Tolstoy’un küçük ama ruhu derinden etkileyen manevi iklimde yolculuğa çıkaran bir eseriyle karşı karşıyayız. Kitap bir meleğin üç hakikati öğrenme hikayesinden oluşuyor.

İnsanın kalbine hükmeden nedir?

İnsana neyin bilgisi verilmemiştir?

İnsan ne ile yaşar?

Ölüm meleği yeni doğum yapmış ikiz bebekli bir annenin canını almakta tereddüt edince dünyaya insan olarak gönderilir.

Bir türbenin yanında soğuktan kendinden geçen melek Simon’un sevgi dolu yüreğiyle karşılaşır. Ama Simon’un karısı ilk önce onu gördüğünde iyilik yapmaktan çekinip öfkeli davranır. Melek, Simon’un karısı Matryona’nın bu tepkisine şaşırır. Ama sesini çıkarmaz. Matryona bir müddet sonra onun masum yüzüne dikkatli bakınca içinden ona karşı sevgi hisseder ve ona bakacağını söyler. Onun katı kalbini yumuşatan sıcaklıkta bir sevgiyi hisseder. Ve ilk hakikati öğrenir;

İnsanın kalbine sevgi hükmeder.

Kendini beğenmiş zengin, zalim ve ukala bir adamın ölümün ne zaman geleceğini bilmeden en az bir yıl bozulmadan giyebileceği ayakkabıyı ısmarladığında ikinci hakikati öğrenir.

İnsana kendi ihtiyaçlarının ne olduğu bilgisi verilmemiştir. Ayakkabı sipariş ederken aslında terliğe ihtiyacı olduğunu bilmemektir adam. Çünkü ölümün kendisini ne zaman yakalayacağından habersizdir.

Ve insanlar kendileri için gerekli olanlara değil de gereksiz olanlara yatırım yaptığında hep kaybedecektir.

Kendi çocuğu ölen kadın bir kadının öksüz iki çocuğu sahiplenmesinde ve onları huzurlu bir ortamda büyütmesinde ise insanların ne ile yaşadığını öğrenir.

İnsanlar sevgiyle yaşar.

Tolstoy bu eserinde manevi iklimde kendilerini yetiştiren, başkalarını kendilerine tercih eden ve Allah sevgisiyle dolu olanların günahlarının bağışlanacağı mesajını vermektedir.

Allah’ım sevgisiz bir kalpten, bencil ve kibirli bir nefisten, hayata hükmetmeyen bir inançtan sana sığınırım!

Kitaptan Sözler

Emek ucuz ekmek ise pahalıydı.

İnsan anne babasız yaşayabilir fakat sevgisiz yaşayamaz.

Anladım ki insanın kalbine sevgi hükmeder.

İnsana kendi ihtiyaçlarının bilgisi verilmemiştir.

Kadın kendi çocukları olmadığı halde onlara sevgi gösterince ağladım. Kadında hayat sahibi Allah’ın varlığını hissettim ve insanların ne ile yaşadığını öğrendim. İnsanlar sevgi ile yaşar!

Seyit Ahmet Uzun

( İnsan Ne İle Yaşar başlıklı yazı SeyitAhmetUzun tarafından 16.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.