1 Röportaj-3
Soruyorum,anlaşılan daha bir çok açığımız var ,eksikliğini hissettiğin başka bir alan var mı?faslı değiştirirsen sevinirim

Bay vatandaş;Değiştirelim bakalım,İnsan hakları konusunda ciddi bir sıkıntı yaşadık ancak bu mevzu epey önemli isterseniz başka bir sefere kalsın,
Tamam,buluşmak üzere…..

İnsan hakları o kadar önemli bir haktır ki neredeyse Peygamberlik Müessesesinin ibadetten sonra gelen ilk ana hedefidir,hani İslamiyet ADALET kavramına çok önem vermiş öyle ki sadece insanlar hakkında değil hayvanlar, hatta bitkiler hakkında dahi adil davranmak esastır.

Batı alemi bir kesim insana, özellikle de kadına yakın tarihe kadar insana yakışmayacak tarzda eziyet vermiş, rahatsız etmiş, küçük düşürmüştür.Bizim necip dinimiz bu konuda bize fevkalade tavsiyede bulunup yol göstermiş, akıl ,fikir sunmuş hakkı hakikati açık örneklerle ifade etmiş hal böyleyken daha üç beş yıldır insan hakları ve demokrasi adı altında bir ders, seçmeli olarak müfredatımıza yerleşebildi onu da pasif işliyoruz.

İnsan hakları evrensel beyannamesini mercek altına aldığımız zaman itiraz edebileceğimiz pek bir şey bulamıyoruz, neticede oluşan bu kültür ve kanaat Peygamberlik müessesesinin bir ürünüdür Hıristiyanları Hz.İsa’dan Yahudilerin Hz.Musa’dan çok şey aldıklarını, ahlak ve edebini dinlerinden aldığını iddia etmek kadar yerinde bir şey var mı? hak ve hukuk kavramını insanlık alemine anlatanlar Peygamberlerdir.

Ancak bu işin içinde Müslümanlar olmadığı için bazı eksikleri hiss edilir durumda örneğin Anne baba hakkı yok,Akraba hakkı yok,komşu hakkı yok…..vb bazı eksiklikler göze çarpıyor.İnsanlık alemi Kur’andan yararlanamadığı gibi İslam toplumu da bu hak ve hakikat kaynağını aktüel hale getiremedi değişik endişelerle dinimize yabancı kaldık.

Devletin oluşturduğu sıkıntıya genelde eyvallah dediğimiz için insan hakları kavramı gündemimizde yoktu.Hali vakti yerinde olan bir vatandaşımıza desen ki hele bir az katkıda bulun şurada bir cami yapılıyor ya da medrese inşa ediliyor hemen katkıda bulunur fakat desen ki katkıda bulunursanız devlet güçlerinin yaptığı zulme tepki göstereceğim ciddi ciddi düşünür acaba katkıda bulunsam hayır olur mu diye

Hala da anne babasına eşine kardeşlerine, komşusuna zulüm eden insanlarımız var bu sıkıntının başını kim çekiyor, asıl eksiklik yine eğitim öğretimimizdeki boşluktan icraattaki adalet endişesinden kaynaklanıyor,vatandaşı suçlamaya hakkımız yok onu yetiştirememişiz.

Son çeyrek asırda memleketimizde olup bitenleri dile getirmeye gerek yok,sadece yaşadıklarımı ,şahit olduklarımı dile getirirsem parmağınızı ısırırsınız,ama şükürler olsun karanlık günler geride kalıyor inşallah.
Artık geleceğe umutla bakmak gerek.

Müdahale etmek zorundayım ,röportaj uzuyor,başka hangi konularda söyleşi yapabiliriz?ona göre bir sıralama yapmak istiyorum

Bay vatandaş;O kadar sıkıntılarımız var ki mevzyu mevzuyu açıyor.Aile,Ordu,Yerel yönetim,tarım,Bilim ve teknoloji………….vb

Bu günlük bu kadar.Buluşmak üzere
e.kaya
( Röportaj-3 başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 21.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.