VATAN SADECE DÜŞMANA KARŞI KORUNMAZ
Vatan bir toprak parçası olsun bir Türk ün ona verdiği anlam ile bir ingiliz tarafından verilmiş anlam aynı değildir..
Kral ailesi, alınan kızlar devletli olmak, vatana anlam verirken etkili olmuştur.. Güneş in batmadığı yer tabiri kullanılsa da kullanılan vatan veya devlet anlyışı değil ingiliz devlet ve diplomasisininn, ingiliz burjuvasi eliyle dunya poltiklarını ve devletleşme süreçlerini belirleme gücü olarak kendini göstermiştir.
Firûzâbâdî’nin Osmanlı Türkçesine Mütercim Âsım tarafından çevrilen KâmûsTercümesi’nde de şöyle bir vatan tanımı ile karşılaşırız:“Vatan, Arapçada bir insanın ikametgâhı olan menzile denilir ki yurt tabir olunur. Sığır, koyun ve sâirenin ağıl veya ahırına da vatan denir
Türkçe de il sözü ile vatandan bahsediliyor" il almak il tutmak kadar" önem arz etmiştir.
"Kağan olsun da ötüken de otursun" söz ü ve Bilge Kağan ın Göktürk kitabelerinde ulusa seslenişi, devlet e baba demenin kaynaklığını gösterir..
Vatan bizde ana dır. Ana en kutsal değer dir.. Kim bilir kaç kişi sadece annesine küfür edildiği için cinayet işlemiştir.. Ama bir de Dünyanın en. Mİlliyetçi ve sekse en düşkün milletlerindem olan bir Alman a küfür etsen yaşlı annesinin cinselliğine katkı sağlayacagın için sana teşekkür eder..(bı bir aşağılama ifadesi olmayıp tesbit anlamı taşır)
İngilizce de vatan için kullanılan "Fatherland/ motherland" ifadeleri ana baba kara parçası deyimi kullanılır..
Geçiçi ikamet için bulunan rızıık için gidilmiş yerler vatan olarak ddeğil süknayı vatan olarak kabul edilmiştir..
"Vatan bir toprak parçası olmayıp, uğruna gelmişi geçmişi ile var olan bir ülkü birliği içinde, geleceğe doğru anı  yaşayan, fedakarlık ve feragat yeteneği bulınan insanların, egemen olarak bulunduğu toprakdır." 
Türk milleti, ordu millet olarak her erkeğin ve kadının, askerlik yeteneği olan tarihi milletlerdendir.. Bilinmeyenin ispatı gerektir.. Malumun ispata ihtiyacı yoktur.. Türk topraklarına saldırırsan cevabını misli ile alırsın.
İl tutmak, yurt edinmek için Malazgirt Savaşı Vatanı korumak için kurtuluş savaşı tarihi gerçektir. Tarihi gerçekler düşmana karşı korumada eşdeş davranış gösterdiğimizin ispatıdır. 
Asıl problem , Sadece vatan topraklarının düşmana karşı korunması değil Türklük gurur ve bilincinden uzaklaşmış, rantı ve karı her şey zanneden sosyolojik evrimini tamamlamaksızın ele geçirdiği ekonomik güçle, yozluğu bile mubah sayan güruhun vatan topraklarına saldırsıdır.
Bunlar ormanı, yetişebilir ağaç zannedip, imara, yatırıma, ruhsata açıp doğaya tecavüz ederler .. İnsanlık tarihinin bize emaneti olan tarihi varlıkları betona gömerek, yokmuş gibi davranıp sadece bu toprakların değil  tüm insanlığın değerlerine tecavüzü hak sayarlar.. 1000 yıldır işlenen yaylalar ve ova arazilarini sahip oldukları siyasi güçle, beton tarlasına dönüştürmeyi marifet sayarlar.. Bu açgözlülük marifetleri ile kurdun kuşun aç kalacağını hiç düşünmezler..
Dükkan önünü kirletiyor diye güvercinlere zehirli yem atar "deniz mamzarasını kapatıyor" diye ağacı kesmeyi zulumden saymazlar..
 O yüzden dostum bu vatan toprakları sadece düşmana karşı değil insan görünümlü hayvanlara karşı da koruyacaksın. Bu da  senin ilahi görevindir.. 

Torun Halili
( Vatan Sadece Düşmana Karşı Korunmaz başlıklı yazı HALİLİ tarafından 25.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.