Yıllar önce Ekmek Teknesi adında bir dizi vardı. Dizinin her bölümünde Hasan Kaçan mahallenin kahvesindeki dinleyicilerini Kahve Milletinin insanları diye selamlar ve bir hikaye anlatırdı.
-Korona sürecinde bazı gariplikler sizlerin de dikkatini çekmiştir mutlaka. Tıp eğitimi olmayan insanlar Aşıya karşı çıktılar hala da karşı çıkanlar var. Bu süreçte dinlenmesi gereken Bilim kurulu üyesi ve Sağlık bakanı değil de kahve ağzıyla konuşanlar çok ilgi çektiler. İLGİNÇ!
-Sami Bey'in Osmanlı'yı kurmak yazısını okumuş iseniz Osmanlı'yı tanımadan körü körüne bir hayranlıkla Osmanlı'yı yeniden kurmak hayalinde olan insanlarımız maalesef var. Aynı şekilde tarihçi titrine sahip olup Osmanlı'ya körü körüne düşmanlık eden ciddi bir gurup ta var maalesef. İLGİNÇ!
-Detaylı dini bilgisi olmadığı halde(bu tür insanların genellikle müftü veya hoca bir akrabaları mutlaka vardır.) İslam dini hakkında ahkam kesen insanlarla karşılaşmışsınızdır. Bek çok karşılaştım. İçlerinde çok eğitimli(ilahiyat dışı) insanlar olduğu gibi eğitimsiz insanlar da var bu gurubun içinde. İLGİNÇ! (İlginçlik şurada kendi uzmanlıkları hakkında hiç bir şekilde konuşulmasına tahammül edemeyen ve ilginç biçimde İslamı ve müslümanları eleştirenler)
-Osmanlı sarayında her dönem Türkçe konuşulduğunu, Osmanlıca'nın bir yazı dili olduğunu bilmeyen siyasetçiler var.
-Toplum düzeninin kurallara uymakla sağlandığını bilmeyenimiz yoktur. Kurallara uymaya gelince Kuralsızlığı veya İstisnai olmayı tercih eden her kesimden insan var. Ortada devlet kurumları tarafından konulan(yasal mevzuatta her durum ve kurum için bir mevzuat hazırlanmış) kurallar sanki kendileri için geçersizmiş gibi davranan insanların KURALLAR üzerinden konuşması ilginç. 
-Laf açılınca İnsanlıktan bahseden ama kız vermeye gelince Para'yı tercih eden anneler, babalar ve kızlar var. Çoğunluğu Müslüman olan bizim gibi bir toplumda Kız evinin fantazilerini karşılayacak paran yoksa evlenme! mantığı ilginç!
-Kız istemeye giden anne. baba ve damat'ın kızın ahlakını, dindarlığını, hamaratlığını değil de memur olup olmadığını sorgulamaları, vekil mi kadrolumu diye sormaları İLGİNÇ! 
-Aile ekonomimizi denkleştiremezken en ağır eleştirileri hükümete(tüm hükümetler-ayrım yapmıyorum) en ağır eleştirileri yapmamız İLGİNÇ!

Biraz mola İlginçliklere devam ederiz. Katkılarınızı bekliyorum.








( Gariplikler Toplumu Olduk başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 18.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.