DERİN HALK

HALK

İnsanlık tarihi de dahil olmak üzere şu ana kadar hiç kıymet verilip de irdeleme zahmetinde bulunulmayan ve belki de ilk defa duyacağınız bir kavramı ‘Derin Halk’ ı anlatacağım, siz sevgili ve değerli okuyucularıma.

Yoktan var edendir Allah (cc.). Kullarına da öğretmiştir ve de öğretmektedir ilminden. Tüm varlıklar O’nun yaratıcılık unvanının tecellilerine paralel var etmeyi, yapmayı öğrenirler. Böylece, marifet ehli, hünerli birer canlı olunur. Özetle, Yaratıcıdan yansıyan eserler üretirler canlılar. Sevgililerine yine sevgilisini anımsatan eserler sunmaya çalışır insanoğlu ve her bir canlı. Ehil olması, eserindeki beğeni, başarısı Yaratıcısına olan tanışıklığı ile eşdeğerdir. Üstündeki etiketi ne olursa olsun bu gerçek böyledir.

Halk-Halik: Yaratma İbda Tekvin Sekene Mukim Sakin Sosyete İnsaniyet Kavim Aşiret Nüfus Ahali Akvam Cemiyet Cemaat El Toplum Buluş Ulusal Kamusal Toplumbilim Toplumsallaştırma Toplumsal Ulus Devlet Yerleşim Yerleşim Proletarya İnsanlık Kurul Grup Boy Köklü Yerleşmek Ümmet Millet Kesit Cumhur Avam Ülke. Yaratıcı. Halk eden. Hükmün asıl sahibi. Hakim olan.Hakan. Hakk olan. Asıl. İlk. Öncelik sahibi. Hakikatin bizatihi kendisi. Ahlak. Hukuk. Hâkimiyet. Tanrı.

Yaratmak-Yaratıcı-Yaratıcılık: 
1. Meydana getirmek .
2. Ortaya çıkarmak 
3. Ekmek
4. Çoğaltmak
5. Dokumak
6. Beslemek 
7. Var etmek.
8. Vücuda getirmek.
9. Halk etmek.
10. Diriltmek.
11. Oluşum.
12. Oluşturma.
13. Hadise.
14. Vakaa.
15. Kaos.
16. Olay.
17. Olay çıkartmak.
18. Yıkmak.
19. Kıyamet.
20. Akdetmek 
21. Halk eden, Hâlık, Hallâk.
22. Buyurmak
23. Başlamak 
24. Kılmak
25. İşlemek
26. Eylemek. 
27. Yapımcı.
28. Amil.
29. Fabrikatör.
30. Yetiştirici. 
31. Müstahsil.
32. Türetici.
33. Çiftçi.
34. Becerikli, maharetli, mahir.
35. Mucit.
36. Kurucu.
37. Sanayici.
38. Özne.
39. Sebep.
40. Etmen.
41. Etken.
42. Faktör.
43. Güdüleme, motive etme.
44. Hazırlamak
45. Düzenlemek.
46. Kreasyon, kreatör.
47. Kurmak.
48. Yapmak
49. Etmek .
50. Benzeri bulunmayan eserleri yaratan Allah, Fâtır.
51. Üretmek
52. Bulmak.
53. Ekip kurmak.
54. Prodüksiyon
55. Yetiştirmek 
56. Dikmek
57. Yayımlamak
58. Türetmek
59. Kaleme almak
60. Uygulamak 
61. Kurmak
62. Yaratış
63. Yapım
64. Yaratım
65. İş.
66. Muamele.
67. Amele.
68. Faaliyet.
69. Tatbikat
70. Çalışma
71. Tatbik
72. İcra
73. Aplikasyon.
74. Zanaatkâr. Usta.
75. Berber.
76. Düzgün ve güzel yaratan Allah, Bârî.
77. Harekât.
78. İşletim.
79. İmal.
80. İmalât.
81. İnşa.
82. Hafriyat, hafriyatçı.
83. Talim.
84. Eylem. 
85. Edimsel.
86. Tatbikî.
87. Prodüktör
88. Endüstri
89. Sanayi
90. Konstrüksiyon
91. Koprodüksiyon 
92. Yeniden kurma
93. Rekonstrüksiyon
94. İstihsal
95. İşleyim 
96. Hasat etmek
97. Sonuç
98. Çözüm 
99. Vargı
100. Rekolte
101. Kapanış
102. Bitiş
103. Sonlandırma.
104. Mahsul
105. Kazanım
106. Hâsıla
107. Kazanç
108. Kâr 
109. Algı .
110. Çıktı
111. Sonuç
112. Bulgu
113. Ödül
114. Bedel
115. Hak 
116. Avantaj
117. Pay
118. Para kazanmak
119. Amaç
120. Ücret
121. Toplam 
122. Yapıt
123. Karar
124. Verim
125. Sonuçlanmak
126. Neticelenmek.
127. Neticelendirmek.



