksın,bu kadar kat daha akıllı olacaksın, bu kadar kat daha sabırlı,hoş görülü olacaksın…vs. vs..vs..veya çok akıllısın ve politiksin Bir trilyonu cumhurbaşkanın maaşına böleceksin (14.000 TL) oda 71 yapar… o zaman da Cumhurbaşkanın 71 katı kadar özelliklere sahip olman gerek… Benimle aynı pencereden bakıp ve o görüntüye takılırsan benden farklı düşünemezsen,benim gibi davranırsan kusura bakma bu servet sana 500 kat büyük gelir ve altında ezilirsin…Sağlık ta kalmaz huzurda…Himayendeki insanlar senin sahip olduğun özelliklere sahip olsalar senin yanında değil rakibin olurlar…onun içindir ki herkes haddini ve cürümünü bilecek ve ona göre davranacak…sen sahip olduğun ve dahada sahip olacağın şeyler kıymeti kadar strese girerken bizlerden de aynı stresi ve telaşı, heyecanı yaşamamızı bekleme…sahip oldukların ve olacaklarının bedelini ödediğini de unutma…Bir evde bir kişi kanser ise onun acısını hissetmek için tüm hane halkının kanser olması gerekmez…Hane halkına düşen ise onun tedavi çarelerini aramak ve onu teskin etmektir…Eğer daha az stres daha az dert istiyorsan bizim gibi aza kanaat edeceksin ve imrendiğin kıskandığın bizim hayatımızı yaşayacaksın.Bu iş bir denge işidir ve her şeyin bir bedeli vardır...ve sen kendi sınavını kendin seçme özgürlüğüne sahipsin Yap/Yapma..sebep sonuç her şey ortada….Sağlıcakla kalın dostlar…

Hicabi ÇALIŞKAN 21,07,2009
( Yap/yapma başlıklı yazı HİCABİ tarafından 21.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.