Geçenlerde bir özel televizyon kanalında, daha önce de defalarca izlediğimiz bir komedi filmi ''Türkler Çıldırmış Olmalı.'' ya takıldım bir ara... Arkadaşların hepsi hapishanede başlangıçta, daha sonra sınır ötesi bir operasyona katılma şartı ile serbest kalıyorlar, kendilerine kumanda edecek olan Albay rütbesindeki asker ile beraber... Albay da askeri hapishanede, oradan bırakılıyor...

Albayımız, karşısına aldığı bu hapishane kaçkınlarını operasyon için eğitime alıyor... Netice de bir komedi filmi tabi ki çok da mantık aramamak lazım diyebilirsiniz, ancak bazı şeylerinde komedi filmi bile olsa mantığa uygun olması, uydurulması da lazım... Sınır ötesinde operasyon yapacak askerler öyle bir haftalık eğitim ile hiç bir yere gönderilmez...

İnsan hiç olmazsa, o bir haftalık süreyi bir iki ay yapar, film bile olsa... Hoş bir iki ayda da yine sınır ötesi operasyona gidecek asker yetiştirilmez amma yine de bir haftaya nazaran daha mantıklı bir senaryo olurdu...

Özel kuvvetlerde yetişen askerlerimiz, yıllar yılı çok zorlu bedensel ve ruhsal eğitimlerden geçerek yetiştirilirler... Bu o kadar da basit bir iş değildir kesinlikle... Mantığa bakar mısınız? Ülke de hiç bir adam kalmamış sınır ötesinde operasyon yapacak, ceza evinden adam çıkartıp sınır ötesi operasyona gönderiyorlar...

Tamam, tamam komedi filmi bu bunda belki mantık aranmaz, lakin az da olsa mantık ve aklı selim de görmek istiyor insan. Asker diye operasyona gidenlerin hiç Türk Askerine benzer bir tarafları da yok ayrıca... Tam da sınırımızda gerçek ve kahraman Mehmetçiklerimizin operasyonları son hızıyla sürerken, aklıma da acaba bu filmler maksatlı mı oynatılıyor diye de bir soru geliyor... Türkler Çıldırmış Olmalı filmi yerine daha uygun bir film koyulabilirdi... Film yapanlar mı desem, senaristler mi, yoksa emperyalistler mi, birileri çıldırmış ama bu kesinlikle Türkler değil bir kere... 

( Film Yapanlar Çıldırmış Olmalı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.02.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.