Avrupa'nın bir çok ülkesinde emekli nüfus olduğu gibi bizim ülkemizde de emekli olup devletten emekli aylığı alan, kadın olsun erkek olsun bir dolu insanımız var. Bu emeklilerin hayat standartlarını karşılaştırmalı olarak araştıralım bakalım yavaş yavaş, nasıl sonuçlara varacağız...


Alman Emekli vatandaşları her sene değişik ülkeleri ki bunun içinde bizim ülkemizde mevcut, yaz tatillerinde gezebilmektedir. Türk Emeklileri ise ancak kendi köy ve kasabalarına ya da şehirlerine gidecek maddi imkanlara sahiptir. Bu nedenle alman emeklilerinin ayakkabıları çok gezdikleri için Türk Emeklilerinin ayakkabılarından daha çabuk ve daha fazla yıpranmaktadır...


Alman Emeklileri Türk Emeklilerine göre fazla para kazandıkları için, yeri geldiği zamanda fazla para harcayabilmektedir. Ne kadar müsriflik yahu! İnsan birazda para biriktirir ama değil mi? Bizim Türk Emeklilerinden biraz örnek alsalar ya! Türk Emeklileri o kadar çok para harcıyor mu?


Bir Alman Emeklisi emekli olduktan sonra Mercedes ya da aynı kalitede lüks bir arabaya binebilirken bizim Türk Emeklilerinin bir kısmı Hacı Murat'a, biraz kıdemi ve kademesi yüksek emeklisi de altı yedi yaşında bir orta halli arabaya binebilmektedir. Bu nedenle arabalar tamire ve bakıma gittiği zaman haliyle Türk Emeklisi tamir ve bakıma daha az para ödemektedir...


Bir Türk Emeklisi başı sıkıştığı zaman bankalardan tüketici kredisi çekmekte tereddüt etmeyerek bankalara para kazandırmakta, oysa ki bir Alman Emeklisinin krediye pek de ihtiyacı olmadığından, Alman Bankaları ve bankacıları Alman Emeklilerinden dert yanmaktadır. Bazı zaman Alman Bankaları ve bankacıları kredi vermek için kapı kapı gezip Alman Vatandaşlarına ''Alın artık bu krediyi almazsanız çok fena yaparız.'' diye teklif götürmektedirler...


Alman Emeklileri fazla bir geçim sıkıntısı çekmediği için, stresleri de az olmakta, dolayısıyla az sigara ve içki tüketmektedirler. Bu nedenle kanser, ülser, mani depresif gibi hastalıklara da az yakalanmakta olup, bu duruma Almanya da ki özel hastaneler ile içki ve sigara üreticileri isyan etmektedirler... Aldığım duyumlara göre yeni kanun hazırlıyorlarmış yaşlıların içki ve sigara tüketimini artırmak için. Ne kadar üzücü bizim Türk Emeklisi ile karşılaştırıldığında...


Türk Emeklileri çoğu zaman ev geçindirmekte zorlandıkları için kafayı üşütmekte, bu sebeple de psikolog ve psikiyatrların kapısını aşındırmaktadırlar. Alman Emekli Vatandaşlarında böyle bir durum hasıl olmadığından, Almanya'da ki psikolog ve psikiyatrlar bu duruma isyan etmekte ve Alman Emeklilerinin maaşlarının düşürülmesi için hükümete baskı yapmaktadırlar...


Hadi gel de bir Türk Emeklisi olarak Alman Emeklilerinin bu üzücü durumuna isyan etme. Ne diyelim Allah'ım Alman Emeklilerinin yar ve yardımcısı olsun. Tez zamanda da onları bu sıkıcı ve de gayet üzücü durumlardan selamete çıkartsın.

( Alman Emeklileri - Türk Emeklileri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.