İ.C.(İLGİNÇLİKLER CUMHURİYETİ)
Muğla Ortaca da kafasının üstünde bisiklet sürerken kanape taşıyan vatandaş herkesi şaşırttı.
Önünü nasıl görüyorsun?
İskeleti kavak olsa demir makası vediğer aksamı ile beraber 70 kğ gelir..
Nakliyeciye gitti ortalama bir ilçe de şehir içi nakliye 1000 TL olmuşsa tamire verilmiş kanape bacak omza olur..
Emekliye verilen 3 kuruşla yaklaşık 9 aydır yaşamını idame ettirmesi daha az mı ilginç?
Çocuğunu kreşe gönderen,çalışan  annenin maaşının yarısını bırakması da çok ilginç..
15TL ye fırlamış bir simitle kahvede bile 7.5 TL olmuş çaya ucuz  denir..
Havaalanında kuyruk beklerken gavurun alacagı bir simit kur farkından 2 simit olurken,sabah aldığın 5 litre mazot 4.5Litreyr düşmesi de çok ilginç…
Fakir ama gönlü zengin İmam Ramazan doğru din deyip öldürülürken,padişahın sol tarafındaki taşağın kıymeti harbiyesini anlatan imamın el üstü tutulması da ilginç hele bunların içinde babalarının nirası için birbirine giren encekleri görüncede çok ilginç geliyor..
Dilber hesabı öder dediler kaşara namus payesi verdiler.Yaktığı tükettiği s*ktiği hayatlara,cezaevine gidenlere,mezarlıkda taşa dönenlere babasız büyüyen çocuklara laf eden de olmadı.Hatta kadınn sönürüldüğü yere pavyondur dediler Çok ilginç
Tekelleşen marketler,taksi plaka sahipleri stokdan ,rafdan para kazanırken 7 sülalesi ürün toplayan toplarken peynir ekmekden başka bir şey yemeyen köylünün üretmesine rağmen kazanamaması da ilginç geliyor bana…
Tarikat diye sosyal programları, ticarethane gibi işleten ,bir hırka bir takke deyip topladıkları yardım paraları ile iplik fabrikası kuranlarda çok ilginç…
Kaderim deyip makalesi olmayan rektörler ile bir ilçedeki müdürlerin kurum değiltiren imam,yetmedi ilahiyatçı olmasıda çok ilginç değil mi?
Bir öğretmenin kravatsız sakallı ve kot pantolonla öğrencilerine rol model olması ,marka okulların rotasyonla emektar öğretmenlerinin taiynlerinin çıkartılıp, yerlerine çaylak, bilinen sendikalı öğretmenlerin ,getirlmesi de muhteşem ilginç
Askeri okulların kapatılıp,uzman çavuşa generallik yolunun açılması ,kasabada açılan hukuk fakülte mezunlarına hakim yapılması,maliye memurunun Danıştay üyesi olması da acayip ilginç 
İllevi amacı ve yolu farklı İki yüksek mahkemenin aynı yetki ve görev sahibi gibi davranması da ilginçdi
Eski partili,yeni partili tüm partilerin kesişim noktasının tek bir partide olması hepsinin lider adayı genel başkanlarının kurşun askere dönmeside ilginç..
Yasama organı üyelerinin kaldıraç ucuna dönüşmesi,yürütmenin özel kalem olması,Siyasi partilerin toplumsal haykırışdan ziyade toplumsal biata dönüşüm aracı olmasıda çok ilginç 
Her büyük ilçeye cezaevi kampüsü,her büyükşehirdeki marka üniversite kampüslerininse imar tadilarına tabi tutularak ranta kurban edilmeside çok ilginç 
Polis lojmanlarının,askeri lojmanların ve tesislerin,yabandaki köy arazilerinin Toki üzerine istimlak, arsaya dönüşecek tarlaların yandaşlarca ucuza kaptma gibi yöntemlerle her ilçeye bir zengin hediye edilmeside ilginç geliyor..
Özerk kuruluşlar eliyle muhaliflere ait arazi ve binaların önce el koy sonra adrese teslim 3.kişiye  satış ile katmerleşmiş zenginlik halleri de ilginç..
Bilader okulları ,hastaneleri,yolları,özelleltirme ile sırtından atmış bir kamu yönetimi neden vergi topluyor .Bu da ilginç değil mi?
Ama tüm bu ilginçliklerin içinde en ilginç olanı ikame edilecek yabancı ajanların istilasında olmayan bir muhalefet olmadığı için beni sürekli irite edecek ısmarlama iş ve ilişkilerde bulunduğu için  iktidar yine de iktidar diyece bir kitle olmasıdır…

Torun Halili
( İ.c-ilginçlikler Cumhuriyeti başlıklı yazı HALİLİ tarafından 1.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.