İktisat Fakültesinden hepsi dostumuz arkadaşımız bankacı kardeşlerin. Şimdilerde bir çoğu ya şube müdürü ya da üst düzey banka yöneticisi. Beni de çok severler Allah var. İsmail derler de başka bir şey demezler.


Takılırız zaman zaman birbirimize. ''Oğlum sana bu güne kadar hiç kredi vermedik gel de biraz para akıtalım sana, bizim gibi arkadaşların var daha ne istiyorsun.'' derler. Benim bu kredi işine bazen aklım erse de bazen de hiç ermez. Bir şeyler yapmaya çalışırken ticaret adına hep öz sermayem ile yapayım derim.


- Ya gel İsmail sana bir konut kredisi verelim bu sıralar konut kredilerinde faizler çok düşük.

- Boş ver oğlum ne yapacağım konut kredisini, evim var benim zaten.

- Olsun oğlum ikinci evin olur. Fazla ev göz çıkartmaz.

- Fazla mal değil miydi o?

- Oğlum ev de mal değil mi neticede?

- Dediğin gibi olsun.


Başka bir zaman başka bir bankacı arkadaş ile...


- Ya İsmail gel sana otomobil kredisi verelim.

- Boş ver oğlum otomobilim var ya benim, ne gerek var.

- On dokuz yaşında yahu araban.

- Olsun, seneye askere gidecek zaten.

- Dalga geçme.

- İçimiz dışımız kredi oğlum boş ver biniyoruz işte.

- O zaman tüketici kredisi verelim.

- Al tüketici kredisini tüken bakalım.

- Niye tükenesin oğlum şakır şakır harcarsın.

- Ben mi onu harcarım o mu beni harcar? Adı bile faullü tüketici kredisi, tüketir insanı...


Değişik zamanlarda değişik bankacılar. Offf ne çok bankacı arkadaşım varmış yahu!


- Unuttun bizi İsmail eskiden gelir bir iki çayımızı içer, para yatırırdın.

- Parayı bulsam yine yatıracağım da bulamıyorum ki...

- Hah! Tam yerine geldin birader.

- Nasıl ya!

- Nasılı var mu şu sıralar bayağı düştü kredi faizleri, yerlerde sürünüyor.

- Pasta kredisi var mı birader?

- O tüketici kredisinin içinde bilader.

- Peki kazak ve pantolon kredisi var mı?

- Öyle kredi olmaz oğlum onlar hep tüketiciye girer.

- Doğru kredi aldık mı hep bize giriyor bir şeyler.

- Limitsiz kredi kartı verelim sana.

- Verme abi verme bana kredi mıredi kartı.

- Niye ki cebinden para çıkmadan şakır şakır alışveriş yap.

- Tamam bilader ekstre günü gelince sen ödersen yarısını ver bakalım limitsiz kredi kartı.

- Oğlum ödersin beeeeee!

- Ödeyemezsem...

- Ananı ağlatırız.

- Yani allem eder kullem eder o parayı alırız senden diyorsun.

- Sade ananı ağlatmakla kalmaz sıradan bütün sülalenin hatırını sorarız...

- Sen bana en iyisi sakız ve çikolata kredisi ver bilader.

- O kadar züğürdüm diyorsun yani...

- Hem de o kadar billahi birader...

( Kredi Mıredi İşleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.