1 Şiir Sızan Yürek...
Şiir Sızan Yürek...



Şükrümle müsemma bir arayış: hüznün revnak iç çekişlerinde saklı ve her şeye muktedir Rabbin izini sürdüğüm kadar da iman gücümün eseri bir renk esir düştüğüm değil esrarlı ve bana esir edilmiş iken kalemin şerh düştüğü kâh kıblem kâh kabrim kâh aşkın dokunulmazlığı ve işte d/okunaklı alın yazımdan dökülen pullar ve nameler…

Sürgün edildiğim bir coğrafya.

Meskenim yine aşk ve dirayet.

Sınandığımdan da öte sivrilen hüzün geçişleri ve manidar bir gülün yaprak döken kaderi dikenlerine hem muhtaç hem muktedir solmakla iştigal her gece yarısı ve karı delen bir acı yüreği sarsan harcı yalnızlığın.

Metanet yüklü ve de.

Mızrabın kırık sesi kırgın notaları gamından ayrı düşmediği kadar aşk iken şiarı hem duyguların hem de çağrısı kâinatın.

Delişmen.

Yüreği delik deşik eden.

Huzuru arayışı elbet huzuruna her çıktığında Rabbin ve ötesiz duygular ötekileştirilmiş bir birey: ne beylik bir söylem ne de çekince yüklü yürek.

Bir düş çığlığı adeta rüyamda ç/ağlayan sayısın nida sayısız mısra.

Gök küre.

Yer kubbe.

Değiş tokuş fasılası havsalamdan firar eden cinnetlik düşler cennet yolcusu iken renklerin kasveti ila karanlığa esir düşen esrarlı bir imge elbet acıyı sağaltan hulasası kaderin aşkın arka bahçesi şehir de şair de nöbette.

Avrasya koşusu.

Avrupa Birliği.

Nato.

Nota veren kimse not düşen dünyaya ve gündeme.

Fısıltılar ki çığlığa dönüşen.

Sessizliğin fedaisi firar etti mi de yürekten birer birer…

Hecelediğimden fazlası sayamadığım.

Sağmanı dünün sayısız iz düşümü ömrün.

Yazıp da ferahladığım.

Bir kodes.

Bir hare.

Bir har.

Hazzın değil haiz olmadıklarının külfetine yağan umudu kucaklayan tünediği hayallerin zemheride esir düştüğü yine de İlahi Adaletin vakur iz düşümü.

Kıyamet alameti.

Aşkın harcı.

Yalnızlığın meali.

Tüketilen insanlık tünediği o fanus.

Ruhu kalabalık tıkış tıkış şiirler değil asla farz olan.

Şivesi anlaşılmayan bir cenkte siper kazan.

Neferi evrenin.

Nefesi yetmese bile.

Nedamet yüklü gölgeler.

Künyesinde saklı azadesi ömrün.

Külliyen yalan kimsenin doğru demediğinden de başkası delişmen o delice cesaret ile kimse yoluna taş koyan şair ise baş koymuş bir kere adalete ve düş fakiri kâbuslardan uyanıp gözü açık gördüğü her rüya aslında alametifarikası sağanağın sığındığı kadar Rabbine.

Hüzün.

Bahar ertesi hazan.

Hicazı makamların ve hicabı.

Tevafuk eseri yaşamak ve hayatta kalmak ve başı dik göğün serenadı oysaki uçuşan kuşların şakıdığı cennet bahçesi tahayyül edilesi yarınların ve umudun batmayan teknesi.

Örselense de şair.

Ötenazi yapsa da önceki hayatına.

Kıblesinde saklı mademki maruzatı.

Ve işte miladı şiir.

Ve işte miladı öyküler.

Ve işte mizacına yaraşan roman kahramanları.

Ütülü ütüsüz duygular içre dönük yolculuğun muhteviyatı.

Kat izinde yaşarken aşkı.

Kat izinde tüm kırışıklıkları ve kırgınlıkları ile hemhal mademki razı hem kaderine hem kederine…

Çıkısı kayıp.

Sıkışık bir güzergâh içre dönük tahliye edemediği düne dair ne varsa.

Teyit edilesi bir gün daha bahşetti mademki Tanrı.

Tayin edildiği o mevki ve de:

Uzamında hayatın.

Ulağı kalem.

Uleması hayal.

Uzayan burnu Pinokyo’nun ve başından atamadığı gölgeler.

Surelerin ihya ettiği ruhu.

Suretlerin değil simaların nur inen ufku.

Ukdelere asılı.

Uğruna sevdiklerinin…

Ne uydusu birilerinin ne de uyruğu var duyguların…

Şiir sızan yürek.

Hızması aşk.

Şiirle açan her çiçek.

Haznesinde saklı aşk.

Un ufak edilse de yürek külünden de zengin bir asalet ile yeniden doğumun müjdecisi iken şairin kalemi.

 

 


( Şiir Sızan Yürek... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 26.04.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.