ULUSLARASI GIDA TERÖRÜ
Öyle bi zaman diliminde yaşıyoruz ki zaman hızla akıyor yediklerimiz hızla değişiyor. Nesiller ruhen ve bedenen kirleniyor. Herkes bir obez adayına dönüşüyor. Yaşlılık, bebekliğe eş değer olmuş, intiharlar bireysellikten cıkmış, ailesini yok edip, sonra kendisine sıkıyor,Ya da karısı adamı aldatıyor, çekip gitmiş ama adam hala karımı seviyorum" diye tv y e çıkıp çağrı yapıyor.. Tıpkı mor saçlı kızın reklam da söylediği gibi "dedim olabilir" şeklinde homoseksüelliğin lezbiyenliğin olağanlaştığı,"olabilir bir zaman dilimi"  yaşıyoruz.. 
Bunların sebebi ekonomik sosyal siyasal buhranlar değildir.. 2.dünya savaşında insanların yiyecek ekmeği yok, ekmek alacak fırını yok, ekmek yapacak bugdayına el konuyordu. 50'lerde her mahallede bir zengin derken her şehir göçlerle tanışıp fakirlik ne başına gelene şükrediyordu... Ama günümüzde yaşadığımız toplu intihar, aldatma, iyiliği bile çıkara bağlama gelenekselliğe dönüşmemişdi.. Tanımadagı bir insanı, trafikde öldürecek kadar öfke kontrolünü yapamayan bir manyakda yoktu. 
Davranış bozukluklarıdaki  artış, dini veya vicdani eksiklik yada ahlak noksanlığına da bağlı olamaz.Toplum, aynı toplum inanç ve moral temel değerler aynı ama ters simetriyi aynı anda yaşıyor .Yine Farklı kültür ve sosyal katmanlarda en azından bu kadar" bozukluk benzeyişi" de yoktu
Beyne ve kalbe hükmetmesini ve  buna bağlı hormanal dengelere gıda yolu ile etki edersen."muz ağacında domates yetiştirebildiğin" gibi bir insan dan domuz da üretebilirsin.. Şekil olarak değil ruh olarak...
İnsanlar tarafından yenilen, içilen ve yenilmesi, içilmesi beklenen işlenmiş, kısmen işlenmiş veya işlenmemiş her türlü maddeye gıda denir. Protein yağ karbonhidratlar üç temel besin değerini içinde barındırır .
Bazıları keyf verici özellikleri sebebi ile tercih edilirken bazıları salt metobolizmik faaliyetlerin devamlılığı olarak sadece  karın doyurmak maksadı ile alınır..Gelir artışı, sosyal ve kültürel değişimler, eğitim düzeyinin artması, çalışan anne sayısındaki artış, ulusal pazar
sınırlarının kalkması,ve sanal alış veriş imkanı  iletişim olanaklarının artması,perakendeciliğin gelişmesi ve ulaşım olanaklarının artması toplumların beslenme düzeylerini  gıda tüketim çeşitliliğinin gelişmesine yol açmıştır. Gıdalanmak, insan davranışlarını belirlemede, davranışın kendi içinde hiyerarşisini oluşturmada, saldırganlık ,sevecenlik,mutlu olma ya da yönelim gibi halleri oluşturmada gıda dan yararlanılır..insann fizyolojik gelişimine katkı sağladığı anlamda sorun yok. Sorun, bindirme seklinde gıdanın gerek kendisinin yapısı, gerekse insan beyni ve hormanları üzerinde etki yaratma şeklinde yönlendirme yaptığında başlar.. Neslin beden ve fikir kirliği içerisinde yetişmesi, obez ve düşünce  yeteneğini kaybederek yönlendirilmiş davranışın dışına çıkamaması   zincir şeklinde benzer reaksiyoner olması halinde sadece bireysel değil toplumsal da sorun var demektir.
İnsan davranışlarını belirleyen organ, beyin ve beynin salgıladığı hormanlar ile verdiği tepkilerdir..
Gıdaya ve dolayısı ile beyne hükmeder, kendi  davranışlarını, hür iradenle belirlersin yada dışardaki profesyonellerin, tüketim pazarlama yöntemleri ile gıdana hükmederek, düşünce- davranış ve duygularını, yönetmelerine izin verirsin..İzin verdiğin takdirde buna fırsat tanıyan yönetimde, hazır zemine müdahele etmediği için suça ortaklık edmiş olur.
Biyolojik olarak beyne ait parçaların hangi hareket veya hissiyat merkezi olduğunu bildiğinizde oraya aktif müdahele ile hareket veya hissiyatı tetiklemiş olursunuz..
