1 En Zoru Da Para Aklamak
EN ZORU DA
PARA AKLAMAK...
Atasözlerimiz vardır, bizim düşmanın sövdüğü dostun övdüğü yol gösterici hayat özeti mahiyetinde ata yadigarı, ata marifeti amerikayı yeniden keşfetmeye gerek olmadan bize yarenlik eden sözlerdir Bazıları azınlıkda olsa ata sözü gibi lanse edilen misyoner sözleridir.. Hangi sözün nifak için hangi sözün infak için söylendiğini nasıl ayıracağız? Ayracımız ne olmalıdır? Bu durumda genel geçer Türk töresinde, kural ve inanç değerlerine aykırılık teşkil, edip etmediğini kendimize soracagız. Mesela ;Devletin malı deniz yemeyen domuz sözü tüm memur suçlarının müsebbibidir. Allahsız Memuru, suça sürükler ve iç dünyasında ona eylemi masumlaştırır. Oysa  insanı yaşat ki devlet yaşasın derken bile Edebali aslında insanın varlığını bile devlete bağlayarak devlet kutsiyetini ortaya koymuştur. Bilge Kağan Türk Ulusuna seslenişi mahiyetindeki Göktürk Kitabelerinde  "Türk Oğuz Beyleri, işitin! Üstte gök çökmedikçe, altta yer denizi delinmedikçe, ilini töreni kim bozabilir" derken Türk Devletinin kıyamete kadar var olacagını söylerken Türk ili ve töresinin yıkılmazlığından bahsetmektedir. Şimdi böyle bir yıkılmaz anlayış" devleti ye bitir" anlayışı ile bağdaşır mı? ..
Gelelim kara para suçu ile paranın aklanması suçuna.. Her iki eylemde gerek iç mevzuatta gerekse uluslararası sözleşmelerle suç sayılmış ve yaptırımlara bağlanmıştır. " Para dediğin el kiri " dir. El işler, pislenir ve yıkarsın.. 8 saat çalıştın 8 saniye de elini yıkadın ve temizliğini yaptın. Parana sahip çıkmazsan işte böyle elinin kiri gibi çarçabuk gider demiş atalaromız.. Atamız elini yıka demiş parayı yıka dememiştir .. Paranın yıkandığı yerde işte kara para vardır. Para nasıl yıkanır? Kanunlarımız bazı kamu görevlilerine ya da serbest meslek erbabına bu yıkama işleminde ihbar yukumluluğu vermiştir . İhbar etmemek de sorumluluk oluşturur.
7262 numaralı Kanunun 20. maddesi ile 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının (d) bendine. savunma hakkına aykırılık teşkil etmeyecek şekşlde avukat da eklenmiştir. 1 d) "Yükümlü:Bankacılık, sigortacılık, bireysel emeklilik, sermaye piyasaları, ödünç para verme ve diğer finansal hizmetler ile posta ve taşımacılık, talih ve bahis oyunları alanında faaliyet gösterenler; döviz, taşınmaz, değerli taş ve maden, mücevher, nakil vasıtası, iş makinesi, tarihi eser, sanat eseri ve antika ticareti ile iştigal edenler veya bu faaliyetlere aracılık edenler ile noterler, spor kulüpleri ve Cumhurbaşkanınca belirlenen diğer alanlarda faaliyet gösterenleri,"yükümlü olarak saymıştır..
Yıkama işlemini yapanlar vekaleten veya asaleten bu işi yaparlar.. sulu kuru yollu şekilde yapanlar inanılmaz zeka  kültür ve politik ilişkilerini kullanarak ;
-deniz yolu,
-limit altı farklı kimliklere transferler
- vergisiz ada ülkelerinden  hayali ihracaatlar,
 - hayali olaylara dayalı mahkeme kararlarını infaz,
- bavul içi, yük içi taşıma,
-bahis talih oyunlarına baglı  görüntü kazanç
-İnsancıl görünümlü yatırım /inşaat şartına bağlı bağışlar ve bu bağışların karşıt işlemleri
--Yurtdışı vakıflar ve insancıl faaliyet görünümleri
...
Öncül suç şartına bağlı olarak elde edilmiş ve kanunda öngörülen ceza sınırlarında kalan her eylemde elde edilen para kara paradır.
Fetö terör örgütünün bağış paraları, pkk terör örgütünün haraç paraları, zehir tacirlerinin paraları, kara paradır.. Bir adadasınız sizden başka kimse yok valiz dolusu dolar neye yarar?
Almanya dan Türkiye ye gelen kadın sütyeninde  toplafığı 36  bin Euro ya polis el koydu. Almanya dan çıjışda nakıt beyan zorunluluğuna aykırı hareket eden kadının paradına polis el koydu.. Paranız TC sınırları içinde siz ABD de yaşıyorsunuz paranıza nasıl kavuşursunuz?
Dağdaki terör ile mücadele kadar önemlidir kara para  ve onun aklanması suçu ile mücadele... En ufak hata Hasan ın ekmeğinin Hans'a hedıye edilmesi ve Hasan ın köydeği çocuğunun uyuşturucu belasına kurban verilmesi sonucunu doğurur..
 O yüzden sakın bana dokunmayan yılan bin yaşasın de me...(misyoner sözü, atasözü değil)

TORUN HALİLİ
( En Zoru Da Para Aklamak başlıklı yazı HALİLİ tarafından 6.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.