Emekli adamın hali ortada. Bu maaş bizi ne öldürür ne ondurur sadece iki arada bir derede alçak yüksek her türlü süründürür... Masraflardan her türlü kurtulmak, kurtulamazsak da en aza, azından da azına indirmek lazım diye düşünüyorum...


Erkenden yatayım diyorum, hem elektrik yakmamış oluruz, hem de az konuşuruz diğer aile üyeleri ile çenemizde aşınmaz... Ayrıca çok da fazla yemek yememek ve su içmemek de lazım. Çok yemediğiniz, içmediğiniz zamanda tuvalete az gidersiniz, tuvalete az gittiniz mi sifonu da az çekersiniz, tuvalet kağıdını da az kullanırsınız, ne akıllar ama bende ki de ... Hadi iyisiniz, herkese de vermem bu akılları...


Alın bir bisiklet, mutlaka bir bisikletiniz olsun. Beş yüz metre bin metre yakınında ki yerlere araba yerine yaz kış bisiklet ile gidin. Gerçi kışın biraz zor olur ama, artık üstünüzü başınızı sıkı sıkı giyinirseniz olur bu iş... Pedal çevirmenin bir zevkine varsanız vaz geçemezsiniz gibi geliyor bana...


Evinize renkli bir kaç mum alın zaman zamanda hanımınız ile mum ışığında yemek yiyin. Uzatabildiğiniz kadarda uzatmaya çalışın yemeği ki hem az elektrik yakmış olursunuz hem de hanımınızın gönlünü, sevgisini kazanmış olursunuz... Tabi bu arada hanımınıza bir kaç tatlı söz söylemeyi de esirgemeyin ki sık sık yapın mum ışığında yemek yeme işini...


Spor Salonuna gitmek istiyorsanız, ondanda vaz geçin masraf olmasın. Oturduğunu ev on yada on birinci on ikinci katta filan ise asansörü bırakıp mutlaka yayan olarak merdivenlerden çıkın inin. Zemin katta veya birinci katta ise tasarruf etmeniz zor.


Pantolonlarınızı ütü kullanmadan ütülemeyi zaten üniversite öğrenciliği veya yatılı öğrencilik yaptıysanız bilmeniz lazım, Boşu boşuna ütü mütü çalıştırıp da elektrik harcamayın. Yok öğrencilik yapmadıysanız öğrencilik yapmış yakınlarınızdan bir zahmet öğreniniz...


Ailenizde yemeklere, hele de tatlılara aşırı düşkün kimseler varsa, çok fazla yemek tatlı benzeri şeyler tüketmemeleri için durmadan sayın durun fazla tatlı ve yemek yemenin zararlarını. Yinede yemekte ısrar ediyorlarsa, bak küserim darılırım, deyin, o da olmadı ''Ölmek mi istiyorsunuz siz şeker hastası olup yoksa?'' deyin. Belki de size uyarlar, kim bilir...

( Sırf Masraf Olmasın Diye başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.01.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.