ADLiYE SARAYI Mı?
AK-LIYE SARAYI MI?
   14 Yıldır Başımızda bulunan devri saadet Dönemi'nin hükümet edenleri pek çok ilke imza atmış ve ve devamlılık olarak bu toplumdan karşılığını şimdiye kadar almıştır...
     Yenilik öyle bir eylem dir ki "toplum için düşünüldüğünde mevcut halin ilerisine gitmeyi sağlayabileceği" gibi "mevcut yönetimin devamlılığını sağlayıcı yenilik ise  yönetimde devamlılığı sağlamaya hizmet ederken aksine toplumun  geriye gitmesini Sağlar"
 Adli idari ekonomik eğitim gibi sahalarda bir çok yenilikler yapıldı bunlar yazımın amacı. Dışında .Yönetim kendi  devamlılığı için öyle bir yeni uygulama getirdi ki adli mekanizma içerisinde bu yenilik ,toplumun diğer kazanımlarını kaşıkla verdiği kepçe ile almak gibi netice doğurmasına sebep olabilecektir...
Ankara Adliyesi içerisinde Amayasal SuçlarıAraştırma Savcılık Bürosu.Anayasal Düzen -Kamu düzeni -Kamu Yararı gibi kamu hukukuna ait kavramlar ,somut kavramlar olmayıp içi her an herşeyle doldurulabilir kavramlardır ...Mesela bir sokağa Çıkma yasağı Konulmak istendiğinde kamu düzenini  Sağlamak için denilerek Düğünlerde atılan maganda kursunu ve Düğün gibi insanların en mutlu olduğu an bile gerekçe gösterilebilinir..Kavga Çıkma ihtimali gözönüne alınarak bir futbol müsabakası kamu yararı düşüncesi ile iptal edilebilinir..Anayasal düzeni değiştirmek için cemaat okulu değilde herhangi bir zincir okulu bile rakip okulun güçlü Kanatları varsa gösterilip ,anayasal düzeni Değiştirme ye Yönelik faaliyetleri var denilerek ,soruşturma konusu yapılabilinir...
Namus ve şeref sahibi insanlar için soruşturmanın Varlığı bile onların ceza almasından daha ağır sonuçtur..
---Bu durumda zaten anayasa ya aykırılık la ilgili yüce divan sıfatlı Anayasa Mahkemesi ,Amayasamızın öngördüğü Araştırma komisyonu Yada Cumhurbaşkanı'nın kanunu iadesi gibi Önleyici yasalaşma Sürecinde tedbirler öngörülmüştür..Bunun dışında. Illegal olan her faaliyet zaten anayasal suç oluşturmaktadır ..Bununla ilgili organizasyonlar devlet içinde zaten Örgütlü suçla mücadele organize suçlar gibi birimler bulunmaktadır.Bu durumda su sorulara cevap vermek,doğru cevabı vererek demokrasiye hizmet etmek gerekir;
1-Yasal bir uygulamaysa Anayasa Mahkemesi ,Anayasa komisyonu gibi Kurumların toplu olarak yaptığı Çalışmaların tek kişiye indirgenmesi nin anlamı nedir??Ekonmik bir Kısım zincir faaliyetlerin bu kapsamda değerlendirilerek ,hedef ve imhası mı öngörülmüştür?Bı sebeple geçici nitelik mi taşımaktadır?-
2-Sulh Ceza Mahkemesi uygulamasının getirildiği hal Türk milletine ait anayasal bir yetkinin özel kanunlarla oluşturulmuş tek bir bir kişiye yani sulh ceza hakimine tahsisi anayasal bir suç oluşturmaz mı ?Zincir olmasa bile bir Kısım faaliyetler in faallerinin derdest edilmesi için mi öngörülmüştür?İstiklal mahkemelerinin mobilize olmamış hali midir?
3-Seni Başkan YaptırCağız diye TV ler de üç kez üst üst e yemin ihlali yapan kişi hakkında anayasal düzeni değiştirmek sayılmaz mı?Böyle bir durumda Savcılık makamı meclisin üzerine mi çıkarılmıştır?