En büyük cinsel organ beyindir.. Yediğinizi içtiğiniz uyuduğunız, stressiz kaldığınızda, vucudunuzdaki oksijen oranını zenginleştirdiğiniz oranda beyniniz tam fonksiyoneldir.. 
En büyük kalp, duygusal anlamda yine beyindir.. Sevginiz, nefretiniz, depresif haliniz,intihar meyiliniz, şefkat duygunuz , cömertliğiniz, acıya dayanıklığınız, sadakatınız, anaç veya babacan duygularınız yine yediklerinizin beyin içindeki hormonların hareket ve zamanlamasına baglı olarak değişir
En büyük silah beyindir.. Cesaretlendirici kimyasallar, bloke edilmiş  hücreleri ile 1400 gr lık beyin  canlı bomba ya dönüşmüştür.
 En büyük Mutluluk merkezi beyindir.. Yaşamak istediğiniz yoğunluk alacagınız dış destek veya size verilen bir tarafı bloke ederken sadece anlık da olsa mutluluğu yoğunlaştıran takviyeler onu mutluluk merkezime dönüştürür..
Hormanların Dengesı, gıda ve değerlerinin doğallığnda ya da  insan sağlığına zarar vermeyecek oranda atılabilir  kimyasallarla raflarda yer almasına bağlıdır..
Aksi gıda terörüdür. Aşırı fiyat bindirmeleri ile kalitesiz, kontrolsüz, merdiven altlarında üretilen, ucuz ürünlere talebi  arttığında, sadece kar endeksli hareket eden yerli sermaye , ulusal gıda terörünü oluşturur Ve bizzat hükümetlerce oluşturulmuş demektir.. Daha kaliteli görünümlü, ithal ürünlerin kontrolsüz şekilde  raflarda yer alması bu ürünlerin siyasi yönleri olan vakıf ve derneklere ait şirketlerce üretimi yurda getirilmesi uluslarası gıda terörüdür..
Fonksiyonel bir Beyin hiç hareket etmese bile bir insanın %20 kalorisini harcar. Gurup gıda anlamıma gelen Diyet, yürüyüş gibi uygulamalara verilen önem kadar zihinsel egzersizlere biraz. Daha önem. Verse. Bu. Oran artış gösterecektir.. Zira yemeyerek, fit kalmaya çalışmak bu sefer beyin için gerekli gıda dan mahrum kalarak zihinsel engelle karşılaşma ihtimalinide ortaya çıkaracaktır...
Gıda terörünün kurbanı sadece bireyler değildir.. Hedefe konulan toplum yaşamı, güven bunalımı ve mensubiyet şuurunun ortadan kaldırılması ile  toplumun topyekun kristalize edilerek kurbam edilmesidir..
GIDA TERÖR ARAÇLARI, bizzat sentettik olabileceği gibi doğadan elde edilen ağaç kökü meyvesinden elde edilen etken maddelerden de yararlanılır. Biraz dozaj aşımı davranış bozukluklarına yol açar..
Mesela ;Enerji içeceğini  çocukluktan itibaren kullanan bir ingiliz, şiddet faili olarak yetişkinlik evresi mahkumiyetlerle geçmiştir..Ana maddesi kafein ve glikozdan oluşan enerji içecekleri 7 saate kadar uyarıcı etkisini oluşturur.. Kafein vücuda alımırkem  400 mgr yi geçmemesi klinik deneylelrle saptanmıştır..4 fincan kahveye tekabül eder. İçeriğinde gingseng de bulunur. Üreticiler, kafein yasal  limitini aşmak için gingseng denilen bir uyarıcıyı daha kullanır.. Kore de alternatif tıpda yüzlerce yıldır kullanılır.. Yorgunluğa karşı direnci arttırı hafızayı güçlendirdiğine inanılır. Bir diğer bulunan taurin denilen aminoasittir.. Hiç spor yapmadığı halde bodyci gibi şişirilmiş baklava dilimli bir vücuda sahip olabilirsiniz..Enerji içeceğini aldığınızda dikkatiniz olagan üstü artabilir, cinsel arzularınız tetiklenebilir. Neyin karşılığında? Beynin diğer kısom ve salınımları baskılanırken şişirilmiş cinsellik, şişirilmiş dikkat ve etkisi geçtiğinde bıkıkınlık yılgınlık ve dip yapan grafik eğrisi ve ilerleyen yaşlarda bilinen nöronlar arası irtibatsızlık ile doğan hastalıklar oluşur. 
