Seninle Bir Dakika ...

Eurovision Şarkı Yarışması'na 1975 yılında ilk kez katılan Türkıye'nin yarışma parçasıdır.
Aslında yıl bindokuzyüzyetmibeş  senesiydi mevsimse kış aylarındaydı.. Seninle bir dakika aslında ülkemizin Eurovision`da dünya pazarlarında tanıtımıydı bizde varız dünyada ülkemizin tanıtımını Müziklede dünya pazarlarna sunuyorduk..
Burada zaten bir Ülke´nin tanıtımı ya yazarlarımıza yada yada sanatçılarımıza düşer yaptıkları eserlerle politikacıların yapamadığı beceremediği konularda sanatkärlarımız devreye girerki ver yansın o Ülke`nin geleceğini vede meselesini bunlar saydığım değerlerim ayakta tutar bunu hepimizde biliriz hiçte çıkarsız olur bu söylediklerim... burada o kadar emekler harcandıki seninle bir dakikada bunun söz yazarı var bunun bestesi var bunu müzük aronjeri var bunun girdisi çıktısı harcanan onca finans kaynakları var bir eser öylece kolay üretilmiyor...
Burada o kadar harcanan emek ekor sarfedilen.. gelde anlat anlamayanlara... Yılllardan kış mevsiminde oldu bu seninle bir dakika yarışması daha dün gibi aklımda...  Semiha Yankı o zamanlarda bangır bangır Türkiye`de  o zamanlar siyah beyaz bir televizyon yayını varıdı o eserin seslendirmesini vede  görsel reklamını aylarca anlattı biz Türk Ulusuna hepimiz onun arkasındaydık bir numara söylüyordu...  Türkiye`den o kadar eserler arasında elenerek seçilmişti bu şarkı Seninle Bir Dakika; çokta hepimz sevmiştik bu müziği vede seslendiren sanatçımızı SEMiHA YANKı`yı .. o kadar bir numaraydı benim gözümde... O yıllardada benim gençlik devrelerimdi Lise ikideydim.. Bizim evdede televizyon yoktu Kazadan geldim ekistıradan
Eurovisionu dinlemek için Köyüme... Bizim Alamancı evimize yakın on metre uzaklığında komşumuz varıdı onların evinde seyretmeyi hesapladım kafamca öylede oldu... Neyse evimize geldim hafta sonuydu gündüzden hazırlandık duşlar falan alındı saçlar bigudi`lendi hayranım olan Semiha Yankı`yı dinlemeye gideceğimya ... O  yıllardada kendimide ona benzetmeye çalışırdım.   Alnında kesilmiş kaküller falan oda biraz benim gibi şişik gözlü olduğu için kendimi yakın görürdüm sanki ben gibiydi benzerim derdim,  makyajlarımı bilene Semiha Yankı gibi yapardım... 
O zamanlarda  Sanatçılarımıza hayranlık vardı. Saygı vardı.  Neden?.
Çünkü onlar toplumun aynasıdır bizlerde onları kendimizde örnek alırdık belli olmaz gün gelir bizlerde onlar gibi nerelerde oluruz diyerek kendimize değer verirdik değer vererek büyürdük karamsarlıklarımız olamzdı bir siyah beyaz televizyon bizlere o devirlerde neler öğretti bizler o günlerimizi unutmuyoruz şimdi yeri geldi iki satırda olsa geçmişimden izlenimlerimi sayfalara aktarmak insanların gözüne o günleri getirir olmak gayem....  O devirlerin gençliği çokta üretkendi,  karamsarlık şöyle dursun yaratıçıydık hepimiz kendi kendimize yeterliydik,  täbiiki ailelerimizinde arkamızda çocuklarına verdiği duygusal destek dağ gibi bir güç olurdu ;  yetişen nesillerde ben bunu yaşadım bunuda satırlara  yazarım sevgi vardı vede aileler bir bütündü o devirlerde heleki köylük bir ortamda öyle olunca;  şehir ortamındakilerde her halde yaşam biçimi olarak her bakımdan cağdaş aydın kişiliklerde olunca... yetişen topluma kazandırılan nesillerde aydınlık dolu yüzler,  geleceğin mutlu bireyleri olurduk... 
Şimdiki gibi karamsar bir topluluk olarak büyütülmedik,  geleceğimize aydınlıklar içinde bakıyorduk.... Kutlamalarımız varıdı Ülkemizde tek düşünür tek yaşardık.. ilkelerimiz tarihimiz Cumhuriyet`imiz birlikteliklerimiz hep birlikte milli bayramlarımız vede dini bayramlarımız olurdu.. o zamanlar kurtla kuzu aynı yayılmazdık.. Ülkemizde birlik beraberlik varıdı bizlerde öylede büyüdük.. Anlatmak istediğim sanatçılarımız toplumun aynasıdır.. Semiha  Yankı`yı komşumda dinlemeye sevinçle vede heyecanla gittik.. Komşumun kızları biz gibi okullu değillerdi ama bizim gibide düşünürlerdi bizler onlara kılavuzduk anlaşılan biz neye heves edersek onlarda bizim gibi davranışlar sergilerlerdi bizi örneklerlerdi kendilerinde... Demekki insanın komşusu kendinin aynası oluyor... kendini görmek için komşuna bakman lazım...  Ev alma komşu al derlerya o hesap komşu kızlarıda bizim kopyelerimizdi ister istemez.. Bize özenirlerdi ne güzel duygulardı....  O günler ah o günler....  O  kızlarda topluca akşam vaktiydi Eurovision saati tabiiki Alamancılarya çaylar...  Türk çayı,  çerezler ve  sayamadığım çok çeşitte yiyecekler kondu ortalığa... Heyecanla o saat geldi çattı sevinçle neredeyse televizyonun içine gireceğiz biz o derece televizyon hastasımı yoksa Semiha Yankı Hastasımıydım o derece bakışlarımızı televizyon penceresinden hiç ayırt etmiyorduk çok güzel bir makyaj vardı yüzünde Semiha Yankı`nın....  Bebek Yüzlü bir Kadın santçımızdı vallaha ne deyim zevkle dinledik severek dinledik... sonuç elemelerde sondan kaçıncı oldu geçmiş günlerdendi bunlar Eurovision akşamı bitince topluca ülkelerine dönecekler artık ....
Döndüklerinde çok acı bir tabloyla karşılaştılar  bütün müzik topluluğu .. Giderken davul zurnayla uğurlanan müzik gurubu Erevizyonda başarısız olunca terk edilmiş gibiydiler... Semiha Yankının ilk ağzından çıkan şey bir televizyon konuşmasında dinlemiştim. Sandımki beni yine gönderdikleri gibi karşılıyacaklar. Ama ...  ama ne oldu şaşkınlıklar içindeydim!?.    Hava alanından uçaktan indiğimde kimsecikler yoktu!. Sadece ailem varıdı beni karşılıyan oracıkta yapayalnızdım..  Ülke adına giden bir insanımızın başarısız oldun diyerek terk edilmişliğinin   hüzün sonuyla karşı karşıyaydık burada neler oluyordu....

Bir sürü soru işareti ver gülüm al gülüm bende o geçmişte kalan bir yaşama dair anımdı atlamadan geçemedim.. yaşadıklarımı her ne kadar görsel konular da olsa gün yüzüne çıksın istedim....

18/7/2015 saat 17:09
 Dönüş Korkmaz...


( Seninle Bir Dakika... başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 19.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.