KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net         

 

                                                      İLAHİ AŞK

 

          Aşırı derece olan sevgiye aşk adı verilir. Maddi ve manevi şekillerde olur. Bir kadın göz önünde bulundurularak zevk ve cinsi cazibe ön planda tutulmak suretiyle oluşan aşk, maddidir. Bu; platonik, hayali olandır.

Hakiki aşk, Allah aşkı yani ilahi aşktır. Bir Kudsi Hadiste;

“Ben, gizli hazine idim, bilinmeyi arzu ettim, alemi yarattım…” buyurulur. İlahi aşkın kaynağı budur. Çünkü Allah’ı bilmek, tanımak ancak aşk ile olur. Allah’ı gerçekten seven kişi, O’nun yarattıklarını da aynı şekilde sever. (Tasavvuf terimleri ve Deyimleri Sözlüğü/ Ethem Cebecioğlu) Yunus bununla ilgili olarak şöyle der:

 

“Elif okuduk ötürü,

Pazar eyledik götürü,

Yaratılanı severiz,

Yaratandan ötürü.”

 

 Bu aşk; güzele değil, güzelliğedir. Dilimizde;

“Güzele bakmak sevaptır” denir ya. Bunun özü; “Güzelliğe bakmak sevaptır” şeklinde okunmalı.

Herkesi, her şeyi sevmek, sevebilmek ayrı bir meziyettir. Yaratılanlarda kusur görmemek, hiçbir yaratık çirkin değildir.

 

Hz. Lokman (a.s.), siyah yüzlü, kalın dudaklıydı.

Bir yabancı şaşkınlıkla Hz. Lokma’nın yüzüne bakarken Hz. Lokman (a.s.) şöyle demiş:

– Birader, neden öyle şaşkın bakıyorsun? Boyayı mı beğenemedin, yoksa boyacıyı mı?

Sonra da ilave etmiş.

– Bak, benim ne yüzümün siyahlığında, ne de dudaklarımın kalınlığında bir tesirim vardır. Onları Yaratan öyle yaratmış, öyle uygun görmüş. Benim tercihim değil...

 

 İbni Farız, Hamriyye kasidesinde şöyle der:

 

 

 

 

“Bir safa var su yok,

Bir letafet var heva yok,

Bir nur var nar yok,

Bir ruh var cisim yok”.

 

Taiyyesinde de şunları söyler:

 

“Bana İlahi aşk iksiri içirdiler de “teganni etme” dediler. Halbuki bana içirdikleri bu ilahi aşk iksirini Huneyn Dağı içseydi o teganni ederdi.”

 

Bayezid-i Bistami;

 

“Allahu Tealanın ilahi iksiri vardır onu kullarının en erdemlileri için hazırlamıştır. O iksiri erdemli kullarına bizzat kendisi içirir. Artık o iksiri içenler çoşarlar, coşunca uçarlar, uçunca ererler, erince ayrılamazlar. Bu ilahi iksir, susuzlukları giderir, vücudu diri ve zinde tutar. Bundan sonra masivaya iltifat etmez, cismaniyete önem vermezler. Bunlar için dünya hayalden, yalandan ve gölgeden ibarettir. (Hak Dini Kur’an Dili/ Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır/ c.8, s. 5510)

 

Mevlana der ki;

 

“Kul, dert ve elemden Hakk’a sızlanır. Allah da der ki; “Gördün ya, nihayet dert ve zahmet, seni bana yalvarır bir hale getirdi, seni doğrulttu.”

“Ey kalp hastası, ilaca sarıl. Bütün tedbir, mizacı değiştirmeden ibarettir.”

“Ey Allah’ım! Kötü kazaları üstümüzden esirge. Bizi saba razı olan kardeşlerden ayırma!”

“Gönül seni gönül ehlinin semtine çeker. Cisim ise su ve toprağa hapsetmek ister.”

 

( İlahi Aşk başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 21.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.