Karıştırma deyince tabi ki A'dan Z'ye bütün karıştırmalar girecektir işin içine. Çay karıştırma teknikleri de bu işin içine girer, çorba karıştırma teknikleri de girer, bir de ülke karıştırma teknikleri vardır ki zaten bu başlı başına araştırılması gereken mühim bir konudur. Biz burada aklımıza gelen karıştırmaları anlatmaya çalışalım bakalım...

Çay şekersiz ise karıştırmaya gerek yoktur. Tek şekerli çay ile iki şekerli ve üç şekerli çay sizde takdir edersiniz ki farklı karıştırılacaktır. Çok ses yapmamasına özen gösterilmesi zorunlu olmasa da mecburidir... Ayrıca birde dünyaca meşhur Lazçakat Tekniği vardır ki onunda açılımı Laz Çay Karıştırma Tekniğidir. Şöyle oluyor kaşığı bardağa sokuyor, bardağı çeviriyorsunuz.

Gelelim çorba karıştırma tekniklerine... Çorbayı da karıştırırken genellikle tahta kaşık ile karıştırmaya özen gösterilmelidir. Soldan sağa ya da sağdan sola karıştırabilirsiniz. Karıştırırken de ''Sağdan sola soldan sağa alda bayrağı düşman üstüne arş arş ileri ileri.'' diye de türkü çığırabilirsiniz... Çorbanın da iyi bir çorba olması için çorba gibi pişirmeniz, çorbaya çorba muamelesi yapmanız lazım, eğer ki çorbaya menemen ya da şakşuka muamelesi yaparsanız çorbalar çok bozuluyor bu duruma benden söylemesi...

Bir başka karıştırma tekniği kahve karıştırma üzerine olsun. Bilenler bilir kahve kısık ateşte pişer, sıcakken de servis edilir. içildikten sonrada fal mal baktırmayın mal mal, çünkü o fallarda hiç bir şey çıkmıyor, uydurup uydurup bir yerlerinden söylüyorlar... Kahveyi de karıştırırken ''Kahveyi kaynatırlar amanda aman çirkini söyletirler güzeli oynatırlar.'' türküsünü çığırabilirsiniz, kahvede o zaman daha güzel oluyor, denemesi bedava... Yok ayrıca bana bu yetmez, ben birde mahalledeki kahveyi de karıştıracağım derseniz, o iş başka... Dayak yeme olasılığınız biraz fazla olabilir, dikkat etmek sizin yararınızadır...

Demokratik Ortamın en büyük güvenceleri olan partileri karıştırmak isterseniz Yeşilçam'ı bile sollayacak senaristlerinizin, ismi cismi bilinmeyen kameramanlarınızın, ha tabi bir de başrolü sayın ve de pek bir muhterem vekilimiz, başkanlarımız ile paylaşacak şuh bayanların olması zorunluluk gereğidir... Ertesi gün zorunlu olarak başkan ya da her kimse istifa ettirilir, bir gün sonrada yediklerini çıkartması için istifra ettirilir, sonrada bir şekilde koltuğuna oturulur.

Eğer ki ülkeleri karıştırmak filan gibi bir düşünceniz varsa, o zamanda Sam ve Amcası ile onun yeğenlerine baş vurabilirsiniz. Garantili bir şekilde ülkelerin altını üstüne, üstünü de altına, yan tarafını öbür yan tarafına getirmekte pek bir mahirdirler Sam ve Amcası ile onun yeğenleri... Ciyak ciyak bağırtırlar Ciya gibi aletler ile ülkeleri... Sam ve Amcasının bir dolu yeğeni vardır, bazılarının isimlerini bilsek de, bir çoklarının da isimleri cisimleri belli değildir, hatta içlerinden bazılarının anaları babaları bile belli değildir... Bizler onlara topluca O..... Çocukları deriz güler geçer gideriz...
( Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.11.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.