Ölü bir renk; ölü bir iklim:

Muadili olduğum yakanın efsunlu sesi.

Titreyen turuncu güneşim her volta attığımda semada rast geldiğim ışığım, semazen yüreğimde saklı devasa kanatlı yalnızlığım.

Temkinle sevdiğim.

Tahayyül dahi edemediğim andaki mevcudiyetim arsız yüreğim, ikbalim ve kıvancım ve teselli kusursuz addedilsin diye sevgim ayrı bir bahçede büyüttüğüm kozamdan sökün eden ipeksi tenim servetim ve mürüvvetim.

İsli bir lamba üflediğim.

Sisli bir şehir kendini saklayan.

Asası ruhumun asaleti yüreğin kıvancın meali ölümsüzlükle eşleşen kalemimden damlayan mürekkebin renginde bir ölüm dilediğim tam da noktayı koyduğumda şiire nokta atışı yapabilmenin hükmünde üç noktalı bir sevdanın tülünde salınan gizemli varlığım ganimetim hatta gaipten gelen kâh hüznüm kâh neşem.

 

Hangi rengin ulemasıydı şair söyle:

Kutsanmış hangi duaydı

Seferi tanıklığında sevdanın

Kanıksanan o minval ki

Ölümle eşleşen bir b/ölü iki iken şair

Ölümsüzlüğün cıngılı ruhta nükseden

O devridaim

 

Öznesi muğlaktı gülüşünün

Kırık penceresinin sevdalısı kuşlar

Muadili olduğu kadar merhametin

Rabbine koştuğu her dua vakti

Kendinden kendine uzanan o köprüde

Bir yıkıma uğramış olmanın aciz tesellisi ile

Sırdan surdan ibaret değildi hem şehir

Bir vecize ki surlarındaki sırlar

 

Bir aheste vazgeçiş ki kendinden

Meylettiği her acı

Dirhem dirhem eksilen kendinden

Konuşlu olduğu sevdanın merhalesi

Göğün uçsuz bucaksız bekâreti

Bir noktaya denk düşse ne ki ne silueti?

 

Hangi düş’ ün mensubusun, ey sevdalı yüreğimin satır arasına doğan güneş misali tüm yorgunluğumla dibe çöktüğüm dibi gördüğüm hangi hâsıla hangi fasıla bakracı ruhun ve saydam rahlem ve dinim ve imanım ve idrakim ve hazan mensubu bir çöl çiçeği misali hırpani sözcüklerle telli duvaklı gelin ettiğim kalemin ikbali kalemin sevdası varsın kaile alınmasın varlığım: tefe konduğum t/av olduğum metruk hecelerin girizgâhında saklandığım kadar gözümden sakındığım sevdiklerim, sevdiceğim ey, annem çivit mavisi gözlerinde gezinen yelkenli gibi gölgeler gibi kavruldu mu bir kere yalnızlığım ve gül cemalim…

Bir elimden tutan.

Bir elemden sökün eden.

Bir ahraz ki yaşam.

Bir mahşeri yalnızlık ki sözümü geçiremediğim hem kelam hem ahvalim sarpa saran bunca ziyan.

Haznesi geniştir yüce Rabbimin.

Havsalamdan taşan nice duygu nice yitim.

Bir düş’ ün de mensubu iken şeffaf kalbim ve kabrim.

Göğün mealidir uçuşan öbekler:

Kuş misali sektiğim ki bir kaldırım serçesidir yüreğim.

Bir azapsa hayat.

Bir eziyet ise beklemek.

Sabırla şükürle daim kılmak adına yolumu.

Sabır ve sükûtla başımı da yasladım mı Rabbime.

Bir metafordur kimi zaman meylettiğim.

Bir melankoli ki renkten renge girdiğim.

Girişken değilim asla.

Fazlasıyla gergin.

Bir minvalde.

Bir de en tepede.

Azığımla yalnızlığımla kök söktüren kimse söz dinlemez kalbime.

Göğün şatafatı.

Yerin dibi.

Yâdımda saklı tek teselli.

Ruhumu ve sevdiklerimi emanet bıraktığım yüce Huda.

Aşkın arzı yalnızlığın sancısı göğün bakracı yerküreni rüzgârı.

Edimlerim.

Hayallerim gerçek kıldığım gerçek kılacağım.

Şanım almış yürümüş mademki bir kere.

Matemimle mabedimle mahremimle.

Bununla sakit olsun, diyebilmenin gücü ile…

Bozguna uğramış atlas yüreğim ve sağdıcım selametim yüce Rabbim:

Sensin Sen, tüm teslimiyetimle kendimi ve sevdiklerimi Sana sadece Sana emanet ettiğimden de ötesi yok iken kuş yüreğimle kulluğuma binaen boynum Senin katında nasıl da nasıl da kıldan ince.

Allah var gam yok mademki…

 

 


( Sadece Sana Teslimiyetim... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 13.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu