1 Vatandaş Özlemi
Merhaba,
Efendim,ne acıdır ki 30 yıldır Askerlerin o kıt mantığıyla, despot anlayışıyla hazırlanan ve ancaklarla vatandaşı ablukaya alan verdiği hakkı bir çok açıdan kullanmayı zorlaştıran,gereksiz yere Kürt dili üzerinde baskı kurup bu günkü istikrarsızlığın oluşmasına neden olan 12 Eylül anayasasını hala Anayasa olarak kabul ediyor, ona göre yasalar çıkarıyor güye hayatı dizayn ediyoruz.
Meclisi ne kadar eleştirsek azdır.Hala da değişmeyen madde olsun mu olmasın mı tartışmasını yapıyoruz.Ayıp ki ne ayıp!
Yeni Anayasa için mülahaza edebildiğim maddeleri sizinle paylaşmaktan haz duyuyorum.
Yeni Anayasa Platformunun çok çok güzel bir neticeler elde edeceğine inanıyorum.
Selam ve sevgilerimle başarılar dilerim.

Fikirlerimi sizinle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum

1-Yeni anayasa insan hak ve özgürlüklerine dayalı bireyin huzur ve refahını esas almalı,
2-Kur'anı kerimin semavi bir kitap olduğunu kabul etmeli ve ondan yararlanmaya engel teşkil etmemeli ancak’lar la insanları sınırlandırmamalı.
3-Hiç bir dil üzerinde herhangi bir yasak koymamalı,Anadolu’da yaşayan kültürlerin gelişmesine katlı yapmalı,
4-Sivil Toplum Kuruluşlarına destek vermeli ekonomik katkı ile gelişmesine müsaade etmeli, katkı yapmalı.
5-Kamu yönetimi reformunu bir an evvel düzenleyerek yerel yönetimlere özerklik verilmeli.
6-Korku ve endişeden arınmış vatandaşa olan güven üzerinde yasaların tesis edilmesi.

7-Bir kesim insanı rencide edici söz ve davranışlardan klişe ifade ve slogandan kaçınılmadır.

8-Aile kavramına atıfta bulunarak hayata pozitif katkı yapmalıdır.

9-İnsan Hak ve özgürlüklerine dayalı Demokratik cumhuriyet dışında hiçbir değişmez maddenin anayasada olmaması gerekir.

10-Herhangi bir zümreye bireye ve kuruma imtiyaz tanımamalı legalitenin dışına çıkan kimselerin cezalandırıla bilmesine imkan tanımalı
....................................vb.

Eyüphan KAYA
DkMM'i aktivisti Diyarbakır

                                KATKILARINIZI BEKLİYORM
( Vatandaş Özlemi başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 17.05.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.