KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net 

 

 

SELAM, MÜSLÜMANLARIN PAROLASIDIR

 

Sözlükte selâm (selâmet) “bedenî ve ruhî hastalık, eksiklik ve kusurlardan uzak olma” anlamında kullanılır. Allah’a nispet edildiğinde “her türlü eksiklik, acz ve kusurdan, yaratılmışlara özgü değişikliklerden ve yok oluştan münezzeh olan, selâmetin kaynağı olup esenlik veren” şeklinde açıklanır. 

 

Son günlerde; selam üzerine bir tartışma sürüp gidiyor. İslamî bir konu ortaya atılmaya görsün içinde kini, öfkesi, hıncı, düşmanlığı olanlar veryansın etmeye başlıyor. Mesele Selama karşı oluştan öte, İslam’a karşıtlığını, İslam düşmanlığını, Müslümanların kullandığı kelime, kavram, şifre ve parolalardan çıkarmaya çalışıyor.

İşin içinde bir hinlik var. Gençliğin kafasını bulandırmak, İslamî hayattan gençlerimizi koparmak, ateizme, Allah’ı ve değer yargılarını inkâra doğru bir adım atma yatmaktadır.

Ara sıra sokak mikrofonları halkın arasında dolaşıyor; “namaz kılıyor musun?”, “İslam’ın şartı kaç?”, “Kelime-i şehadeti biliyor musun?”… diye sorduklarında içlerinden bir veya iki kişi biliyor diğerlerinin ise bu terimlerden, uygulamalardan haberi olmadığı gibi kendine göre yorum getirmeye çalışıyor.

 Elbette isteyen inanır, istemeyen inanmaz, dinde zorlama yoktur amenna ama İslam’ın benimsediği, değer verdiği, hassasiyetle üzerine titrediği, tabir yerindeyse Müslümanların kırmızı çizgisi olan hususlara saldırının da anlamı yok. İnanmayabilirsin fakat saldırmaya, hakaret etmeye ne hakkın var ne de yetkin.

Selam, Müslümanların parolasıdır; benden sana zarar gelmez demektir. Selam, Müslümanın, Müslümana güven mektubudur. Dünyanın neresinde Müslüman varsa “selam”ı anlar. Müslümanların selamla derdi olamaz.         

Bu salgın nereden mi geldi? Birkaç zamandır “Kur’an yakma” edepsizliği, saygısızlığı, mankurtluğu, aymazlığı ve terbiyesizliğinden geliyor!

Sen ne halt edersen et ama benim kutsalıma dokunma. Eğer dokunursan en sert, en şiddetli cevabı alırsın.

İçimizde ne kadar çok müşrik varmış! Ne kadar da fazla sayıda Allahsız, Kur’an’sız, İmansız insanlar aramızda dolaşıyormuş! Allah’ım encamımızı hayırlı eyle.  

 

 

Sevmiyorum!


Allah dostlarına düşman olanı

Sevmiyorum asla sevmeyeceğim,

Din ve imanıma kinle dolanı,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

 Kutsal Ezanıma yan bakanları,

Minarelerime çan takanları,

Darbeler yaparak can yakanları,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

Tesettürlülere kan kusanları,

Müslüman diyerek ev basanları,

Gavur hatırına can asanları,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

Allah’ın sözüne kafa tutanı,

Mümin semtinde salyangoz satanı,

Firavunca kalkıp o’nla yatanı,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

İslam kelamından çıldıranları,

Anadolu’muza saldıranları,

Dünyaya terörü dolduranları,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

Milli kültürümü yoz edenleri,

Haçlı hatırını öz edenleri, 

Türk düşmanlığını haz edenleri,

Sevmiyorum, asla sevmeyeceğim!

 

 

Selam

 

Resul talimatı ne hoş ne enfes,

Canı kucaklayan bir dildir selam,

Ezelden ebede duyulan Hak ses,

El ele tutuşan bir eldir selam!

 

İnsanın ruhunu hazla süsleyen,

Hak kulunu tatlı sözle süsleyen,

Tortuları silip özle süsleyen,

Gülistanda açan bir güldür selam!

 

Kalplerdeki kini nefreti silen,

Kelamdan önce olduğunu bilen,

Tüm dünyaya muhabbetlerle gülen,

Gönüllere akan bir seldir selam!

 

Küsülü kilidin anahtarı o,

Kinin, düşmanlığın aleyhtarı o,

Rabden gelen sözün minnettarı o,

Huzurla gidilen bir yoldur selam!

 

 Savaşa son verip barış getiren,

Kıtalar öteye sevgi götüren,                                      

Dili, dini farklılarla oturan,

Cihan kucaklayan bir koldur selam!

 

Kalbe yağan karları eritiyor,

Huzursuz gönülleri diriltiyor,

Sevgisi olmayanı daraltıyor,

Ilgıt ılgıt esen bir yeldir selam!  

 

( Selam, Müslümanların Parolasıdır başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 14.08.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.