4.Bölüm

''Sanem ne olur bir şans tanı ikimize de! ''


Çalar saatin zil sesi ile yeni güne merhaba diyen Sanem

Her sabah ki rutin koşuşturmacalarına çoktan başlamıştı

Bu gün evdeki işlerini biran önce halledip iş yerine gitmeden önce halletmesi gereken daha mühim işleri vardı.

Çocuklarını büyük bir titizlik ile hazırlayıp ve okullarına yolcu ettikten sonra kendisi de çarçabuk hazırlanarak evinden çıktı.

Maddi yönden fakir ama manevi yönden oldukça zengin bir kadındı

Çevresinden seveni sayanı oldukça fazlaydı.

Tükenmeyen tek sermayesi olan itibarı oldukça yüksek bir hanımdı.

 Dün bankadan gelen mesajı unutmamıştı bir an önce kredi kartına olan borcunun ne azından asgari tutarını ödemesi gerektiğini çok iyi biliyordu.

Şehrin en eski ticaret mekanı olan tarihi kale içi çarşısına geldiğinde her dükkandan kendisine selam veren hal hatır soran esnaflardan son derece mutlu olmuştu.

Çok fazla zaman kaybetmeden hemen Belediye iş hanında ki her zaman kendisine el uzana yardım edem Mercan Zarrafiyeye doğru yöneldi.

Mercan zarrafiyenin sahibi Ahmet bey gün görmüş insandı gerçekten yardıma ihtiyacı olana el uzatmaktan çekinmezdi hiçbir zaman.

Sanem vakti zamanında kendilerine oldukça fazla sayıda müşteri kazandırmıştı.

Sanem sözünü eri bir hanımdı bu yüzden de kendisi ile birlikte getirdiği hiçbir arkadaşını geriye çevirmemişti Ahmet bey o güne kadar .

Sanem ile birlikte gelen her insana

;Sanem hanımın kredisi bitmez bizim yanımızda, dükkan bizim değil Sanem’dir derdi.

Sanem de bu iyi niyeti hiçbir zaman suistimal etmedi.

Utana sıkıla gelmiş olduğu dükkanın kapısından başını uzatarak

; Selamünaleyküm Ahmet abim hayırlı işler dedi

Sanemi dükkanın kapısında gören Ahmet beyin yüzünde tatlı bir tebessüm belirdi

Ve aleyküm selam hoş geldin Sanem.

Uzun zamandır ortaklıklarda görünmez olmuştun baya merak ediyordum seni ne iyi ettin de geldin buyur şöyle geç dedi.

Kendisine gösterilen yere geçen Sanem’in içini bir tatlı huzur kaplamıştı.

Nede olsa bir başkasından borç para istemek hiç de kolay bir iş değildi ama Ahmet beyin yüz ifadesi Sanem’in tüm kaygılarını yok etmişti bir anda.

; E anlat bakalım Sanem ne var ne yok nerelerdesin kaç zamandır

Çocuklar nasıllar

Ama dur, sen sade kahveyi seversin önce sana bir kahve söyleyeyim de sohbetimize daha sonra devam ederiz.

Ahmet bey hemen köşede ki çay ocağından iki sade kahve siparişi verdikten sonra Sanem'i tekrar soru yağmuruna tuttu.

Sanem kısaca tüm sorulara cevap verdikten sonra sadete gelerek

Kendisinden bir miktar borç para istedi

Hiçbir zaman kedisini geri çevirmeyen Ahmet bey

Sen hele kahveni iç hallediriz , sıkma canını ;deyince Sanem daha da bir rahat nefes aldı artık.

Hal hatır derken zamanın nasıl geçtiğini fark edemediler bile

Duvarda asılı duran saate gözü ilişen Sanem

; İşe gitmem lazım geç kalıyorum Ahmet abim kahve için teşekkür ederim Allah kabul etsin dedikten sonra yavaşça ayağa kalktı

Sanem’in ayağa kalması ile Ahmet beyin gözü Sanem’in ayaklarına takıldı.

Bu kış gününde bir ayakkabısı bile yoktu Sanemin ayaklarında.

Sanem tam kapıdan çıkarken Ahmet bey Sanem'in eline bir zarf tutuşturdu.

Sanem ilk fırsatta geriye getiririm Ahmet abim derken

Gön görmüş adam ; sıkma canını ne  zaman eline geçerse o zaman getirirsin demişti.

Ahmet beyin dükkanından ayrılan Sanem bayram yerinde bulunan bankanın ATM sine yanaşarak kredi kartı borcunu ödemek için sıraya girmişti.

Ahmet beyin eline tutuşturduğu zarfı açarak bankaya yatırması gereken parayı ayarlamaya çalışırken gördü ki Ahmet bey zarfın içerisine kendisinin talep ettiği miktardan daha fazlasını koymuştu.

arkası yarın 

( Sevdam Hesap Soracak başlıklı yazı S.SAMYELİ tarafından 21.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.