1 Sor Bakayım...

Sor Bakayım!..

Kendisiyle hesaplaşmak,hesb-i hal yapabilmek insan için çok önemli bir meziyettir.Bunu yapmayı beceremeyenler, daha çok başkalarının kusurlarını araştırıyorlar maalesef.Bu da gelişmelerini, tekamüle doğru yol almalarını engelliyor.



‘iki günü bir olan ziyandadır’ diye bir ifademiz var hani; bu önermenin hayatımızda olumlu bir katkı yapması için nasıl bir yol yöntem takip ediyoruz acaba?



Eğer zarar ehli kimselerden olmak istemiyorsak, her gün bir adım ileri mantığıyla varsa en az bir eksiğimizi düzeltmek ki muhakkak vardır, iyiliklerimizde bir adım ilerleyebilmeyi becerebilirsek o zaman tekamüle doğru günbegün mesafe kat etmiş oluruz.



İsterseniz benim nefsime sorduğum soruları siz de kendinize sorun, bakayım ne tür cevaplar alacaksınız.

Ey nefsim!...

Sabahleyin saat kaçta uyanıyorsun?

Uyanırken Allah’a hamd ediyor musun?

Sabah namazınızı zamanında kılabiliyor musun?

İki rekat sabah namazını iki dakikada mı dört dakikada mı kılıyorsun?

Sabah namazından önce sünnet kılabiliyor musun?

Sünnet namaz ile sabah namazı arasınsa bir tesbihat yapıyor musun?

Namazınızı kılarken tadili erkana riayet ediyor musun?

‘Heyyealessela’, heyyealelfelah’, ‘esselatu xeyrumminennevm’ diyerek ev ahalisini de namaza davet ediyor musun?

Namazdan sonra tesbihat ve dua ile gününe umutla başlıyor musun?

Kur’anı Kerimden bir nebze de olsa okuyabiliyor musun?

Bu sorular günün ilk bir saatinden sorgulanabilir bir hayat dilimi gerisini siz düşünün artık.



Ailene, çocuklarına seslenirken ses tonun nasıl kulağına hoş geliyor mu? Yoksa hala şiddet mi kokuyor?

Ailene sabah selamını verebiliyor musunuz?

Kahvaltıya besmele ile oturup hamd ve sena ile kalkabiliyor musunuz?

Ailenle neşe içinde kahvaltı yapabiliyor musunuz?

Bir gün önce ailene karşı sergilediğin kaba tavırdan dolayı özür dileyebildin mi?

Sabah işine giderken komsu dost ahbap ve iş arkadaşlarınla selamlaştın mı?

Derken günün 1/8’i gitti, eğer bu süreci iyi değerlendirebilirsen umarım günün diğer kısmı da iyi geçecek.
 
Unutmayalım her bir sabah bizin için iyi bir fırsattır,bunu değerlendirmek lazım.



24 saatinizi sorguladığınız gibi,

Cuma namazınızla haftanızı değerlendirin,

Ayın ilk günü itibariyle aylık yoklamayı unutmayın,

Yıllık değerlendirmeyi de Leyletül Kadre bırakın.Allah’ı unutmayalım ki Allah da bizi unutmasın.



Peygamberi Zişan Resuli Ekrem Hatemul enbiya Muhammed Aleyhisselemın ifadesiyle ‘Hesaba çekilmeden nefsimizi hesaba çekelim’ bu hayat bizim için bir fırsattır bunu da ancak nefsimizi hesaba çekerek yapabiliriz Onun için,


Sor Bakalım!...dedim, diyorum siz de deyin kendinize sorun, sevdiklerinize sordurun, bu sınavı beraber geçelim.Varsa üzerimiz de ibadın hukuku ödeyelim, helalleşelim.Allah’ın üzerimizde hakkı varsa tövbe istiğfar edelim, kaza olabiliyorsa kaza edelim, tıkanıyorsak bir ilim adamına danışalım, ama umutsuzluğa hiç kapılmayalım e mi?



İslam dini niyet ve performans temelinde şekillenen bir dindir.İhlas ister,İyi niyet ister,Ameli Salih ister.Dolayısıyla iyilik ve kötülüğün miskal-ı zerresinin dahi kaybolmadığı bir dinin mensubu olarak hayatın her karesi, her aşaması dikkate değerdir.



Bu inceliğin farkında bir mümin olarak hayrın büyüğüne küçüğüne bakmadan yapabilmeye çalışmak, hatanın büyüğüne küçüğüne bakmada ondan sakınmak boynumuzun borcudur.



Yer yüzünde mümin olarak yaşayıp Allah’ın rızasını kazanmak ciddiyet ister.Bunu Peygamberler yaptılar,Sahabeler yaptılar, Evliyalar yaptılar ümmeti Muhammed olarak yapanlar hep var olacak, ben sen, biz siz, bunlar onlar da bu yolun kervanına kalmalıyız.


Selam ve dua ile.
( Sor Bakayım... başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 3.07.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.