Diğer bir örnek çin tuzu (MSG)denen e-631
var.Katı verdiği godayı doyumsız şekilde yemeye devam ediyorsunuz.. Oysa Kalın bağırsakta salınım yapan bir hormon var. Tokluk hissi verir.peptit tirozin tirozin olarak bilinen peptitt yy, insanlarda PYY geni tarafımdan kodlanmış bir peptittir.. Direkt merkezi sinir sistemime pyy3-36 amino asit enjekte edildiğinde TOKLUK HİİSİ oluşur.. Yani pyy3- 36 yı baskıladığında hiç doymazsın
Reklamdaki gencin dediği gibi "durduramıyorum" cipsi yedikçe yiyor.. Al sana obezite. Ve kirletilmiş bir nesil.. Çİn tozu e 631 MSGMonosodyum glutamat (MSG) yiyecklere sahte lezzet katan, bağmlılık yapan, doyma hissini ortadan kaldıran, kalp-damar hastalıkları ve obezitenin öncelikli sebeplerindendir.TATLI TUZU ŞEKERLİ ACI GİBİ 4 tadı birden veren adına da umami dedikleri "çin işi" bu tat kalıcı hasarlara yol açtığı biliniyor ve bir çok batı ülkesinde yasaklanmıştır..
Titantum dioksit bir beyazlatıcıdır.Nano teknolojide kullanılır.. Dişi beyazlatırken macunlarda, ekmek ununu beyazlatan ve beyaz ekmeğin temelindede bu madde vardır.. Kiri bir saç telinin 5000 de biri kadar ufaltarak beuazlatır.. Ama vucut içerisine girdiğinde aynı özelliği kan hücresinde yada horman kimyasında etki yapar mı bilinmez? Bu madde bir çok batı ülkesinde yasak kapsamındadır. 
Beyin merkezli kalp ve bağırsaklarda da salgılanan hormanlar vardır . 
Dopamin seratonin oksitosin endorfin hormanları beyinde mutluluk, acıya dayanaklık, cömertlik, nefret, karamsarlık,cesaret gibi duygulara kaynaklık eder.
Beyin bir elektrik şemasıdır. Şase olmadığı sürece, yada arada kaçak bulunmadığı zaman çalışması ve sistematiği muhteşemdir. Nöronlar ve nörotramsmiterler bu şebekenin taşıyıcı kablosu ve kimyasallarıdır
Dopamin, Beyin tarafından salgılanan bir kimyasaldır.. Onun dengell dağılımı  sayesinde dengeli davranıroz. Hafıza ve öğrenmede doğrudan etkilidir. Dopamin salımına etki ettiğinizde bir insanı şapşala çevirebilir, motivasyonunu, odaklanmasını bozabilir, intihar eğilimi olan uykusuz mutsuz  biri halıne dönüştürebilirsiniz.. Gece 23 den 04 e kadar  ışıksız ortam da uyku halınde beyin bu salınımı kendisi yapar. Dengeli hali sizi mutlu kılar eksikliği dengesizlik unutkanlık olarak kendin gösterir.Fazlalığıda davranış bozukluğu yaratır. . Tv yi uyku ilacı gibi gösteren sahtekarlıklar, gece lambası taktıran hayal dünyası sizin dengenize sokulmuş bir çomak Tır.. Bir diğer nörotransmiter serotanindir. Bagırsak salgısı olduğumda sindirim üzerinde Beyin salgısı olduğunda dingin, cinsel arzuları olan, bir canlıya dönüşürsünüz..Aşka giden yol mideden geçer  sözünün doğuşu buradan gelir. Anksiyete bozukluğu, şizafren gibi rahatsızlıklar salınım sorunu olduğunda ortaya çıkar.. Yaşlı ama cinsi sapık bir insan mı yaratacalsınız?Yoksa karşısındakine şüphe ile bakan halüsünasyonlar gören bir şizofren mi istiyorsunız. Ya da duygusal modu düşük umutları kalmamış depressif bir topluluk mu istiyorsunız? Öfke kontrolünü yapamayan bir katil aday istiyorsan, Buyrun serotonine..Serotonin düşüklüğünün giderilmesi zamanında uyku oksijenn güneş ışığı, muz, et, süt yumurta vücudu dengeye getirecektir. Stres tüm bunlar tam olsa bile motivasyonu düşürecektir.. Parkinson, migren atakları eksikliği de takviye için kullanılan ilaçların sonuçu olarak ortaya çıkabilir.. Sarılmak, masaj, güneşlenmek doğadan gelen dengeleyicidir..
