ŞİİR UÇAR

     Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 20 Şubat  2018

………………………………………………….

 

       Bugünde yine  şiirden edebiyattan söz etmek istedim. Şiir uçar dedim. Kıymetli okurlarım; Elinize kalemi alıp da, ben şiir yazacağım derseniz, şiir yazamazsınız. Şiir kendini yazdırır, daha sonra  kanatlanır ve  uçar. Nasıl mı? Şimdi anlatayım. Rahmetli  Bekir Sıtkı Erdoğan’ın “Kışla Bahar” Cahit Sıtkı Tarancı’nın  “35 Yaş”  Orhan Veli Kanık tan “Sere Serpe”  Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun “Türküler,” Cahit  Külebi’nin “Hikaye”   şiirleri nasıl dilden dile dolaşıyor?  İşte dediğim gib; Şiir kanatlanıyor daha sonra da uçuyor. Besteciler tarafından besteleniyor, ses sanatçıları tarafından sahnelerde yıllarca ünlü sanatçıların sesinden, dinleyiciler dinliyorlar. Tıp kı. Abdurrahim  Karakoç’un  “Mihriban” adlı şiiri  gibi. Örnekleri çoğaltmak  mümkündür.

       Şiirin uçması ile ilgili anlatacak çok şey  var da, benim burada hepsini anlatmam tabii ki mümkün değil.  Bakınız  şimdi  size bir şey anlatayım. Yalınız övünmek anlamına gelmesin. 2011 yılında İzmir’den Yayıncı  Canseli  Donat Hanımefendi beni  telefon ile aradı. “Ahmet Bey; Osman Baymak Bakü de, Balkan Aydınları ve Yazarları Derneğinin Başkanıdır. Türk Dünyasında Çocuk Şiirleri  Antolojisini  beraber çıkaracağız. Bu  kitapta size de yer vermek  istiyoruz dedi. Ben “Canseli Hanım  Çocuk  şiirleri yazdım ama, şimdi yazdıklarımdan elimde bir tane bile yoktur desem inanın dedim “ kendisi ben internetten 5 adet şiirinizi buldum. Ben sizin faks numaranıza  bir izin belgesi vereceğim, siz de o izin belgesini  imzalayıp benim faks a vereceksiniz. O kadar. Antoloji çıkınca da ben size göndereceğim dedi. Bana izin belgesini gönderdiler, ben de imzalayıp kendilerine gönderdim. Daha sonra  sözü edilen antoloji çıktı. Bu antolojiden  bana  beş adet  gönderdiler. Canseli Donat  ile Osman Baymak kardeşlerim  sağ olsunlar.

       Daha öncede “Türk Dünyasında  Atatürk Şiirleri” Antolojisini çıkardıklarında,  yine beni aramışlardı. Aynı şeyler olmuştu. Burada bir şeyi de anlatmadan geçemeyeceğim. Eşim  ile birlikte otobüse bindik, Erzin’e  gidiyoruz. Bir güvenlik  görevlisi  yanımıza yaklaşarak “Dayı Ahmet Ayaz mısınız” diye sordu. Ben evet   dedim. Yüzünü eşime çevirerek, “Teyze dayım çok hızlı ve eskiden çok yaman birisiymiş” dedi. Ben  “Hayırdır inşallah yeğenim” dedikten sonra,  gençlikte yazdığım “Liseli Kızlar” Şiirimi ezberden okudu. Erzin’e  ulaştık, büyük bir salonda yemek yiyeceğiz. Ortalık oldukça kalabalık. Yemek almak biraz uzun iş. Güvenlik  görevlisi  koluma  girerek beni  bir yakın yerdeki masaya  oturttu. Daha sonra elinde servis tabağı ile, güvenlik şefiyle  birlikte eşim ile benim yemeğimizi önümüze indirdiler. Liseli Kızlar şiirimi bir gün nasip  olursa size kitabımdan okurum.  Şimdi aklımda değil. Ancak aşağıya, Tuğgeneral Zafer Özkan tarafından bestelettirilerek Van İlimizde 10. Piyade Tugayı Marşı yapılan bir şiirimi alıyorum. Söz bugün de şiir ile bitsin,  diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım şiir işte böylece  kanatlanıyor  ve  uçuyor.  Eğer yazdığınız şiir ise. Bir de şiirin sanat  değeri ve bir esprisi var  ise kanatlanır  ve  uçar. Bugünlük de bu kadar. Beni unutmayın, sizler  ile sohbet  köşemde yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler  hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

ASKERİN TÜRKÜS

Biz karanlık gecenin sönmeyen yıldızları,
Tendürek Dağlarından semalara akarız.
Paslı yüreklerdeki erimeyen buzları,
Eritip gönüllere barış gülü takarız.

Tarih bizi yeniden anlatsın satır satır,
Ölüm korkularını kalpten atmış erleriz.
Savaş meydanlarında harikalar yaratır,
Kars’ta, Van’da, Erciş’te gürül ğürül gürleriz.

Karda, kışta, yağmurda, tufan kâr etmez bize,
Bir kara duman çökmüş, ülkelere taşarız.
Sesimiz yetişmeli, doğudan Akdeniz’e,
Dağ, yokuş, engellemez, engelleri aşarız.

Ahmet AYAZ

( Şiir Uçar başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 19.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.