Onlar ''Çıkarsa Var ya.'' diye dursunlar, ben de her yılbaşında söylediğim aynı şeyi söylüyorum, boşuna hayal kurmayın ''Çıkmayacak var ya.'' inanın hem de yürekten inanın, size çıkmayacak. Yazık etmeyin paralarınıza.


Pilli Miyangoya vereceğiniz para... Pilli Miyango mu dedim, anlayın işte Milli Piyango canım. Her yılbaşı Türkiye'nin nüfusuna yakın bilet basılır. Belki elli milyon, belki altmış milyon. Altmış milyon olduğunu düşünün, 59.999.999 kişi hava cıva alacak, bir biletle hava cıva, çok pahalı çok. Hava bedava zaten, Orhan Veli'nin dediği gibi, belki cıvaya az bir para verirsiniz... Piyangoya vereceğiniz parayı bir garibana verin de bayram etsin, siz de hanenize sevap yazdırın...


Çıkmazsa var ya, ki büyük ihtimalle çıkmayacak, bir de şöyle durumlar gelecek başınıza, bağırıp, çağıracaksınız, seri bilet aldıysanız belki de ağlayacaksınız, sevdiklerinizin kalbini kıracaksınız, niye çıkmadı diye... Anladık borçların var belki, çıksa iyi olurdu, borçlarını öderdin, ama, helalinden kazandığın paralar ile ödemeye çalış borçlarını...


Mali durumun çok kötüyse bile ''Bu benim son şansım.'' diye de aklına getirme, Allah, bir kapıyı kaparsa başka bir kapıyı açar. Ne diyor Rabbim ''Zorlukla beraber kolaylık vardır.'' Almadığım için fiyatı kaç liradır onu da bilmiyorum. Tam bilet 100 Tl dir belki, yarım 50 Tl olsa, bir tam bir yarım alsan yüz elli liran gider tahmini... Yüz elli Liraya neler neler yapılır... Beşer lira sadaka versen bir sürü gariban sana dua eder...


Dünya hayaller dünyası, bilet aldığın zaman devreye girer hayaller. Şu kadar ev alırım, kiraya veririm, gazino kapatırım vur patlasın, çal oynasın durumları olur, altıma son model bir araba çekerim, eşime dostuma parasal yardımda bulunurum, akrabalarımı ihya ederim, diye mutlaka aklından geçer bilet alanların... Yalnız şunu da düşünmeli, netice de bir emek sonunda kazanılan bir para olmadığı için, birilerine yapacağınız yardımlarında Allah indinde bir değeri olur mu olmaz mı, bunu da düşünmeli...


Bu soğukta o meşhur ablanın önünde soğuktan tir tir titrerken bir bilet için saatlerce sıra bekliyorsunuz, o voliyi vuruyor, siz de kafanızı duvarlara vuruyorsunuz... Oysa ki Allah'ın arzında bir dolu helal nimet var. Kurtarın kendinizi yapay nimetlerden, helal nimetlere çevirin rotanızı... İnanın helalin tadı çok güzel, çok lezzetli...

( Çıkmayacak Var Ya başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.