1 Yaklaşan Sınavlar İçin Okunacak Dua
'' Hayat bir sınav '' diyerek başlayacağım sözüme..

Bu Dünya acımasız değildir. Bu dünya hain değildir. Bu dünya Sahte değildir. 

Bu dünya bizim sınav sorumuzu kolaylaştırıcı en güzel yol ve yöntem.

Allah'u Teala, hiç bir kulunun omuzuna taşıyamayacağı yükü yüklemez. Ne yaparsa kul kendine yapar. 

Ne ekersen onu biçersin sözü yarı bunun içindir. Bu içerisin de yaşadığımız dünya, Allah tarafında kullarına emanettir. Yola tükürürken, suyu kullanırken, çevremizi kirletirken iyi düşünmemiz lazım. Allah'ın emanetine hıyanet edil(e)mez. Ahiretimizi kazanmak için güzel bir hayatın içindeyiz. Allah sınav soruları ile cevaplarını vermiştir. İnsanoğlu olarak onun emirlerine uymak düşer.



Şimdi dünya içinde ki imtihandan bahsedelim.

bir insanın ortalama 20 yılı okul hayatına gidiyor. Bazı aileler her şeyin diploma olduğunu düşünerek evlatlarına işkenceli bir şık sunuyorlar. Bir sınav bitmeden ötekine giren çocuğun halini düşünmek için onunla aynı eziyetleri çekmemiz lazım ama bazı aileler bundan anlamıyor. Evet, bende bir İlahiyat öğrencisiyim. Benim  ailemde tam tersi, eğitime karşı idiler. Kendi çabalarımla okudum, Gerçekten her şey diploma değil. İnsan evde dururken dahi bir şeyler öğrenebilirler. Ailemiz okutmadı diye  evliliği erken yaşta düşünen genç kızlara tavsiyem kesinlikle pes etmeyin. Kendiniz kitap alın okuyun. Meyliniz neye daha çok yatkınsa onun üzerinden başarı edin..


B.BABETTE


Kardeşlerimden, Abilerimden ve Ablalarımdan sınava girecek olanlara tavsiyem;


Bir insanın teşebbüs ettiği bir işte, başladığı bir görevde başarılı olabilmesi için her şeyden önce çalışması, işin ve görevin gerektirdiği kurallara uyması gerekir. Bununla birlikte işinde ve görevinde başarılı olabilmesi için Allah’tan samimiyetle yardım istemesi de gerekir. Ancak o zaman umut edilir ki; Rab yardımda bulunsun!

İmtihanda Başarılı Olmak İçin Okunacak dualar:

* 1 Bardak suya 184 kere ( Yâ Mukaddim ) İsmi Şerifini okuduktan sonra içmeye devam eden,Allahü Teala’nın izniyle imtihanda başarılı olur.

* İmtihana girerken İsra suresinin 80. ayeti kerimesi okunur:
(Rabbi edhilni müdhale sıdkın ve ehricni muhraca sıdkın vec’al li min ledünke sultânen nesirân)
”Ey Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla.Bana tarafından, hakkıyla yardım edici bir kuvvet ver.”

* İmtihana oturunca Tâhâ suresinin 25-26. ayetleri okunur:
(Rabbişrah li sadri.Ve yessir li emri.Vahlul ukdeten min lisani.Yefgahü kavli)
”Rabbim! Yüreğime genişlik ver,işimi bana kolaylaştır,dilimden bağı çöz ki, sözümü anlasınlar”

* İmtihan gecesi İsrâ suresinin 21. ayeti kerimesi 2970 kere okunur:
(Keyfe feddalnâ ba’zahüm alâ bâz)
”Nasıl bazılarını bazılarına üstün kıldık”

*Kalemi eline alınca Besmele çekip şu dua okunur:
(Ya Hayyü ya Kayyümü birahmetike esteğisü)
”Ey Hayy ve Kayyüm (ölmeyen diri ve her şeyi ayakta tutan)Allah’ım! Rahmetine sığınırım”

*“Bismillahirrahmanirrahim.Ya Hayyu,Ya Kayyum,Birahmetike estegisu”
“Allahım! Hayy ve Kayyum isminle ve rahmetinle yardımını talep ediyorum”

DUA:
1. Elem neşrah leke sadrek
2. Ve vada’na ‘anke vizreke
3. Elleziy enkada zahreke
4. Ve refa’na leke zikreke
5. Feinne me’al’usri yüsren
6. İnne me’al’usri yüsren
7. Feiza ferağte fensab
8. Ve ila rabbike ferğab

Anlamı:
Biz senin için (mutlulugun) gögsünü açmadik mi? Senden yükünü indirmedik mi? O senin sirtini ezen yükü.
Senin sanini yüceltmedik mi? Demek ki, zorlukla beraber bir kolaylik vardir. Evet, zorlukla beraber bir kolaylik vardir.
O halde bos kaldin mi, yine kalk (baska bir is ve ibadetle) yorul. Ancak Rabbine yönel.


Kaynak: http://www.yeniulke.net/medya/sinavda-okunacak-dualar-ve-sinav-basari-duasi-doktor-nihat-hatipoglu-h1917.html#ixzz45ApJUbFF


Allah yar ve yardımcımız olsun...



( Yaklaşan Sınavlar İçin Okunacak Dua başlıklı yazı Büşra Krcn tarafından 7.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.