Yazarı:Meltem Soyugüzel
Kitabın adı:Dikkat Eksikliği Ve Odaklanma
Türü: Kişisel gelişim.

Bu kitabı  okurken iki şey aklıma geldi birincisi,ehliyet sınavı;ikincisi  askerlik muayenem.

Gariban bir köylü çocuğuyum ben,babam çiftçi olduğu için  beygirimiz ve  eşeğimiz vardı,o tarladan o tarlaya onların sırtlarında büyüdüm desem yeridir.Ehliyet kursuna yazıldım yıllar önce,biraz öğrendim,o güne kadar depriyajın,frenin,gazın yerini bilmezdim,neyse sınav günü geldi,çok heyecanlıyım bütün hazırlığımı yaptım emniyet kemerini taktım, koltuğumu,aynamı ayarladım,siyalimi verdim,arkamdaki  hoca  komutu verdi:
-Yürü!

O sınav kaç dakika sürdü biliyor musunuz,iki dakika.Hocalarımın o kadar ikaz etmelerine rağmen el frenini indirmeyi unuttum,araç hareket etmedi ve sınavdan kaldım çok basit bir şekilde.

Askerlik çağımızdayız eve posta gelip  muayene olmamız istendi en yakın askerlik şubesinde ve evrak listesi  vardı;kimlik,diploma,fotoğraf vs. Genellikle sınava girecek olan öğrencilerde  adettir bu,ya kimliğini unutur ya sınava giriş belgesini.Ben de diplomayı  unutmuşum ve bir gün akşama kadar o şubenin önünde oturup diplomamın köyden gelmesini beklemiştim-ilçe ile köy arası yaklaşık yirmi kilometreydi ve dolmuşlar iki saatte bir kalkardı.

Bunları neden mi anlattım,ikisinin de  ortak noktası aynı,dikkatsizlik.Birçok kazaların ana nedeni de bu;yaralanmalar,sakatlanmalar ve ölümler.Hemen hemen hepimizde bu sorun vardır zaten,onun için  bu kitapta güzel tavsiyeler,örnekler ve çeşitli nefes egzersizlikleri var,hiçbir sorun çözümsüz değildir.

Germer'e göre bütün bilinçli-farkındalık uygulamalarının üç temel bileşeni vardır:
1. Dur
2.Gözleme
3.Geri dön

Harvard Üniversitesi'nde psikolog Paul Seli : "Uğraştığınız işle ilgisi olmayan başka bir konuyu düşünün,örneğin;kafanıza takılan başka bir sorunu çözmeye çalışın,sonra da asıl işinize dönün."

Şu cümlenin altını çizmişim ve beni çok etkilemişti:
"Sizi siz yapan düşüncelerinizdir,nasıl düşünürseniz,o olursunuz."Hakikaten öyledir kalp ne ile doluysa dil onu söyler zamanla da söylediklerine esir olur.

İrademizi artırmak için seçenekler:
A)Baskı kapasitenizi artırın,stresin nasıl yönetileceğini öğrenin.
B)Kendinizi planınıza sadık kalmaya teşvik edin.
C) Beyninizin enerjiyi daha iyi yönetmesine yardımcı olmak için daha fazla uyuyun.
D)Meditasyon
E)Daha iyi beslenme ve egzersiz
F)Sonrası için olan işleri erteleyin ve şimdi önemli olana odaklanın.

Uyku araştırmacılarından Daniel Kripke:
"Geceleri 6.5 saat ile 7.5 saat arası uyuyan kişiler;en uzun yaşayan,daha mutlu ve üretken kişilerdir."

En iyi çalışma yöntemi;çalışmak,tekrarlamak ve dinlenmektir,öğrencilere altın bir öğüt.

Farkındalığımızı artıracak 10 teknik nedir?

Çocuklarla yapılabilecek farkındalık  çalışmaları  nelerdir?

Dikkat eksikliği ve belirtileri nelerdir?
 
Kaç tür dikkat vardır ve bunların işlevleri nelerdir?

Dikkati geliştirecek 5 yöntem  nedir?

Biliçsel psikoloji kapsamında yer alan dikkat  teorileri nelerdir?

Özgül öğrenme güçlüğü nasıl ortaya çıkar?

Hiperaktivite  bozukluğunun nedenleri,tedavisi ve yöntemleri nelerdir?

Bu ve buna benzer nice soruların cevabını bu kitapta bulabilirsiniz,dikkat konusu yabana atılacak bir konu değil,yaşınız kaç olursa olsun. Hatasız insan elbette yoktur ama bizim  görevimiz bu hataların nedenlerini bulup en aza indirgemektir.



( Dikkat Eksikliği Ve Odaklanma başlıklı yazı berberce tarafından 7.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.