Gül gül ölürsünüz de nasıl olur bu? Ağlanacak halimize mi gülsek yoksa başka başka şeylere mi bilemiyorum. Hocaların sorduğu sorulara uçuk kaçık cevap veriyorlar bu zibidiler...


Hoca sormuş. ''Kimlere zekat verilmez?''  Cevap ilginç bir o kadarda düşündürücü, ''Şeytana'' demiş yavrumuz. Başka bir soru: '' Türkiye için en uzun gün ve gece hangisidir? Hemen yapıştırmış cevabı yavrucuk: '' Pazartesi'' artık o gün ne yaşadıysa...


Öğretmenlerde soru bitmez, onlara da da ilginç cevaplar haliyle... ''Mübarek Geceler hangileridir?'' Cevap hazır zaten. ''Kına Gecesi, Gerdek Gecesi, Dolunay Gecesi...''  Kim sokuyorsa bunları akıllarına orası da meçhul. Belki de babalarına annelerine sordular, bu bilgileri onlardan aldılar... Kadir Gecesi Berat Gecesi, akıllarda yok...


Matematik sorusu çözümlü... Cevaplar aşağıda test sınavı ''Aşağıdakilerden Hangisi tektir?'' X ile başlayan bir dolu seçenek var. Cevap veren çocukta tek cevap: ''Allah'' yazmış... Maşallah demek mi lazım, yoksa başka bir şey mi, çözemedim...


''Orta Asya'dan atalarımızın Anadolu'ya göç etmesinin sebepleri nelerdir?'' diye sormuşlar, cevap hazır ve de nazır :''Elektrik Kesintisi.'' Edison yattığı yerde ters dönmüş, takla atmış bile olabilir, bir bakmak lazım gidip de mezarına... ''İslam'ın şartlarını yazın.'' demiş soruda öğretmen. Çocuk bu yazmaz mı hemen: Oruç tutmak, namaz kılmak, zekat vermek, Hacca gitmek, Hac'dan geri gelmek... Öyle ya gittiysen bir de dönmen de lazım.


Hoca, ''Sıfat nedir?'' diye sormuş. Cevap evlere şenlik, kağıda bir yüz resmi çizmiş, hani Hoca anlamazsa diye ''Aha Sıfat,  yüzümüzdür.'' Hay ben sizin sıfatınıza diyeceğim de şimdi, olmayacak. Vah ki vah! Güleriz kıs kıs ağlanacak halimize...

( Alem Bu Zibidiler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.