Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi  04 Nisan  2016

……………………………………………

 

 

 

           Yazımın başında, sil baştan eskiye döndük dedim ya;  Hakikaten hepimiz sil baştan eski halimize döndük. İnsanlarımız da, tıpkı bir ağaç misali. Büyüme ve gelişme zamanı, meyve verme zamanı, çürüyüp yavaş yavaş yok olma zamanı var.

           Köylerin birisinde bir cenaze törenine gitmiştik. Bizim kuşağın büyük bir çoğunluğu oradaydı. Arkadaşın birisi hepimizin gözlerine baktıktan sonra, bana dönerek hafiften gülümsedi. Ben  de yüzümü ona çevirerek  ne oldu deyince,  “Eskiye döndük,  hepimiz eskisi gibi bir hiç olduk. Seni biraz  yazarlığın, şairliğin göndemde tutuyor. Ama bizler, hepimiz birer hiç  olduk. Bir zamanlar, okula koştuk, sınavlara katıldık, en sonunda çalıştık, birer makama geldik. Yaşlandık takavit olduk. Ben kendimi bir hurda  sanıyorum” Dedi. Hakikaten, ben de bir baktım ki,  cenaze için gelenlere, kimisi yargıtaydan emekli hakim, kimisi banka müdürü, kimisi  okul müdürü, öğretmen, memur, başkomser, polis memuru, dahası da var. Önce köyüm ile gurur duydum. Daha sonra da gerçekten  halimize  bakınca, birer hiç olduğumuzu gördüm ve anladım.

          Bu konuya niçin girdim? Cevabını da ben vereyim. Yukarıda da dediğim gibi, bazıları bir makama gelince,  kendini unutur, gözleri adam görmez, bu makamda ilelebet yaşayacağını sanır. Sonra da emekli olur, veya o görevden alınır, toplum içinde, kendisine bir tek  merhaba diyenini bulamaz.  Rahmetli Mustafa Türkmen, “Ahmet Bey; Buradaki,  Gaziantep  İl Sosyal Hizmetler Müdürü Mustafa Türkmen önemli değil. Caddede  gezen Mustafa Türkmen’e verilen değer ve itibar önemlidir”  derdi. Ben de  hep aynısını düşünürdüm.  Ben de şef  kadrosunda müdür  yardımcısı olarak yaklaşık 10,5 yıl  çalıştım.   Allahıma şükürler olsun.  emekli olduktan sonra da, şeref ve itibarımı muhafaza ettiğimden dolayı, çok mutluyum. Eski mesai arkadaşlarımdan,  Gaziantep  Öğretmen Evinde oturup kalktıklarım var. Her zaman ve her yerde, biribirimizi güler yüzle, tatlı dil ile  karşılamışızdır.

       Şunu da söylemeden  geçmek  istemiyorum. Elinde imkan olup da, bir arkadaşına iyilik edemeyen  insan, gerçekten çok abdal bir insandır. Bir gün bu imkan elinden gidecek, yukarıda da dediğim  gibi, bir hiç olacaksın. Ben 1980 li yılların başında  Gaziantep  Çocuk Hastanesinde Satınalma Memuru idim. Baş Hemşiremiz Aysel Çiftçi  vardı. Kulakları çınlasın, arkadaşımız Mehmet Çiftçinin eşiydi. Bakarsınız ani bir zamanda odamıza girer, arkadaşlar ilacını alamayan bir hastamız var. Ağlayıp duruyor dedikten sonra, arkadaşlar  5 Tl benden der. Bir de dosya  kağıdı çıkarıp, verenler kaç  TL veriyorsa ismini şu kağıda yazsın, imzasını atsın der. Arkadaşlar  verecekleri  parayı verirler. Parayı topladıktan sonra da,  yine odamıza gelerek, hesap verir ve hastanın  odasını söyler. Ne olur gidin bu hastayı siz de bir ziyaret edin der. Asıl maksadı hastayı bize göstermek değil. Kendi, kendisini  kontrol ettirmektir. Yani o küçük hizmeti bizim de, kendi gözümüz ile  görmemizi  istiyor. Haydi şimdi gel de,  öyle bir iyilik etme imkanını  yakala bakalım. Nasıl yakalayacaksan. Sevap işlemek  için, o imkan geldi, geçti. Sohbeti yazımı Rahmetli Dostum. Cemil  Cahit GÜZELBEY’in “Mezarlıkta Söyleşi” adlı şiirinden aldığım bir beyit ile bitiriiyorum.

Birer sakit yığındır, gördüğün hep dünkü varlıklar,

Ne ibretler verir insana baktıkça mezarlıklar.

        Sevgili okurlarım bugünlük de bu kadar. Sohbet köşemde,  yine buluşalım. Hoşça ve dostça kalın. En güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun diyorum.

         

( Sil Baştan- Eskiye Döndük başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 4.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.