----- 23 - Muminun suresi 80. ayet (Genel: 23 - İniş: 74 - Alfbetik: 69) -----

23.80 - Diyanet Meali :
O, diriltendir, öldürendir. Gece ile gündüzün birbirini takib etmesi de O'na aittir. Hâlâ aklınızı kullanmıyor musunuz?

23.80 - Elmalılı Hamdi Yazır Meali :
Ve o öldüren ve dirilten o, gece ve gündüzün ıhtilâfı da hep onun için, artık akıllanmıyacak mısınız

23.80 - Ömer Nasuhi Bilmen Meali :
Ve O, o (Hâlık-i Azîm)dir ki, diriltir ve öldürür ve gecenin ve gündüzün ihtilâfı da O'nundur. (dilemesiyledir.) Hâlâ âkilâne düşünmez misiniz?

23.80 - Hasan Basri Çantay Meali :
O, hem dirilten, hem öldürendir. Gece ile gündüzün ihtilâfı da Onun (eseri) dir. Haalâ aklınızı kullanmayacak mısınız?

23.80 - Ali Bulaç Meali :
O, yaşatan ve öldürendir; gece ile gündüzün aykırılığı (veya ardarda gelişi) da O'nun (kanunu)dur. Yine de aklınızı kullanmayacak mısınız?

23.80 - Celal Yıldırım Meali :
O ki diriltir ve öldürür; gece ile gündüzün değişip durması, O'nun (koyduğu şaşmayan kanunlar) iledir. Artık aklınızı kullanmaz mısınız?

23.80 - Muhammed Esed Meali :
Hayatı bağışlayan ve ölüme hükmeden O'dur; geceyle gündüzün birbirini kovalaması O'nun buyruğuyladır. Öyleyse, artık aklınızı kullanmayacak mısınız?

23.80 - Ali Fikri Yavuz Meali :
Öldükten sonra dirilten O, dünyada öldüren O. Gece ile gündüzün birbiri ardınca değişmesi (karanlık ve aydınlık farkları) hep O'na aittir. (Bunlarda başkasının tasarrufu olamaz). Artık akıllanmıyacak mısınız?

23.80 - Süleyman Ateş Meali :
O'dur ki yaşatıyor, öldürüyor. Gecenin ve gündüzün değişmesi O'nun (eseri)dir. Aklınızı kullanmıyor musunuz?

23.80 - Yaşar Nuri Öztürk Meali :
O hayat veriyor, O öldürüyor. Gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişi O'nun için. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?

23.80 - Suat Yıldırım Meali :
Hayatı veren de, öldüren de O'dur. Gece ile gündüzü peş peşe getiren de O'dur. Öyleyse hâlâ aklınızı başınıza alıp bunları bir düşünmez misiniz?

23.80 - Abdulbaki Gölpınarlı Meali :
Ve o, bir mâbuttur ki diriltir ve öldürür ve geceyle gündüzün uzanıp kısalması da onun tedbîriyledir, akıl etmez misiniz?

23.80 - Şaban Piriş Meali :
Dirilten de öldüren de O'dur. Gece ve gündüzün ardarda gelmesi de O'na bağlıdır. Hala, aklınızı kullanmıyor musunuz?

