Tesadüfün de bu kadarı fazlaydı.Ülkeye armağan olarak Tanrı tarafından gönderilecek Feridun'a hamileyken Feranek Kadın'ın bahçesindeki Permaye adındaki ineği de hamileydi.Ama o buna şaşırmadı.Şaşırmamasının nedeni maneviyatının biraz güçlü olmasıydı.Ve şöyle düşündü:
"Dinimiz domuz eti yemeği neden yasaklamış olabilir ki,herhalde domuzun pis kokmasından değil.İnsan,etini yediği hayvanın ruhuna etkisi varsa onun için olmalı.Madem Permaye'm bizim etkimiz altında ve biz de onun etkisi altındayız,o zaman bu hiç tesadüf olmamalı."
                                                    Feranek kadın,ülkede yaşanan kaosun içinde ve her türlü olumsuzluğa rağmen dünyaya Ferdun'u getirdi.Feridun'u Permaye'nin sütüyle besledi.Feridun büyürken ülkedeki kaosa neden olan Dahhak isimli hükümdar,ülkedeki insanları canından bezdirecek kadar kötü bir yönetimi vardı.Feridun doğduğunda onu korku sardı.Çünkü imparatorluğun başına Feridun'un geçeceğini hissediyordu.Önce,Feridun'un babası Atbin'i öldürdü.Babasının beynini omuzundaki yılanlara yedirdi.
                                                 Önceleri böyle miydi hükümdarımız Dahhak,diye bunu bile düşündü.Neden bir anda halet-i ruhiyesi değişivermişti?Bunu öğrenmek için zikirle geçirdiği gecede baş örtüsünü su dolu bardağa sarıp suya baktı.Bir anda irkildi.Refleksi kuvvetli olmasa Feranek Kadın'ın canını alacaktı sudan çıkan zehirli bir yılan.Bu yılan,Dahhak'ı omzundan öpen yılandı.Bu yılan,Dahhak'ın bu kadar kötü bir insan olmasına sebep olan bir yılandı.Büyücülüğe dair Feranek kadın,ne yaptı ne ettiyse de yılanı öldürmeyi başaramamış,Dahhak'ın kötü halet-i ruhiyesini değiştirememişti.Dahhak'ın yönetimi gün geçtikçe şiddeti artıyordu.Bunun üzerine Feranek Kadın,Feridun'u önce ineğin bakıcısına bıraktı.Dahhak bunu öğrenince ineğin bakıcısından Feridun'u alıp Elburz dağında yaşayan bir dindar aileye teslim etti.
Babasının öldüğünü on altı yaşında annesinden öğrenen Feridun Dahhak ile savaşacakken Dahhak izlediği politika sonucunda ülkeye demokrasi getirmeye karar verdi.Ülke seçime gidecekti.Feridun'un bu konudaki en büyük destekçisi demirci Kave idi.
*********************************************************************
                                               "Ülkede kaosa ve kötü yönetime bir nebze de olsa katlanılabilir ama kadına şiddet ve kadına cinayet olaylarına asla!Bu olayların ardı arkasında yatan iki önemli neden vardır.Bu nedenlerden biri eğitim diğeri de şüphesiz ekonomidir.Eğitim düzeyi düşük bireylerden oluşan bir toplum parçasında bilinçsizce küçük yaşlarda evlendirilen çocuk gelinlerin sayısı malum,üstelik kendilerinden yaşlarca büyük insanlarla evlendiriliyorlar;babası ve dedesi yaşlarındaki kişilerle.Bu bilinçsizliğin bir başka nedeni de ekonomidir yani yoksulluk.Ülke genelinde de yoksulluk boy göstermektedir.Yoksulluğun nedenlerin biri yönetimin ülke bütçesini savurganca kullanmasıyken diğeri ise şüphesiz yolsuzluktur.Ülkede milyonlarca işsiz mevcuttur.Hadi devletin insanları işsiz bıraktığını geçtim bu işsizlik rakamlarında bireylerinde önemli bir payı vardır,o pay da hiç şüphesiz bireylerin gözünün yükseklerde olması ve iş beğenmemeleridir.Kısa yoldan zengin olma düşünceleri vardır.Aza kanaat etmeyen bireylerde vardır.Öte yandan ülkenin geleceği olan nice beyinler vardır,fakülte mezunları.Ben,bu konunun askerlikle çözüleceğinden yanayım.İş beğenmeyen aylak takıma koşun zorunlu askerliği,bir de düzenli maaş bağlayın.Ülkede kalksın işsizlik problemi.O zaman ülkede ne kadına şiddet kalır ne de aile içi geçimsizlikler.Hem bu arada nice beyinler,askerlikle boşa geçen zamannlarını ilim ve bilime harcarlar."görüşüyle propogandasını yapan Feridun,seçimleri kazanmıştı.İntikam almak isteyen Dahhak'ın suikast girişimleri de faydasız kaldı.Acem ülkesi,artık feraha kavuşmuştu.


OĞUZ BATIN

( Ütopya başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 10.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.