Istakoz deyip de geçmeyin. Ne kadar güzel ne kadar faydalı bir besindir. Herkesin yemesi lazım tatması lazım bu ıstakozlardan, onun için ıstakoz üreticilerine büyük destek vermeliyiz. İsviçreli Bilim Adamlarının yıllar süren araştırmalarının sonucunda ıstakozda her türlü vitamin varmış. Bende İsviçreli Bilim Adamlarının yalancısıyım. En başta A ve B hatta C ve Ç ile D vitaminleri ve dahi hatta yumuşak Ğ Ş ve J vitaminleri bile varmış...

Böyle olunca her Türk Vatandaşının da ıstakoz yemek ve o yediği ıstakozlar ile selfi çektirmek hakkı vardır. Selfi çektirirken eğer ki ıstakozların kolları bacakları da oynuyorsa, demek ki ıstakozlar canlıdır, hem de selfi çektirmeye çok meraklıdır. Namıssız ıstakozlar. Canlı ıstakozlar ile selfi çekildi mi haliyle çektiren de ıstakozda meşhur olmaktadır. O sırada hava da soğuk ise, çiğ düşmüş ise havalara ki bir başka adı da şebnemdir çiğin, pek de yemeye yanaşmamak lazım.

Şimdi mızıkçılık yapıp da çok pahalı biz nasıl yiyelim, demeyin sakın, bankalarımızda ıstakoz kredisi var, hemen alın bence, gidin yemeye bir an önce. Bakarsınız ıstakozlara zam filan gelir sonra yiyemezsiniz. Istakoz yiyemeden, komşulara, insanlara hava atamadan bu dünyadan göçüp gitmek ne kadar hüzünlü bir şey düşünsenize...

Daha bahar tam manasıyla gelmemiş ise zaman zaman çiğ düşer, şebnemler oluşur havada. İşte o zaman üşümemeye çok dikkat etmek lazımdır... Çiğlerin, şebnemlerin hiç şakası yoktur, gözünüzün yaşına bakmaz ve sizi üşütürler, hem de öyle bir üşürsünüz ki donarsınız maazallah...

Istakoz yerken içeceğiniz şeylere de dikkat etmek lazım. Haliyle ıstakozlar çok da fazla yendiği zaman midenizde gaz yapar. Hatta bazen şöyle de bir özelliği vardır ıstakozların ki bunu da yine İsviçreli Bilim Adamları uzun araştırmalar sonucunda bulmuşlardır, çoğu zaman ıstakozlar insanda kibir duygusunu artırmaktadırlar...

İşte böyle durumlar ben de ıstakoz yiyecekken, ortalık çiğlerden ve şebnemlerden ki ’’ikisi de aynıymış meğerse’’ geçilmediği için vaz geçtim ıstakoz yemekten. Şimdi önümde duran kaşar var soframızda, eski kaşar hem de ben de ekmeğe katık edip onu yerim. Ne mutlu bana ıstakoz yiyecek kadar zengin ve şımarık değilim. Aslan ben... Havalar biraz ısınınca çiğler ve şebnemlerde geçer gider...
( Tamda Istakoz Yiyecektim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 16.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.