1 İman Dürbünü

Bismillahi Teala

Dünyanın en büyük artı değeri İman-i billahtır

Ondan sonra marifetullahtır

Marifetüllahın içinde ulaşılabilecek muhabbetullahtır.

Muhabetullah neticesinde ulaşılabilecek ruhani lezzettir

Her Salih ruh bunu arzular.

Ancak bunu elde eden salih bir ruh nitelikli bir kişiliğe sahip olmalı

Bu kişi,

Gayretlidir

Bilgilidir

Niteliklidir

Kazanır kazandır

Zekatını verir,

Hacca gider,

İnsanlarının sıkıntılarını gidermek için katkı yapar

Hakkı, doğruyu savunur,

Komşuluk ilişkilerinde örnek bir şahsiyet sergiler,

Kendine güveni tamdır,

İmanım kaçtı kaçacak endişesini taşımaz,

Eş ve çocuklarına  alaka gösterir,

Aile efradına bağlıdır,

Anne babasıyla işbirliği içindedir.

Ölçü ve mizanda dikkatli olur,

Ticaretinde sağlamdır,

İmanı ameline yansır,

Toplumsal hayatta katkı yapar, kaos oluşturmaz.

 

Bu özellikleri taşıyabilmek için bir adamın işi aşı, adresi belli olmalı,

Evli barklı olmalı,

Anne baba kardeş ve akrabalarıyla barışık olmalı

İnsanlara doğru bir kılavuz olup dünya ve ahiretini mamur etme yollarını göstermeli ve toplumun duasını alabilmelidir,

Eğer bir nevi inziva ve tembelliği tercih ederek başkasının katkılarıyla ayakta kalmayı tercih ederse, maazallah üstelik başkalarını da böyle bir yaşam tarzına yönlendirirse iman meseleleri diye diye bu toplumdan ne istediği anlaşılmaz hale getirip,Mümin olan ailesinin dahi huzurunu kaçırırsa, dünyadaki zelilliğinin yanı sıra ahretinin de tehlikeye düşeceği işareti verir gibidir kanaatimce.Böyle bir insan tipi olsa olsa İslam dini için bir müsibettir Allah bu dini böyle tembel, Peygamberi ve Kur’anı yeterince tanımayan insan profilinden korusun.Bu Müslüman profili en çok İslam düşmanlarını mutlu eder.  

 

Ben bu tür insanlara selam verirken Allah’tan haya ediyorum, Hallerine rıza göstermenin gayret ve imanıma halel getireceğine inanıyorum. Bu işin peşkeşliğini yapan insanlara duacı olmam İslam!a ve İslami düşünceye leke getireceğine inanıyorum.Mümin dünyası mamur olmalı  balık yemesi kadar tutmasını da bilmeli,iri ,dili olmalı,ekonomik bağımsızlığı olmalıdır diyorum.

 

Bir Müslüman’ın Kariyer sahibi veya iş sahibi olmaktan başka gece gündüz mistik bir hayat tarzına sesini çıkarmayan İslam düşmanlarını görünce, yeteneksiz kimselerin iman hizmetleri diye diye bu İslam düşmanlarının ekmeğine yağ sürdüklerine inanıyorum.

 

Gelin Kıyamet gününü bir an düşünelim,

 

Allah-u Te’ala soruyor, dünyada ne yaptın diye

 

İman edip gereğini yaptın mı?

Helal Kepsin var mı?

Zekat verdin mi?

Alın teri el emeğinle mi geçiniyordun?

Fakir kullarıma ne katkı yaptın?

İslam dinine pozitif bir katkı yaptın mı?

Geride sadakayı cariye bıraktın mı?

Anne babanın rızasını kazandın mı?

Eş ve çocuklarına karşı sorumluluğunu yerine getirdin mi?
Sabah kalkarken Namaz, Zikir ve Kahvaltıdan sonra Besmeleyle işine başladın mı?

Helal rızk kazanmak için birilerine yol gösterip rehber oldun mu?

Kazandığını Allah yolunda sarf ettin mi?

Bu soruları artırmak mümkün, ancak bu soruları

İş güç sahibi evli barklı,meslek erbabı,  Adam gibi adam cevaplayabilir.

Bekar, işsiz, başkalarının katkısıyla ayakta kalıp insanları dünya hayatından soğutan kimse bu cevapları veremez olsa olsa dili damağına dolanır.

 

O iman dediği de eğer bir şeyler ifade ediyorsa Allah katında belki kurtuluşuna bir vesile olur o da müminlerin bedduasını almamışsa ?

 

Hey gidi hey!... İslam dini dünya ve ahiret dini olup insana saadeti dareyni vaat ederken Yahudi amacına hizmet eder duruma getirip insanları dinden soğumaya vesile olan kimselere Allah izan versin, basiret versin yeteneksiz, helal kespten soğumuş kimselerin haline rıza gösteren kimseleri de Yüce Allah Kahhar ismiyle kahretsin,

 

Bunlar ehli imanı dünyada payheval, gavurların arkasında kalan gerekirse din düşmanlarının ayakkabısını boyatarak ancak geçimini sağlayabilen kimseler olarak bırakmaktan başka yaptıkları bir şey yok, bunlar İslamı kavrayamadılar, Hür Adamı anlayamayanlardır.

 

Bunun karşılığından hangi odaklarla işbirliği içinde olduklarını da bilmiyorum.Allaha hamd olsun ki hiçbir şey ondan gizlenemez..Ama bu fani dünyada bizi cüz i irademizle baş başa bırakmış, yer yüzündeki hilebaz insanlarla başa çıkmakta zorlanıyoruz.

Allah ümmeti Muhammedi dünya ve ahirette serfiraz etsin.

Başkasını artıklarına muhtaç etmesin

Güçlü,bilgili ve zengin, Allah’ı gururla ananlardan eylesin.

Müminlere minnetsiz bir yaşam nasip etsin

Amin Ya Rebbel alemin.
Eyüphan KAYA
( İman Dürbünü başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 28.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.