-Merhaba ben geldim,
-Hoş geldiniz sefa getirdiniz
-Kaldığımız yerden devama edebilir miyiz?Röportajımıza
-Hay hay

Soruyorum,Sizin bahsettiğiniz insanı yetiştirmeye dönük çalışma çok zor ve meşakatli fedakarlık ve sabır isteyen bir durum nasıl olacak açıklar mısınız?

Tabiî ki zor bir binanın esasını kazıyıp iyi bir temel oluşturmaya benzer ,esas sağlam olduktan sonra katları yükseltmek kolay,buna benzer toplumun esası da bireydir ailedir familedir bunlar sağlam olduktan sonra gerisi kolay

Bakın bakayım Peygamberin ç alışmasına,13 yıl Mekke’de mücadele etmiş iman eden insanların sayısı neredeyse parmakla sayılır ancak o esas üzerine yapılan çalışmayla 10 yılda müminlerin sayısı yüz binleri bulmuş çünkü esas sağlam,öyleyse geleceğe dönük planların varsa insana yatırım yapacaksın velev ki meşakatlı da olsa ilköğretimde bu vatan evladına Dilini ,Dinini,Tarihini ,Kültürünü açık ve net bir şekilde vereceksin bir insanın manevi hamurunu yoğuran ona değer katan yücelten bu değerlerdir

Buyurun Almanya’ya bakın ilk öğretim onlarda on yıl olup bu dört ders zorunlu diğer dersler seçmelidir yakın tarhte bizden daha fazla hırpalandığı halde bize epey fark atmış üstelik Berlin duvarını da yıktı daha ne olsun ayrıca nitelikli bir vatandaş profili de yetiştirmiş artık kolay kolay sırtı yere gelmez.

Bizim laiklik adı altında Dinimizle, tarihimizle, kültürümüzle kavga halindeyiz ayrıca Dilimizi de öğretmekten aciz kalıyoruz çünkü dilin %50 si dini kültürel ve tarihidir,
Herkes anlamış ki devletimizin derin damarlarında kirli kan akıyor,galiba kalbinde bir sorun var bir baypas gerek onu da TBMM revize etmelidir,olacak da

Bizim bu milletin saadeti, dünya ve ahiret huzuru kazanma kazandırmadan başka bir hedefimiz olmamalı, farklı düşünen varsa biran evvel ya tövbe edip kendine gelsin ya da başkasının hesabına ülkemin kurumlarını işgal etmesin kendisine yazık eder.28 Şubat kararlarını çıkaranlar bunlardı,ya da taşeronlarıydı, memleketin anasını ağlatılar bunlar vatandaşımız olabilir mi?Kim bilir hangi dünya örgütünün ne tür dişleridir.

Dilini ,Dinini,Tarihini ,Kültürünü var olanların tamamını anlatacaksın, tanıtacaksın vatandaş bilecek kimler ne yapmış,alevi kim sünni kim Kürt kim Türk kim Laz Çerkez kim….böyle açık bir eğitim öğretim yapmazsak kuru tartışmalardan kurtulmak çok zor.Biz birbirimizle uğraşırken dünyanın sinsi emellerine yem olmaya mahkum olacağız…..

Soruyorum,Ya kafam karıştı bu paragrafın içinden nasıl çıkacağız az sadeleştirir misiniz?

Bay vatandaş;Haklısınız kafası karışmayan mı var,derdi sıkıntısı olmayan mı var,bu paragraf üzerinde kitap yazılır. galiba böyle giderse bizim söyleşimiz de kitaba dönüşecek,müsaade buyurursanız az eğitim durumumuzu ele alalım.

