Çocukluk ve gençlik çağlarımda zevk aldığım en büyük uğraşım kitap özellikle de roman ve çizgi roman okumaktı.198o lerin ikinci yarısıydı galiba. Ödül kazanmış bir yazarla yapılan bir röportajı gazete de okudum. Yazarın anlattığına göre çocukken bir roman yazmaya başlamış. Güneydoğu'da bir ağa varmış diye ilk cümlesini yazınca babası buna bir soru sormuş." Ağalığın ne olduğunu biliyor musun? Yazar  düşündüm. Ağalıkla ilgili hiç bir şey bilmiyordum. Yazar yıllarca romanımın ikinci cümlesini yazamamış.
Bizim mahallede tarihi roman yazarı geçinenler hep vardı. En meşhurları Bahadıroğlu'ydu bildiğim. Format basitti. Osmanlının ilk dönemleri tarihçiler için karanlık çağdır. Kitaplaştırılmış ilk Osmanlı tarihi Sultan Fatih zamanında yazıldı. Yani kuruluştan yaklaşık 150 yıl sonra. Kuruluş döneminde ait yabancı kaynaklarda ise tam manasıyla Türk düşmanlığı var. Mesela Yıldırım Bayezid'in yabancı kaynaklardaki adı " Zorba" dır. 
Tarihi roman yazanların çoğu akıncıları konu alır. Osmanlı tarihi ve akıncılar bir yazar adayı için en münbit alandır. İstediğin kadar sallayabilirsin. Bolca hamaset, biraz tarih ve bol hayal gücü. Kahramanın isminin sonuna mutlaka oğlu veya han sıfatını eklemelisin. Malum pantolonu gösteren ütü ise akıncıyı gösterende ismi. Osmanlı tarihi hakkında azıcık da olsa yorum yapacak kadar bilgi sahibi olduğumu düşünüyorum affınıza sığınarak.  
Önce eski tarihi romanlar hakkında kısa bazı yorumlar yapmak lazım ki anlatmak istediğim daha kolay anlaşılsın, Yanlış anlaşılmasın okuyucunun anlayışından yana bir sıkıntım yok ben anlatmakta zorlanıyorum. 1980 öncesi abim Kara Murat okuyucusu olduğu için bende okumaya başladım. Yaşım küçük olduğu için doğruluğunu yargılama şansım zaten yoktu. 
Oruç oruç yazmak pek kolay olmuyor. Devam edeceğiz inşallah. Bu arada Bereli bitmedi. Ramazan sebebiyle durakladı. Az kaldı.
( Ben De Yazdım Hemi De 3 Tane başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 20.04.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.