Beynin ve kalbin salgıladığı bir dğer hormon oksitosindir.. Cömert davranma anaç olma, babacan davranma, acıya dayanıklılık olarak  gösterilir. Cinsellik anında, doğum anında oksitosin salgılanır..Oksitosin olmasa döllenme olmayacakdı.. Yani bir nesli kısırlaştırmak cabasına motivasyon sağlar.. Stres atmayı rahatlama duygusunu  sağlar.Bu salınım olmasaydı anne bebeğine sütünü vermeyecekdi. Erkekler için mücadele azmi oluştururken doğum esnasında  bu salınım olmasa kadınlar doğum sancısına katlanamazdı. Ağrı eşiğini genişletir. Yaraların çabuk iyileşmesinde etkilidir..Sadakat duygusunun varlık sebebidir.. Anne ile bebek arasımdaki bağın sebebidir.. İyilik yaptıkça bu hormon salınımı artar. Kendinizi iyi hissetmenizi sağlar..
Beynin salgışadığı diğer bir hormon endorfin dir.Doğal ağrı kesicide denilebilir.. . Gece 23 ile. 03. Arası salınım artışı gözükür. Efor isteyen yüzme koşma gibi sporlarda bu salınım yine olur Cimselliğin yaşandığı anda da bu salınım yapılır.Stres ve kaygıyı ortadan kaldırır.. Agrı eşiğini genişletir.. Yemek dürtüleri düşük olur . Şekerden uzak durması kolaydır.. Mutluluk birisi için pahalı bir ev almakken bir diğer kimse için bir kelebeğin kanat renklerini görmekdir. . Endorfini yüksek olan insanların öz saygısı  yüksektir ve kolay mıtlu  olurlar. Baharat kullanımı Endorfini yi artırır.
Ulusal ve uluslarası gıda teeörüme engel olmak için bulunmuş kavramları ve çözüm önerilerini geliştirmezsek insan kurban dır. Tıpkı yamyamların, insan kurban ederek günahlarından arındıklarına inanma töreni gibi.. Günümüz yamyamlarının kurban töreni günaha bizzat girme törenidir. 
Gıda güvenliği, gıda güvencesi ve tüketici alışkanlığı ve bilinci  GIDA TERÖRÜNE karşı verilecek en iyi cevaptır. Gıda kodeksi ve buna ilişn tebliğler ve uygulayıcısı Tarım Bakanlığıdır.. Oluştrulacak laboratuvarlar, kolluk benzeri sürekli denetimler, gerek içerik olarak gerekse ucuz fiyatlandırma, eksik gramaj lı gösterişli ambalajlar, ile talebi yönlendiren yanıltıcı reklam ve maliyetle ilgili olmayan keyfi fiyatlandırma ve karaborsacılıkla fiyatlandırma  hallerini kontrol ettiğinde beynimizi kullanabileceğimiz şartları yönetenlerim iz hazırlanmış demektir.. Aksi halde neynimizi başkalarının kullamımına açık saha demektir.
Gıda terörü ile mücadelede Bir diğer kavram gıda güvenliğidir.. Gıda güvenliği; amaçlandığı biçimde hazırlandığında, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri itibarı ile tüketime uygun ve besin değerini kaybetmemiş gıda maddesi üretmek olarak tanımlanmaktadır. Kaynalta kontrol yapılmadığı müddetçe tüm insanlaromız ve gelecek nesiller tehdit altımda demektir
Terörle mücadele de kullanılacak anahtar kavramlardan bir diğeri ise Gıda güvencesidir. Gıda Güvencesi; insanların  sürdürülebilir, güvenilir, uygun fiyatta, kaliteli, sağlıklı
beslenme alışkanlığını geliştirecek gıdaları satın alma ve tüketme hakkına sahip olmalarının güvence altına alınmasıdır. Üretici kooperatiflerinin, satış zincilerine karşı örgütlenmesi ve merkezileşmesi, ürünlerinin tahvile ve stoklanabilir hale dönüştürülmesi gıda gücencesine hizmet edecektir .Okul öncesi eğitimden itibaren yerli malı haftası gibi uygulamalar tüketici bilinci ve zengin gelenksel mutfağını ön plana çıkaracaktır.  . Obezite ve kronik hastalıkları önlemek istiyorsak küçük
yaşlardan itibaren kazanılan doğru beslenme
alışkanlıklarını, doğal ve geleneksel gıda ürünlerini özendirmekle  mümkün olacağını unutmayalım.
GIDASINI KORUYAMAUAN NESLİNİ KORUYAMAZ

TORUN HALİLİ
( Uluslararası Gıda Terörü başlıklı yazı HALİLİ tarafından 30.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.