Sadık Yar

“Karnın yardım kazmayınan, belinen
Yüzün yırttım tırnağınan, elinen
Yine beni karşıladı gülünen
Benim sadık yarim kara topraktır.” Aşık Veysel

Sevgiliye katlanma var sadakatte. Gül ile karşılama var. Eziyete katlanmayan gül sunamaz. Bedel ödemek var güzelliklerin açığa çıkarılmasında.
“Kadınlarınız sizin tarlanızdır, tarlanıza istediğiniz gibi gelin. İstikbal için hazırlıklı olun, Allah'tan sakının. O'na, hiç şüphesiz kavuşacağınızı bilin, bunu inananlara müjdele.” Bakara/223

Kadını “kadın”, erkeği de “erkek” olarak tanımlamamızı sağlayan hologram görüntüsüne asıl olan ruhsal (data) yapısıdır.
Önce insana bir bakalım; her insan ayrı bir alem.
Bireysel olarak tüm Dünya’mız bizden yansır.
“Ne ekersen onu biçersin”
Kadın hakikatini yansıtma veya erkek hakikatini yansıtma olayı. Hepsi bu! Doğru yansıtan güzel insandır.
Her şeyi biz yansıtırız, Dünya’mızı da ahretimizi de biz oluştururuz.
İnsan iki antenli alıcı, verici gibi.
Kozmos dan gelen veriler + kendinden yansıyanlar.
Kendinden yansıyan ile evrenseli perdelediğinde insan gerçek manasını yansıtamıyor.
İnsan evrensel sistemdeki orijin halini, kendi terkipselliği ile perdeleyip yansıtamazsa kendi hakikatini bulamamıştır. “İlim kendin bilmektir.” Yunus

“Reset” yazımda da değinmiştim, insan yanlış öğrendiği birikimlerini “reset” etmediğinde orijini bulamaz.
Din ise bu alıcı ve vericilerin ayarı gibidir. Çünkü ayar için bir örneğe ihtiyaç var. Bu nedenle derim ki Kuran evrensel sistemi anlatır bize. Ve evrensel sistemin işleyişi asla bizim isteğimiz yönünde değişmez.

Rahman ismine kısaca "Nizam ve adaletle ihtiyaç gören" şeklinde bakmak isterim.
Rahim ismi ise "Merhamet eden, bağışlayan"...
Rahim isminin yansımasını kadınlarda daha fazla görüyorum. Erkeklerde ise Rahman isminin tecellisi daha ziyade...
Kadınların şefkatli olduklarını biliyoruz. Allah'ın Rahim ismine daha geniş ayna olmuş, merhametli kadınlar...

Kadın/lar/a evrensel boyutta bakmayan asla hakikatini anlamaz, anlayamaz. Toprak gibidir, üretken; toprağa “toprak ana” denilir, bu yüzden. Şefkatle bağrında yeşertir tohumu, evlat gibi yetiştirir fidanı. Ne ekilirse onu mahsul verir aslında.
Kadınlara bakış açımız bireysel değil de evrensel olursa yada bireysel bakışımız evrensel hakikatine uygun olursa hem kadını anlarız hem de “sadık yar” olarak ondan karşılık buluruz. Erkekler şefkat konusunda asla kadına yetişemezler.
Fahişe suçu isnat edilip taşlanarak öldürülmesine karar verilmişken Hz. İsa tarafından kurtarılan ve sonrasında eşi olmakla şereflenen azize hatun Maria gibi benim bilmediğim çok örnekler vardır, evrensel sadık yare.

Saygılar
Ahmet Bektaş

Orijin insan tek data.
Hepsi o hakikate bakar.
Ayrı ayrı orijine ulaşmaya çalışır.
İnsanı "adem" veya "ademoğlu" diye tanımlıyor kuran-ı kerim.

Tek.

İnsanın orijini tek.

( Sadık Yar başlıklı yazı ahmet-bektas tarafından 3.11.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.