Güzel bir etkinliğe gitmişti kafasını dağıtma isteği için. Etkinliğin ilk dakikalarında kendini kaptırıp gevşemiş ve rahatlamıştı. Ardından koltuğuna iyice yerleşirken telefonu çaldı. Arayan, sevdiği biriydi fakat onu durduk yere telefonla arayacak biri de değildi. Kafası tekrar gerçek dünyaya dönmüştü bile, "kesin bir boklar oldu." diye geçirdi içinden. Hafif bir panik ile yanındakine hayırdır inşallah diyerek telefonunu açtı. Arayan güzel şeyler söylüyor fakat ses tonu bir şeyler saklıyor, saklamak zorundaymış gibi çıkıyordu. Tamamdır diyerek yanındakilere kötü tahminini söyledi. Sonra ise arayanın bulunduğu yere gitti. Ama gitmek de ne gitmek... Önce hızlı hızlı yürüdü, sonra yavaş yavaş koşmaya başladı. Hızlandı, hızlandı ve hızlandı... Ciğerinin müsaade ettiği tüm hızda koştu. Bacakları durmak değil koşmak istiyordu lakin göğsü onu yavaşlatıyordu. Tıkanınca hızlı hızlı yürümeye çalıştı. Hiç durmamıştı. Dinlenmek için koşmayı bıraktığında tutuştururdu bir sigarayı. Kısa sürede bitirip atardı bir köşeye ve koşmaya devam ederdi. Alnından çıkan teri ve buharı hissediyordu. Çatlamak üzere olan bir kısrak gibi kafasından dumanlar çıkıyordu vardığında. Nefesini tutup son iki adımı attı ve köşeyi döndü. Varmıştı gideceği yere lakin dönmemesi gerekirdi. Tahminleri doğruydu. Tahmininin getireceği sonuçlar hakkında hiçbir fikri de yoktu gerçi. Her neyse, o, köşeyi döndü ve o köşede kaldı yıllardır. Kaç yıldır tanırım kendisini, neler gördü neler geçirdi bilirim ama bildiğim birşey varsa o da onun o köşede kaldığıdır. Yorgunca duvara sağ eliyle yaslanıp sol eliyle de dizine dayandı. Seslice bir küfür savurmuştu yaşına uygun olmayan bir şekilde. Aşağı yukarı yedi sekiz yıl olmuştur ve ben her oradan geçerken onu görürüm. Üzülürüm de haline ama ses etmem. Tek başına bir dağ gibi ayakta kalmak isteyişini anlarım. Bir sokak köşesinde büyümesini izleyerek buruk bir şekilde ona gülümserim.

Zayiat-ı Kelam

( Köşe başlıklı yazı zayiat tarafından 4.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.