Oha ve de çüş demeyin hemen canım. Zaman zaman güzeldir madde bağımlısı olmak ancak madde hangi madde bunun tespitini iyi yapmak lazım... Cep telefonu da bir madde, bilmem anlatabiliyor muyum? O kadar hastası ve bağımlısı var ki... Bir gün bakmasa cep telefonuna ya da oyun oynamasa gece uyuyamayan insanlar var...


Kitapta güzel bir madde ve o maddenin bağımlısı olmakta çok güzel. Keşke bütün insanlarımız kitap bağımlısı olsa, o zaman ne pislik ne de kötülük kalır dünyada... Günümüzde artık her konu askeriyeden tutunda ekonomiye, mimariden tutunda, sanata kadar bilgiden geçiyor... O zaman Honore de Balzac'ın hemen şu veciz cümlesine geliyoruz ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.''


Tabiat da güzel bir madde, ağaçlar, çiçekler, börtü böcekler, özümüz olan toprak, ne güzel, ne tatlı maddelerdir aslında... Tabiatın bağımlısı olmak kadar güzel bir olay var mı? Sabah sabah kapınızdaki bir çiçeği doyasıya koklamak, yaşam sevincinizi artıracaktır... Bir kelebeğin omuzunuza konması ruhunuzu titretecektir...


İnsana zarar veren maddelerden ise hem kendinizi, hem çocuklarınızı aman ha aman, uzak tutun. Onların bağımlılığı hayatınızı mahveder... Tabi buna benzer maddeler olan içki ve sigaradan da uzak durmak en hayırlısı olacaktır hayatınız için...


Balıklarda güzel maddelerdir. O balıkları hem tutmak, tutmaya çalışmak, hem de tutulmuş balıkları yemek güzel bir maddi eylemdir. Böyle madde bağımlılığına can kurban. Birde tabi balıklardan elde edilen yumurtalar, yani havyarlar var ki çok güzel bir madde ve onun bağımlılığı ise çok pahalı, zenginlere mahsus bir olay...

( Sende Madde Bağımlısı Olabilirsin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.01.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.