Canım sıkıldı yemek yedim. Canım sıkıldı tuvaleti temizledim. Canım sıkıldı elime ve yüzüme kolonya sürdüm. Canım sıkıldı duvarlara bakıp hayaller kurdum. Hayallerim ölüydü… Boşa giden günler hayallerin mezarı…

Elime bir harita tutuşturdular. Dediler ki: “Bu harita umudun haritası! Bu haritayı takip et! Umudu bulacaksın! Umudu aradıkça daha çok karanlık buldum! Bu karanlığı aşmaya çalıştıkça daha çok karanlığın esiri oldum. Bir zaman sonra karanlığın gönüllüsü oldum.

Yalnızlığın kanıyla yalnızlığının destanını yazdım! Artık insanlık üzerine söylenecek, yazılacak ne kaldı ki? Bu ülkede gizli kalmak şartıyla her türlü pisliği yiyebilir! Gizli kalmak şartıyla her türlü günahı büyük bir zevkle işleyebilirdin! Ama açıkça düşüncelerini ifade edemezsin! Bu sistemi kuranlar ve her dönemin muktedirlerin; hoşuna gitmeyen bütün fikirler, düşünceler ya günahtır! Ya hainliktir! Asla hoşgörü olmaz! Hoşgörü zayıflıktır! Zalimlik güçtür! Bu sistem o kadar tuhaf ki bu tuhaflık nasıl anlatılır? BİLEMİYORUM!

Yoksullar açlıktan ölüyordu! Varsıllar ise daha fazla kilo almamak için yememekten ölüyorlardı! İnsanlar çok aptallardı! Bu insanların kurduğu düzen ise gaitadan bile daha iğrençti!

Bütün bunlardan kendimi korumak için kaçtım… Saklandım… Sessizliğin görünmezliğine bürünmeye çalıştım… Yine de gelip buldular beni. Kaçacak yer yok. Doğrular için, güzellikler için mücadele edecek gücüm, isteğim yok. Böyle bir dünyada yaşayabileceğim, hissedebileceğim tek duygu yalnızlık…

Küçük bir kâğıt parçasının her iki yüzünde de “yalnızlık” kelimesi yazıyordu. İkisinin de birbirinde haberi yoktu. Biri mavi tükenmez kalemle, diğeri ise siyah kurşun kalemle yazılmıştı. Bir kâğıt parçasının her iki yüzünde de yazan iki aynı kelime…

Hangi renkle yazarsan yaz değişmeyen tek şey…

Yalnızlığın ta kendisi…   

( Hangi Renkle Yazarsan Yaz Değişmeyen Tek Gerçek başlıklı yazı Yusuf Tümer tarafından 25.10.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.