23.80 - Diyanet Vakfı Meali :
Ve O, yaşatan ve öldürendir; gecenin ve gündüzün değişmesi O'nun eseridir. Hâla aklınızı kullanmaz mısınız!



Unutulmamalıdır ki, sözcüklerin, kavramların gerçek tanımlamaları bilinmeden bizlere vermek istedikleri mesajlarında algılanması olanaksızdır pek tabii. Farklı farklı dillerde konuşup da karşılıklı olarak asıl söylemek istedikleri anlaşılmayan iki insan gibi. Belki de ‘seni çok seviyorum’ deniliyordur ama kime söyleniyor ki? Dahası ferdi ve toplumsal kaoslara kadar giden bir anlaşamamazlık kargaşası sürüp gidebilir ne yazık ki. Kavramların atomik yapılarının yerli yerinde bilinçli bir şekilde korunup kollanması, gerçek anlamlarının doğru olarak algılanması ve bu sözcük bana, bizlere ne anlatmaya çalışıyor? Diye zihin faaliyetinde bulunulması, endişe olmaksızın kişi ve elbette toplumların anlayış katsayılarını artıracağı kaçınılmaz gerçeğiyle, en alt kişi merkezli üniteden en üst yapılanma olan devlet kurumunda da koslara, kargaşalara gerek kalmadan dilekler ve temenniler karşılıklı olarak karşılıklarını bulmuş olacaktır.

Devlet yöneticilerinin, özellikle ve de öncelikle yöneticilere danışmanlık hizmetinde bulunan kişi ve grupların toplumsal analizler yaparken göz ardı etmemeleri gereken bu ‘dip’ gerçekliği doğru teşhis etmeleri şarttır. Zaman zaman oluşan halk hareketlerinin özünde hangi iletiler bulunmaktadır? Dahası isyanlara, kalkışmalara kadar giden büyük kitlesel hareketlerin çıkış merkezi, nedenleri eksper analizleri ile sahici yaklaşımlarla kaoslara, kargaşalara sebebiyet vermeden bilinmeli ve gereken iyileştirmeler yapılmalıdır. Güvenlik Mekanizmalarının temel işleyişindeki; Önleyici hizmet, Suç anı ve Suç sonrası hizmet esasaları olası halk hareketlerinde de titizlikle uygulanmalı, ‘ Ben Bilirim!’ yanılgısından, acemiliğinden, toyluğundan arınmış kemal bir bilinç ile çalışmalarımızda profosyonelleşmeli, karşılıklı bilgi edinebilme yetisini geliştirebilmeli ilgili ve de yetkili kişi ve de mekanizmalar.

‘Yok, hüküm yetkisini elinde bulunduran kişi ve de kişiler yapılmakta olan tüm uyarıları çok bilmişlik havası içerisinde göz ardı ediyorlar.’ Sen sözünü dinletebilecek yeterliliğe sahip değilsen yönetici ne yapsın? Demek adamın sana itimatı kalmamış. Tüketmişsin kredilerini. Noksan olan sensin, neden kızıyorsun şuna buna? Sen bilmediğini bil öncelikle, bak nasıl çözümle kucaklaşıyor dertler, tasalar, sorunlar.

İşte tek tek fertlerden oluşan toplumlarda mutlu, güvenli ve de huzurlu bir doğum, yaşam tabii ki ölüm ancak ve ancak, sözcüklerin dilinin gerçek anlamları ile bilinip, doğru mesajları alabilmemiz ile olasıdır, mümkündür.

Haydi, kalın empati ile, edep ile, edebiyat ile…


KAYNAKÇA

1- Osmanlıca Türkçe Lügat – Mevlüt KARACA ‘Hisar YAYINEVİ’
2- Türkçe Sözlük- Türk Dil Kurumu YAYINLARI
3- Kanar Arapça Türkçe Sözlük – Prof. Dr. Mehmet KANAR ‘SaY’
4- Mikrosoft Word Sözlüğü
Hasenat5-Kuran-ı Kerim Mealleri
( Derin Halk başlıklı yazı kemalat tarafından 9.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.