Gideceksiniz de nereye acaba? Ben de amma meraklıyım yahu! Nereye giderseniz gidin, beni ne ilgilendirir, diyemiyorum. Kötü yollara gitmeyin en azından ne siz, ne de çocuklarınız. Kötü yol derken bir tane de değil ki bir dolu kötü yol var, uyuşturucudan tut da, anarşi ve teröre, fuhşa, dolandırıcılığa kadar...


Aslına bakarsanız hepimiz gidiciyiz. Hani diyor ya büyük mutasavvıf Yunus Emre ''Biz dünyadan gider olduk kalanlara selam olsun.'' Bize selam verene bizden de aleykümselam ... Bakalım biz giderken bizlerin selamını kimler alacak?


Yazın illaki tatil niyeti ile bir yerlere gitmek için planlar yapmışsınızdır. Sizler plan yaparken bir taraftan da kader ağlarını örer sizin haberiniz olmadan. Bir düşünürde ''Bazen gitmek gerek! Nedeni, niçini, niyesi olmayan bir gidiş. Dönmek mi? Nasip!'' demiş...


Muzip bir vatandaşta ''Gitmek kolaysa, dönmek fantaymış. Dönersin sandım ama sen lahmacun çıktın.'' demiş... Zaman kötü kolaya da fantaya da fazla yaklaşmamak lazım, neme lazım, bin türlü dert var mide fesadına uğrarsınız, gastrit olur, ülser olursunuz filan benden söylemesi...


Her istediği zaman istediği yere de gidemiyor insan. Buna ahirette dahil yani. Ah bir ölsem ah bir ölsem, dünyada bu kadar zulüm var, insanlar birbirini boğazlıyor, keşke görmesem bunları, deseniz de, isteyince değil, ancak Rahman'ın dilemesi ve izni ile ölünüyor... Hepimiz gidiciyiz de gitmesine, bakalım ötelerde durumumuz ne ola... Hani oğlan babasına ''Sen cennetliksin baba.'' demiş de, babası da ''Umamam oğlum umamam.'' demiş.. O hesap işte...


Çok da zamanımız yok şu ölümlü dünyada, yalan dünyada gerçek mekanımıza doğru yol alırken. Kırmayalım kalpleri incitmeyelim sevdiklerimizi, üzmeyelim yakınlarımızı, öldürmeyelim bir avuç toprak parçası için, başka başka milletlerden insanları, silah tüccarlarının, emperyalistlerin ekmeğine yağ bal sürmeyelim...


Sadece insan değil her canlı gidicide olsa siz yine de bir hasta ziyaretine gittiğinizde ''Sen de gidici gibisin diye de'' bir laf edip kafa göz yarmayın sakın... Oradan çıkarsın bir bakarsın rüzgar çıkar kafana bir kiremit düşer, hooop doğru imamın kayığına, dört kolluya '' Er kişi ya da hatun kişi niyetine.'' dendi mi işin zor...

( Sizde Gidici Misiniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.11.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.