Eğitimimiz maalesef ideolojik,ezberci bir mantıkla, düşündürmek, sorgulamaktan uzak insanı katı disipline alıştırıp, fikir ver ifade özgürlüğüne alt yapı hazırlamaya müsait olmayan bir nitelikteydi ancak yakın zamanda öğrenci merkezli hale getirilmeye çalışılıyor,bu defa da öğretmenlerimiz ve idaremiz buna elverişli değil, bilgilendirme seminerlerinden geçirip hizmet içi vasıtasıyla eğitim öğretim camiasını yetiştiremiyoruz, öğretmen camiası mesleğine yönelik kendini yetiştirmiyor, dolayısıyla müfredat değişikliği eğitim öğretimin kalitesine yansımıyor

Hani yukarıda Almanya’dan bahsetmiştik yine oradan bir örnek arz edeyim.Başta Ekonomik işbirliği ve kalkınma teşkilatına(OECD’ye) üye 30 ülke olmak üzere 58 ülkenin de katıldığı ve ülkemizin de üye olduğu PİSA(Uluslar arası öğrenci değerlendirme sınavı)da Almanya dünya ortalamasının altında kalıyor,kamuoyunun baskısı yüzünden iki yasa meclisten çıkarılıyor

Biri yabancı çocuklarından 4,5 yaş grubu olanlar önce Almanca öğreniyorlar daha sonsa okula gönderiliyorlar,diğeri de öğretmenlere bir tarih belirleniyor o tarihe kadar öğretmenlerin belli konularda kendini yenilemeleri isteniyor aksi takdirde sözleşmeleri fesh edilecek deniyor sendikaların itirazı ile bu hazırlıktan çıkan masrafın %20 sini devlet %40 nı sendika %40 da öğretmenin cebinden çıkıyor ve bu çaba sonucu tekrar söz konusu sınavda Alman öğrenciler ortalamanın üstünde bir puan alıyorlar bizde nerde böyle bir müeyyide!.. KPSS’yi kazandıktan sonra zaten 657’nin zırhına bürünüyor,uyarı ne yazar kınama ne yazar. ayrıca yetersizlikten dolayı şimdiye kadar kaç devlet memuru görevden atılmış ki,ben hiç duymadım.
İdarecilerimizin yönetime yönelik bir okulu vardı “eğitim yönetimi ve denetimi” onu da kapattılar,yönetim alanında yüksek lisans ya da ciddi bir kurs gibi bir durum da yok hizmet içi ciddi bir çalışma görülmüyor, artık deneme yanılmayla kim ne yapabildiyse….

Müdahale etmek zorunda kalıyorum,aman sayın hocam içimiz karardı başka bir alana yönelsen?
Bay vatandaş;Tamam,tarihe bakalım Mustafa Kemal ile ilgili dünya kadar yanlış bilgiler bize verilmedi mi yıkık dökük bandırma gemisini duymayan mı var? Çanakkale’den,Dumlupınar’dan,Sakarya’dan bahis ediyoruz da doğu ve güneydoğu da neler olup bitti haberi olan mı var. tarih buradaki gelişmelerle ilgili ne anlatıyor Kuva-ı Milliye’nin önce doğu güneydoğuda teşkilatlanıp sonradan ana doluya yayıldığını halkımız hangi oranda biliyor?”Hattı müdafaa yok sathı müdafaa vardı” dusturu içinde Kürtler bu işin neresinde olduğunu bilen var mı? Zararlı cemiyetler arasında zikredilen Kürt Teali cemiyeti dışında yakın tarihimizde Kürt lafını olumlu bir şekilde kaç kere kimden duydunuz ,yok maalesef, bu tarihin taraflı olduğunu sonradan sonradan öğrendik, yine birilerine dargınlığımız da yok ama birileri de fikir düşünce ve ifade özgürlüğümüzden gocunmasın. Türkiye Cumhuriyetini överken Osmanlı imparatorluğunu çoğu kere kötüledik ama kendi kendimizi küçülttüğümüzün farkında değildik, yeni yeni kendimize gelirken bu defa birbirimize kulplar takmaya başlıyoruz yok milliyetçi, yok mürteci, yok hain bunlar ayıp şeylerdir ama birbirimize öğretemedik nezaketi, estetiği, bu kadar olabiliyoruz….

Soruyorum,anlaşılan daha bir çok açığımız var ,eksikliğini hissettiğin başka bir alan var mı?faslı değiştirirsen sevinirim

Bay vatandaş;Değiştirelim bakalım,İnsan hakları konusunda ciddi bir sıkıntı yaşadık ancak bu mevzu epey önemli isterseniz başka bir sefere kalsın,
Tamam,buluşmak üzere…..
( Röportaj-2 başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 12/20/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.