1 Modernizmin Kadınlarda Etkisi 2
Not : ’ Mutlu olmak isteyen kadınlara tavsiyem ; Modern hayatı bırakın ’...

Asrımızın en büyük felaketi, kadının modernizmin girdabında boğulmasıdır. Kapitalizm ’ ÖZGÜRLÜK ’ adına yeni bir tatlı türü bulmuş ve bunu farklı tatlarla kadınların önüne sunmuştur, sunmaya da devam ediyor ve edecektir. Bilhassa, ’ EŞİTLİK ’ kavramı oluşturulmaya çalışılarak kadınları, erkeklerle aynı haklara sokmaya meylederek bir çok kadını şan, şöhret vb şeylerle bu modern hurafeliğe katmaya çalışıyorlar. Kapitalistlerin en çok para kazandığı şey REKLAMLARDIR. Günümüze bakıldığı zaman reklamların en az %70’ini kadınlar oluşturuyor. Cinsiyet farkı kalkmış durumda. Bunu bir örnekle açıklamakta fayda var. Şöyle ki : ’ Bir erkek reklamında dahi kadınlar oynuyor ’ Bir çok yazar farkında olmadan batının sözlerini, batının düzenini kitaplarına aktararak, oradan da kadınlara ulaşıyor. Kelimelerin nerelerden ve kimlerden geldiğini bilmeden oluşturduğumuz cümleler, bir çok kadının aleyhine defterdarlık yapıyor; iyi veya kötü...



Modernizim, putlaştırılan aklın sembolüdür. 25. saatini kadınlara aratan bir sistemdir. İş, ev, eş, çocuk dörtlemesinde hayatını bir sürüngen gibi yaşayan batı kadını ve batılaştırılmış kadınlar, ucuz fabrikalarda çalıştırılan işçi konumundadır. Kadının gerçek Dünyası evidir. Fakat, çalışmayan bir kadını tamamen bir köle gibi gören bu sistem, kadınların evlerinde bir bakıcı , bir temizlikçi, bir hizmetçi gibi görüp tamamen evden uzaklaştırma, çağdaşlığa sürükleme, eşlerinden koparma, çocuklarından anne sevgisini mahrum etmeye çalışmakla beraber; Tesettür kıyafetlerinde değişiklik yapıp tamamen kadınları metalaştırma derdine düşen ayrı bit tatlı türü, ayrı bir batı cahillik hurafesidir. Ki Modernizim, fıtrı bir ihtiyaç olan evliliğe karşıdır. Modernizmin evliliğe, aile hayatına karşı çıkmasının sebebi, kadını üretim, tüketim ve seks aracı olarak kullanmak istemesidir. 


Bu duruma şiir diliyle seslenecek olursak :

Ey yirmibeşinci saatini arayan kadın
Modernizmin lügatında esirdir senin adın
Acını tarif etmeye yetmiyor kelime
Bak sana bir şiir geldi benim şu dilime


’ Bizim dilimiz varken; hatundu senin adın
Sen tesettür içinde altı asır yaşadın
Soydular soğan gibi sokak ortalarında
Ruhunu tükettiler, et kemik kaldın kemik


Kaldırım taşlarına mıhladılar yuların
Yırtılan nikabınla döküldü ar suların
Her gece gebe kaldı rüyada uykuların
Dünyaya geldin ama, doğmadan öldün kadın 


Yazıyı ve şiiri burada yarıda kesip , bir sonraki bölümde devam etmekte fayda olacaktır. Parça parça anlatalım ki hafızalara iyi kazınsın....

Şiir, değerli bir hocama aittir (M.Ç )

Büşra Karacan
( Modernizmin Kadınlarda Etkisi 2 başlıklı yazı Büşra Krcn tarafından 22.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.