Çocuklar etraflarında, çevrelerinde, ekranlarda olup bitenlerden habersiz midir?

Gözlerini , analarının rahminden çıkar çıkmaz İsrail zulmüne açan Filistinli çocuklar için bu önerme doğru değildir bence.
Nasıl olsun ki?
Belki daha annelerinin memelerinde bir yandan emer bir yandan da uyuklarken, sokaklarına, bahçelerine düşen bombaların  sesleriyle sıçramışlardır sıcak kucaktan.
Ya da sokakta oynarken, askerlerin, babalarını ayaklarından sürükleyerek götürdüklerine şahit olmuşlardır.
Teyzesi evlerini ellerinden almaya gelen yerleşimcilere direnirken  dipçik darbesiyle kanlar içinde kalmıştır  belki,  minicik hafızalarında dev gibi yer kaplayan.
Küçük yaşta insanın sıtkı sıyrılır mı?
Daha başka görebileceğim acı keder gözyaşı ne olabilir ki diye düşünebilir mi?
Fotograftaki Filistinli çocukların sıtkı sıyrılmış gibi sanki.
Şahit oldukları  binlerce zulum örneğinden sonra askerlere bayrak gösterebilme cesareti kurgulanmış olabilir mi?
Belki de her şey bir oyun onlara göre, yüzlerindeki belli belirsiz gülümsemeye bakarsak.
Belki de sadece "zulmünüzden korkmuyoruz"  diyorlar.
Bilgisayar oyunu gibi birçok canları yok. 
Tek canları var.
Yandıklarında,
Hayatları bitiyor..
***/***
Bizim çocuklarımız peki, evlerinde, mahallelerinde, ülkelerinde yaşananlardan habersiz mi?
Annelerinden babalarından, evlerinin teröristler tarafından basıldığı hikayelerini dinleyen çocuk sayısı az mıdır bizde?
Sokaklarda teröristler tarafından katledilen onlarca insanı, korku içinde perdelerinin arkasından izlememişler midir?
Komşu teyzelerin ağıtlarını sorgulamamışlar mıdır annelerinin ıslak gözlerinde.
Akşam televizyonda haberleri izleyen babasının  yine masum insanları katleden teröristlere
ağız dolusu küfür ettiğine şahit olmuşlar mıdır?
Teröristlerin azmettiricileri niye hapiste, suçları ne, niye tahliye etmiyorlar  diye  evladını teröre kurban vermiş anaların karnına bıçak saplayıp, içeride parçalanmamış organ kalmamacasına  döndüren vahşetteki  beyanlardan etkilenmemişler midir hiç?
Köylerinin arazisinde saklanan teröristleri ihbar eden  Eren Bülbüllere  içten içe öykünmemişler midir?
Yoksa, psikolojimiz bozulmasın, biz yine sokaklarımızdaki katliamları izleriz, o psikolojimizi  fazla bozmuyor, alıştık nasılsa  mı diyorlardır?
Hangimizin evinde akşam haberleri ailece izlenmiyor ki.?
Çocukların  diğer tarafta tabletleriyle oynarken, aynı anda  evde izlenen haberlerden televizyonlardaki terör haberlerinden, terör destekçilerinin açıklamalarından, ana babasının tepkilerinden  habersiz olduklarını sanıyorsanız yanılıyorsunuzdur.
Çocukları o kadar da küçümsemeyin.
Filistinli çocuklar kadar değilse de,  ülkedeki terörün, ve onları destekleyenlerin farkında olmadıklarını düşünmeyin.
Diyarbakırda terörün askerlik şubesi gibi çalışan  mekanlarda aylardır bekleşen ailelerin çocukları ana babalarının yaptıklarından habersiz mi?
Ama onlar çocuk.... deyip geçmeden üzerinde biraz daha düşünmek lazım..



( Çocuktan Al Haberi başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 1.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.