Bağırkal İstifa Etti

Bağırkal dayanamadı, istifa etti de gitti
‘Bu da bir komplodur’ dedi. Bağıra çağıra gitti
Sustu, iktidar suçladı, biraz dahi saçmaladı
Huylu huyundan vazgeçmez, saldıra saldıra gitti…


Darbe bildik yerden gelmiş görünüyor. Darbe karşı kesimden gelmiş olsaydı, belden aşağı hamleden çok çabuk kurtulabilirdi. Mağduriyete oynar, savaşmayı tercih ederdi. İşin iktidara ihale edilmesi “Cinayet-i Danıştay” olayı ile paralellik arz etmektedir...

Baykal’ın giderayak iktidarı suçlaması yıllardır ezberletilen rolünün bir parçasından başka bir şey değildir...

Baykal’ın tasfiyesi AKP’nin hiç işine gelmez. Baykal’ın radikal rolü, AKP’nin elini güçlü kılmaktaydı. Alevi, Kürt ve diğer kesimlere daha yakın ve ılımlı bir CHP, AKP’nin oyunu aşağıya çeker. Bu operasyonda AKP’nin/Türkiye’nin güçlenerek devam etmesini istemeyen dış istihbaratların da parmağını aramak gerekir…

Operasyonda CHP’li kaynaklar kullanılmıştır… İçeriden desteksiz böyle bir operasyon zordur. Operasyonun hedefi: “Acil istifa”dır. Mesaj yerine ulaşmıştır. Malum medya marifetiyle, Baykal yalnız ve çaresiz kalmıştır…

Medyasız Baykal bir hiçtir. Baykal’sız malum medya topaldır.

Her durumda demogojiyi ustalıkla kullanma, namlunun ucunu istediği yöne kolaylıkla çevirebilme tecrübesi bile yetersiz kalmıştır.

CHP ağızlı medyanın da hesapları olmasa, görüntüleri kullanmayı bir kenara bırakın, yanılıp, şaşırıp kullanana bile dünyayı dar ederlerdi… Baykal’ı istifaya zorlayan iktidar yanlısı basın değil, CHP zihniyetli basın idi. Ülkenin gizli iktidarı yarım asırdır kullandığı Baykal’ı çok kötü harcamıştır. Karanlık ellere maşa olanların yanmasından daha kolay da bir şey yoktur. Bunu çocuklar bile bilmektedir. Baykal, çatırdayan derin devletin son kurbanıdır.

‘Böyle rezalet olmaz’ diyenler, timsah gözyaşları dökmektedirler... Baykal’ı, özel hayatından dolayı istifa ettirmek; Ergenekon avukatlığı, laiklik sponsorluğu, en ağır ve sakıncalı muhalefet rolleri ve her türlü örtbas hizmeti gibi sırtına vurulmayan angarya kalmamıştı. Ecevit’e yaptıramadıklarını ona yaptırmışlardı. Tepe tepe kullandılar. Ve bu gün de haysiyet cellâtlarının önüne atmaktadırlar…

Baykal’a siyasi hayatı boyunca Kürt sorunundan insan haklarına, dini haklardan 12 Eylül Anayasası’na kadar her alanda ne kadar doğru laf etiyse ‘CHP lideri olarak’ bunları tekzip ettirdiler. Katı laikçi siyaset adına, dindarlık ve toplum düşmanlığının bayraktarı ve demokrasiye karşı güçlerin lideri oldu… Siyasi hayatını ve kendisini tarih nazarında sevimsizleştirdi.

Şimdi... Tasfiye zamanı!

Bakın şu Allah’ın işine!

Yıl 2006 ve Baykal için yazdığım “Çankaya Rüzgârları” adlı şiirimden bir parçadır…

Kavgada bile söylenmez
Eğer söyleyen insan ise
Karşıdakinin kutsalına
Dil uzatıp söverek eğlenmez…

Kastı ortada… Belli!
Tasarlanmış hem de planlı
Çocuk değil, yaşı en azından elli
Söylerken de çok heyecanlı

En insafsızından hakarete uğruyor
Bağır Kal’ın dudaklarında
Koca bir toplum, koca bir ülke,
Koca bir inanç, koca bir ilke…

Bağır Kal,
Dil uzatıyor Harem-i İsmete!
Tek başına aşağıya çekiyor
Seviyesini siyasetin
İnanların payına düşen
Bakın şu kısmete…

Tecavüz var,
Hem inanca, hem de mahreme
Çankaya Rüzgârları eserken,
Söylenen küfürdür,
Söylense bile namahreme…

(http://www.antoloji.com/siir/siir/siir_SQL.asp? sair=19105&siir=646774&order=popularite)

Liderine bunu yapanlar nasıl gün yüzü görür? Komployla koltuk yakalamaktan hayır mı gelir? Onun koltuğuna oturacak kişi komplo şüphelisi olmaktan nasıl kurtulur?
Baykal’ı görevden alanlar, yerine kendi adamlarını atayacaklardır. CHP’nin başına kim gelirse gelsin başarılı olması imkânsızdır. CHP ya “birilerinin” oyuncağı olmaktan kurtularak halkla bütünleşecek ya da “birilerinin” kaynayan kazanı olmaya devam edecektir…

Dileyelim ki, Allah ıslah etsin…

Islah olmayan CHP’yi Allah bildiği gibi etsin…

Ne diyelim…

Brs–090410

( Şimdi Tasfiye Zamanı... başlıklı yazı KOCAMANOĞLU tarafından 26.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.