4-Terör örgütü ile Dağda bayırda reisleri ile el ele çekilmiş resimlerle ,parti başkanları gazeteci kimlikli şahıslarla ilgili anayasal düzene karşı silahlı eylem yapanların eylemleri birlikte bir anayasal suç değil mı?Bu durumda özel yetki verilmiş Uargıtay Başsavcılıına ait yetki ve görev bu büroya geçerek ayrı bir Anaysal suç oluşmaz mı?
5-Cumhurbaşkanı olarak halk iradesi ile seçildim diyen kişi nin başkan edaları ile seçim calışmalarına katılıp açıktan bir partiyi desteklemesi 400 vekil istemesi ,anayasal düzeni değiştirmeye Matuf bir eylem olarak anlaşılmaz mi ?Bu durm da Yargılama yüce divan sıfatı ile Amayasa Mahkemesine ait Se Savcılık makamı bu konuda mahkeme yetkisinin soruşturma ait kısmını kullanmış olmaz mı?
6-Anayasal güvence Altın'da olan yargı bağımsızlığı ve doğal Hakimlik teminatlarına ragmen ,hakim ve savcı ların ,görev yerlerinin değiştirilmeleri Yada görevleri esmasıNda verdikleri  kararların temyizi ve itirazı OLMASINA ragmen harici olarak hakim ve savcılar hakkında işlem yapan idarenin anayasal suç işlememişlermi dir?Bu. Durumda Savcılık bununla ilgili işlem yaparsa  idarenin yerine geçerek karar vermiş olma ana kuralını çiğnemiş olmazmı?
7-Danıştay kararlarına ragmen uygulama yapmayan mahkeme kararlarını uygulamak zorunluluğu anayasa da hüküm altına alınmış idare nin eylemleri anayasal suç oluşturmaz mı ? 
8-Ekonomik ve sosyal haklar kapsamında tedbir almakla Görevli olan Hükümet'in özelleştirme adı Altın'da stratejik bir Kısım mal ve hizmetlerin yabancılaştırılması anayasal suç oluşturmaz mı?
9-Sahte. Milliyetçilik görüntüleri ile bir şehir abluka altına alına 30/40 ev beslemeli 200 civarındaki teröristin bahane edilerek Kürtmenlerin ve Türkmenler'in ayrışması anayasa da yer alan tek başına Halkçılık ilkesine Aykırı olması sebebi ile anayasal suç oluşturmaz mı?
8-Anayasanını geçici 15 .maddesine ragmen ve anayasa hükmünden sayılacağı Belirtilmiş OLMASINA ragmen bir Kısım koruma altına alınmış kimselerin yargılanmaya çalışılarak siyasi sonuç alınmak istenmesi anayasal suç oluşturmaz mı?
SONuÇ .....:Anayasal düzeni değiştirmek,kamu yararı,kamu düzeni kavramlar esnek kavramlardır..Ne koyarsan alır ..Ne kadar bağımsız desek de her hukukçunun sahip olduğu bir fikri yapı var.Bu Farklılıklar ,anayasal düzen ,kamu düzeni kamu yarattığını müphem ifadeleri somutlaştırırken farklılık gösterip adalet anlayışını farklı uygulamalar zedelemez mi?1 kere Değiştirme ihtimali toplumun her kere idarenin tehdidi Altın'da olma ihtimalini doğurmaz mı?Neticede tüm suçlar Anayasal bir ihlal içermez mi?Öldürme eylemi,mutlak haklardan olan yaşam Hakk'ını ,hırsızlık yine anayasal mülkiyet Hakk'ını ihlal etmekse böyle bir büroya ihtiyaç var mı?Kaldı ki zaten devletin istihbaratı asayişi idarenin elinin Altın'da ise organize suçlarla mücadele diye bir birim varsa böyle yeni bir Oluşum hukuk içerisinde gerekli midir?Yoksa müphem ifadelerle idare burayı her zaman kullanabilir mi??
( Adliye Sarayı Mı Ak-liye Sarayı Mı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.