FAL BAKILIR...
MEMLEKET FALI...
Bir falcının anatomisi incelediğinizde çevresindekilere göre zeka işletim sistemini,kurguladıgı dünyasında, taşları yerine koyacak şekilde, veri sahibi olduğu kıt kaynaklı olsa da taşı gediğine koyarak meshurlastığı sonucuna varirsiniz..
Falcı Bacı ,falcı başı ya da hikmeti  kendinden her ne malum şahıs olursa olsun aynı zaman da bir profil uzmanı dır.Profil uzmanı olmak bilimsel bir çalışma ve eğitim gereltirir.Ama falcı mektep bilmese de olur.Profil uzmanı giydiğin gömlek renginden düz ,çizgili  yada kareli ya da havai renkli motifli gömleğinin aşk adamı mı iş adamı mı doğa adamı mı evcimen mi olduğunu çözer..Giydiğin pantolonun, paçasından, kumaş mı kot mu olması ütülü yada salaş görünümü de senin hayata bakışınla ilgili ilk bakışta varacağı  genel geçer kurallardandır..Yüzündeki mimiklerin yada adam öldürsen bile ser vermez duruşun, sac sayısı ,sac rengi ,boyayıp boyamadigin, boya rengin,onun sana fal bakımında kelime dağarcığı icin sanin vermiş olduğun hediyelerdir.Zaten" falcı eşiğini" geçtiğin andan itibaren kucağa oturacagını, bilerek geldiğin için senin nasıl fırtınalar yasadığını bilir.. O sendem geleceklerle işi somutlaştırır.Betin benz'in   solukluğu, ses tınından, kelimeler arası boşluk ilk karekter tahlili ananın adı babanın adı diyerek sendeki bilgileri  yolmaya başlar.. Ve her ne hikmetse aslımda senin bildiğin şeyleri yine sana söylererek, gözünde bir bilgelik kazanır..
Sahte bilgelikle, sahtekar siyasetçilk arasında fonksiyonel fark yoktur.. İkiside bireyin bildiğini söyler. Bilinmedikleri söylendiğinde ise salladıklarıdır..Sallama gücüne göre nufuzu değişir.. Falcının bireysel olarak, sana ait sahada  yaptığı faaliyetin, tıpatıp aynısını siyasetçi toplum sahasında yapar.. Fakirliği sen  çekersin o miting alanında " fakirlik var"dediğinde alkışlar ona olağanüstülük bağlarsın. Halbuki onun şatafatı, şatafatın finamsmanı, senin vergilerle yada oluşturduğu" suni enflasyonla" yansıtılan zamlarla cebinden çıkıp, bir daha aynı oranda cebine girmemesi ve fakirleşmedir..Seni bozar onu donatır.. Falcıya da verdiğin oranda da fakirleşirsin.. Siyasetçi aynı falcı gibi  bilineni, senin bildiklerini sana söyleyerek  senden geçim sağlayandır.. 
Bir şehirde nitelik olarak  2 fırın vardır 
Birisinden particiler,yer diğerinden halk yer..
Birinin içinde odun yanar diğerinde memleket yanar.. 
Birisinde kuyruğa girer  diğerinde  pişen doğrudan ağzına düşer
Birisinde ekmeği para öder alırsın ,diğerinde senin yerine gelecek nesiller ödeme yapar.
Fırında cırakliktan yetisen ustalar çalışır diğerinde usta değil yedikçe ustalasanlar vardır
Fırın sahibi,bilinen bir iş adamıdır.Digerinde bütün memleket fırındır
Fırında memleketin en bilindik buğdayı kullanılır Digerinde tüm madenler,limanlar,tesisler birer kaynaktır..  Böyle bir sistemde siyasetçi sen olsan koltuğu bırakmazsın
Problem ne siyasetçi de ne de falcı dadır..Seçmen ve falcıya inanan bizzat problemin kendisidir.. Kanmaya ve kandırılmaya müsait bu iki sınıf da çözüm odaklı olmadığı için kurtuluşu seçenk dışı şeylerde arar.. Yetişmiş insan gücün yurt dışına kaçar.. Ruhu kirlenmiş yada kirletilmiş nesil mutluluğu" ıslak yada kuru "keyif verici zannedilen zehirde arar.. 
Bu vesile ile Paramızın ,gavur parası ile 1/20 değerine  ulastığı zaman diliminde  01 lik dilimlerle 1.500.000 öğrenci içerisinde ilk 5000 içine girerek doktor olup yurt dışına giden arkadaşlarımızı.. kutluyorum.. Zekalarını konuşturdular ..Birikimleri ile Yine gelecekler..
Kendisi yurt dışına gidemeyen arkadaslar 100.000 usd ye Türkiye de ev alacağına 80 bine  birikiminin, ABD de vergi olmayan(florida gibi) yerde daire alın kira gelirinizle Türkiye de gül gibi yasamaya devam edin.Biri ilk beş bindedir.. Diğeri okul yüzü bile görmemiştir..Oysa erdemli olanın ne kendisi ne de parası kaçar.
Yine Amerikan doları kazanıp  Türk lirası harcama fırsatı yaratan yöneticilerimize ayrıca teessüflerimi bildiririm.
Yoksa sadece araplar degil ingilizler,ruslar,sırplar,çlnliler zenciler hep bizi seviyor.. ..
Bozuk düzeni bir iki dize ile aşağıya yazdım Hepinize selam ve saygılarımı sunuyorum
BOZUK DÜZEN
İnek süt vermez, oldu
Bayıra,beton dikeli 
Kasap satmaz et doldu
Cepler delik deşik olalı
///
İnekler ,bogasamaz oldu
Süt kesti keseli
Kadın kocaya vermez oldu
Vücudum bozulur diyeli
///
Cahil doğurdu dokuzu
Zengin bulamadı, bir bebeyi
Vicdanlar boşaldı Cepler doldu
Kişi sadece kendini beğeneli
///
Torun Halili der ki
Vermek azaltmaz, getirir bereketi
Vermezsen yersin hep diyeti
Gelecek nesil de olsa çeker eziyeti
Ver kurtul ki para kurutur zihniyeti
Yoksa yüz numaradaki kağııtta 
sarmaya yeter inan  cesedi


( Fal Bakılır Memleket Falı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.