Trafik müthiş kitlenmiş durumda, iş yerleri dağılmış, millet sokaklarda araba bulma, eve erken varma telaşında. Dört arkadaş ev doğru yol almaya çalışıyoruz. Radyo açık; ara ara müzik giriyor, ara ara reklamlar.


Bu durumda en çok sıkılan kişi herhalde direksiyon başında olan kişidir. Sıkıntıdan patlar durur. En zor durumlardan biri, küçük yada büyük abdeste sıkışıp, insanın elinden bir şey gelmemesidir. Bir de ne zaman eve varacağını bilememek tabi ki. Sohbet edip duruyoruz bol bol.Bazen ceylan yada geyik muhabbeti, bazen günün siyasi ve gündemde ki olayları. O arada aynı yöne giden arkadaşlar varsa, içiniz elvermiyor haliyle, bir kaç kişiyi arabaya alıyorsunuz. Stereo yayın son sürat devam ediyor haniyse, radyoda Yaşar söylüyor yeni şarkılarından bir tanesini...


Kar son sürat lapa lapa yağmaya devam ediyor. Radyoda zekası kıt bir spikerin konuşması var, aynen aktarıyorum.''Trafikte çıldıranlar için şimdi yol durumunu veriyorum.''İnsan moral verir biraz ya!!!Bu aksine moral bozmaktan başka bir şey yapmıyor...


Dördümüzün telefonu da üçer beşer dakka ara ile aranıyor. Kiminin oğlu, kiminin annesi, bir tanesi benim hanım. Trafiğin süratleneceğine dair en ufak bir emare yok.


Ülen dedim içimden, şunlara babaannemin matrak bilmecelerini sorayım. Hiç olmazsa vakit geçer. O arada kavşağı ha geçtik ha geçeceğiz. Gelelim bilmece faslına. Ortaya konuşuyorum öylemesine''Tat dedim tut dedim kapı dibinde yat dedim'' bilenlerden biri hemen ''paspas''dedi. Şimdi sen sor dedim.''Bir küçücük minana herkes ona inana''.Bilemedik bunu ne ki acaba? O arada dedim ben size bir Attila İlhan kaptırayım. Arkadaş dedi''Geç ben o nu sevmem''Ne kadar ayıııp, Attila İlhan'ı sevmemenin dayanılmaz hafifliği diyorum içimden tabi...Orhan Veli kaptırayım dedim istersen.''Hah o olur bak''dedi...


Seyyar satıcılarda hemen çıkmış ortaya;simit satanlar mı ararsın?Ekmek arası ciğer satanlar mı ararsın? Sigara satanlar mı ararsın? Ne ararsan var derde devadan gayrı. Şoför beyde zaten şalterler atık, patladı patlayacak neredeyse. Senelerdir Ankara'da ben böyle bir şey görmedim diyor başka bir arkadaş. Demek ki bu işten tek kârlı çıkan benim. Bu karda kıyamette, bir şiir, bir de kısa hikaye çıktı, ama çokta sıkıştım ha arabanın içinde...

( Bu İşten Tek Kârlı Çıkan Benim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.