ABDULHAMID’IN  MEHTER  TAKIMI

                               Ahmet AYAZ

 

       Abdulhamidin Mehter Takımı duyduğuma göre 600 kişilikmiş. Abdulhamid’in Mehter Takımı ile diyorum ve okuyup üflüyorum. İlçemiz Şahinbey’e bağlı Yeditepe Mahallesinde her gün bir evin anahtarı sökülüp, her gün bir büronun kasasını kırarak açıp, içeride ne var ise alıp 3götürüyorlar.  Aklıma ilgi çekici bir olay  gelmiş iken anlatayım.

        Sözü edilen yazıhanenin yakınında Mehmet Sönmez Bey’in Bürosu üç defa üst üste açılıyor. Tiryaki Emlak da Ekrem Tiryaki Bey de, Mehmet Sönmez Beye şöyle bir şaka yapıyor. Ve diyor ki; “Kardeşim yazıhanenin görülecek bir yerine, “paralarımız Tiryaki Emlak da toplanıyor”, oraya gidin diye yazsana” diye bir şaka yapıyor. Aradan çok zaman geçmeden, Tiryaki Emlakın gece vakti kapı anahtarı kırılıp, kapısı açılıyor. Masanın üzerindeki bilgisayar ve yazıhanede emanet bulunan üç beş büyük teneke zeytinyağını hırsız alıp götürüyor. Ekrem Tiryaki, Mehmet Solmaz ile bu şakayı yaptığında böyle bir şey olacağını düşünmek değil de, aklının ucundan bile  geçmezken, sürpriz bu kötü olayla karşılaşıyorlar.

       Yeditepe Mahallesi 85256 Nolu sokakta bulunan Ayaz Apartmanında hemen hemen her gün bir evin kapılarının anahtarı kırılıyor, kapılar açılıyor desem, inanın abartı olmaz kanaatindeyim. Yaho bu ne cesaret? Bu ne utanmazlık? Binanın hemen girişinde ki  bir gurbetçinin evi var. Ev ile ben ilgileniyorum. Evin içerisinde hiçbir şey yoktur. Adam Gaziantep’e geldiğinde Şanlıurfaya gidiyor. Orada bağı, fıstığı var. Oraya gidip, dost akrabaları ziyaret ediyor, taziyelere gidiyor. Daha sonra da  izni bitiyor. Haydi  Ahmet Abi Allaha Ismarladık deyip gidiyor. Bu muhterem komşumun cümle kapısının anahtarları kırılıyor. Ama  içeriye girmeyi başaramıyorlar. Girseler de, içeride bir şey zaten yok. Böyle bir zaman da, evine yükte hafif, değeri büyük şeyleri kimler bırakır? Ancak aklı olmayanlar bırakır.  Günümüzde de bunu herkes biliyordur. Olan kapıların anahtarına oldu, anahtar deliğinin zeddelenmesine, ve üç beş kuruş paraya oldu.

       Şimdi bunun nesine, ne demem gerekir. Aklımdan, Abdulhamidin Mehter Takımı ile yedi bir sülalesini yetmiş bin defa, okuyup üflemek geliyor. Saygıdeğer okurlarım, yanlış yaptımsa lütfen beni bağışlayın diyorum. Sohbet köşem bu günlük de bu kadar. Gelecek sohbet yazımda yine buluşalım diyorum. Hoşça ve dostça kalınız diyorum.

 

( Abdulhamıd’ın Mehter Takımı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 11.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.