KİTAP KAFE

                    Ahmet AYAZ

                     

          Gaziantep Güneş Gazetesi 30.4.2019

         Gençlik yıllarımdan beri Şanlıurfamızı bir ziyaret edeyim, Balıklıgölü,  Hali İbrahim Rahmanı bir göreyim derim, izine ayrılırım , günlerin nasıl geçtiğini bilemem iznim biter.  Ben yıllarca böyle düşünürken yıllar  geçti. Geldik 2000 li yılların başına. Kızım Emine’nin  tayini  Harran Ünevirsitesine çıkınca, artık Şanlıurfa benim ikinci adresim oldu. Sık sık Şanlıurfa’ya gidip  gelmeye başladım. Orada ciğer kebapçısı  Şıh Mustafayı tanıdım. Bir çok merhabalaştığım güler yüzlü dostlarım oldu Şanlıurfada.

       Ber gün Yimpaşın arkasından bir ahşap yol iniyor. Küçücük bir saç üzerinde KİTAP KAFE yazıyor. İçimde okuma yazma zevki olduğu için, ahşap yolu takip edip indim aşağıya doğru. İndim ki, Şanlıurfanın bay, bayan genç öğretmenlerinin ve öğretmenlerinin büyük çoğunluğu sözü edilen KiTAP KAFE  de. Kitap okuyorlar, çay içiyorlar orada. Ayrıca günümüzün kültür sanat ve edebiyat dergilerinin bir çoğu da bu kitap kafe de. Ben sanki bir yitik ve kıymetli eşyamı buldum orada. Oturdum görevli genç kızlar yanıma gelip hoş geldiniz dediler. Kitap Kafeyi çalıştıran Mehmet Bey geldi yanıma. Onun ile de tanıştık. Orada epeyce kitalarım da satıldı. O  sıralar her Şanlıurfaya yolum düştüğünde Sözü ediler Kitap Kafeye kitap  götürürdüm. Bazı zaman kitaplarım, kitap kafeye teslim etmeden satılırdı. Toplanırlardı başıma genç  öğretmen ve öğrenciler.

Gaziantep’e geldiğimde bizim CEVİZLİ’ye uğradım ve Şanlıurfadaki KİTAP KAFE’yi anlattım. “Ahmet Bey açacağız öyle bir yer dediler. Daha  sonraki yıllarda açtılar ama, Şanlıurfadaki kitap kafeye uymadı açtıkları yerde kitap ve kırtasiye satılıyor ama, orası da kayda değer bir yerdir.

       Bundan birkaç gün  önce bizim eski beğendik mağazalarının yerinde bir köşeye açılan küçücük KİTAP KAFE’ye düştü yolum. İçeriye girdiğimde Mikail adlı kibar ve nezaketli bir gençle karşılaştım, Hemen girişte şapkalı benim gibi  bir yaşlı kitap  okuyordu. Orhan FIRAT Bey. O da Şanlıurfalıymış. Birlikte birer çay içtik. Şanlıurfalı Suud Kemal Yetkin den, Bizim kuşaktaki bilinen bir romancı Esat Mahmut Karakurrt’tan söz ettik. Asıl söylemek istediğim böyle bir yerin şehrimizde olması. Burası  Büşükşehir Belediye Başkanımız ve eski bakanız Fatma Şahin tarafından açılmış. Ben buradan Fatma Şahin Başkanımıza şehrim adına teşekkür ediyorum ve kutluyorum kendisini. İnşallah Gazi Şehrimizde bunun gibi daha güzel işlere  imza atar. Sağ olsun Gazi Kültür A.Ş. de  var.  Gaziantep’te. Kurucusu ve  Genel Müdürü Prof. Dr. Halil  İbrahim  Yakar Hocamızdır.. Gaziantep’in Kültür Sanat ve Edebiyatına çok büyük ve kayda değer hizmetleri oldu. Halen hizmetleri  devam etmektedir. Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar Hocamız daha çok gençtir. Allahtan  uzun ömür ve Kültür Sanat ve  Edebiyatımızda daha  güzel eserlerlerini bekliyoruz. Gaziantep Hukukçular Lukalının arkasında da bir kitap kafe varmış. Ben görmedim ama inşallah en kısa zamanda ziyaret etmeyi düşünüyorum.

    

( Kitap Kafe başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 30.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.