Ertesi gün Yusuf erkenden büroya geldi. İstifasını hazırlamıştı. Bürodaki bilgisayardan Başkan’a istifasını bildirip gitmeyi düşünüyordu. Bu iki hafta içinde Kılıç Bey’in niçin Yönetim binasında çalışmayı istemediğini anlamıştı.Çayını alıp masasına oturdu. Saat 08,30’da Lola ve Valentina büroya girdiler. İkisinin de suratları asıktı. Günaydın demeden masalarına geçip oturdular. Yusuf bilgisayarı açıp istifa mektubunu yazmaya hazırlanıyordu ki o anda Başkan’ın geldiğini fark etti. Ayağa kalktı.

-Oturun müfettiş lütfen.

Eliyle işaret edince korumalar çıktılar. Yusuf oturmadı.

-Sayın başkanım. Ben görevimden ayrılmak istiyorum.Müsaade ederseniz.

-Sebebini öğrenebilir miyim müfettiş?

Başkan Lola’ya bakıyordu.

-Baba Yusuf Bey iki haftadır bana ofisin kuruluşunda hiç yardımcı olmadı. Dün de hakaret etti.

-Müfettiş?

-Sayın başkan ben lisanslı bir müfettişim. Kızınız bilgili olabilir. Ancak güvenlik ofisleri hakkında bilgisi yok. İki haftadır buradayım. Kurulacak ofis hakkında neredeyse bina çalışanlarının tamamı fikir Beyan ettiler. Nedense Bayan Lola sadece benim fikrimi öğrenmeye tenezzül etmedi. Anladığım kadarıyla Özel Ofis’i bu binada kurmayı düşünüyor.

-Evet, Ofis merkezinin burası olmasını istiyorum.

-Yönetim binasında Güvenlik ofis’i kurulamaz.

-Neden kurulamasın Müfettiş?

Lola sesini yükseltmişti. Başkan sakince dinliyordu.

-Çünkü teknik olarak ve Kararlar gereğince Yönetim binasında güvenlik ofis’i kurulamaz Bayan Lola.

-İyi ama neden?

Yusuf Başkan’a baktı.

-Lütfen açıklayın müfettiş.

-Başmüfettişler Kurulu ve Akademinin prensip kararları gereğince Güvenlik ofis’leri bağımsız veya üst ve yan katlarıyla ilişkisi kesilmiş binalarda kurulabilir. Ve en az beş tane bağımsız odası olmalıdır. Yönetim binası bu şarta uygun değil. İkinci olarak Güvenlik Ofisi kurulacak bölge deki suç istatistikleri çıkarılmalıdır. Şehrin bu kısmında suç oranları o kadar düşük ki ofis kurulmasına izin verilmemesi gerekiyor. Dün Bayan Lola bana kızdı. Gördüğüm eksikleri izin verirseniz tek tek açıklamak isterim.

Lola tam manasıyla apışıp kalmıştı. Yusuf’un bu derece bilgili olabileceğini düşünmemişti. Şaşkın şaşkın dinliyordu.

-Elbette müfettiş sizi dinliyoruz.

-Kurulacak ofis’in sözleşmesi hazırlanmadı henüz.Ofis’in finansman, yetki ve sorumluluklarının yazılı olduğu sözleşme hazırlanmadan ofis kurulumu yapılamaz. Ofis’in bağlı olacağı Başmüfettişten izin talep edilmedi. Ofis’te çalışacak personel için İş Ajansı’na başvuru yapılmadı. Ofis burada kurulamayacağına göre bölge ve bina tespiti yapılmadı. Ofis’te kullanılacak malzemeler tespit edilmedi. Kullanılacak bilgisayar ve diğer teknik ekipmanın veri tabanına kaydı yapılmadı.Bana göre en önemlisi de henüz benim için Başmüfettiş den görev izni istenmedi.

-Belki siz olmadan çalışacağız müfettiş.

Lola son çare konuşuyordu artık.

-Benimle çalışmasanız bile Bayan Lola, Özel ofis’te en az bir tane lisanslı müfettiş çalışmak zorunda. Çünkü Yönetimin Kuralları kitabına göre şehirdeki insanlar hakkında sadece müfettişler araştırma yapabilirler.

Lola’nın cevap verecek hali kalmamıştı. Böyle olacağını tahmin etmemişti. Bu genç müfettiş dişli çıkmıştı. Başkan Lola ’ ya kırgın bakıyordu. Akşam Yusuf’u “ukalalık ediyor ben onunla çalışmam” diyerek şikâyet etmişti. Büronun kuruluşuyla ilgili eksik yok demişti.

-Pekâlâ, müfettiş anladığım kadarıyla kafanızda ofisle ilgili eksik yok.

-Evet, efendim eğer yetki verirseniz bir hafta içinde ofisin kuruluşunu tamamlarım.

-Sözleşmeyi hazırlamak uzun sürer mi peki?

-Akademiden mezuniyet ödevi olarak hazırladığım sözleşme var efendim.

-Bina olarak düşündüğünüz yer var mı?

-Evet efendim. İgor’un karargâh olarak kullandığı bina uygun.

-O zaman kızlarım da karşı tarafta çalışacak demektir.Tehlikeli olmaz mı?

-Başkanım eğer yetki verirseniz güvenlik konularını ayarlarım. Ofis’in bulunduğu yerde oturmazlarsa koruma zorlaşır.

Yusuf konuşmasını bitirmişti. Başkandan bakışlarını çevirdi. Valentina’nın gözleri gülüyordu yine. Lola’ysa kindar bakıyordu. İnisiyatifin elinden gitmesine tahammül edemezdi.

-Pekâlâ, müfettiş yetkiyi size veriyorum. Lola koordinatör, Valentina mali sorumlu sizde güvenlik ve araştırmadan sorumlu olacak şekilde sözleşmeyi hazırlayın. Özel Ofis’in tüm masrafları Konsey ve meclis bütçesinden karşılanacak. Ofis doğrudan Konseye ve bana bağlı olacak. Ofis’in sorumluluk sözleşmesi Başmüfettiş Kılıç Bey üzerine yapılsın. Verdiğiniz sözü unutmayın bir hafta sonra ofis çalışmaya başlamalı.

-Baş üstüne efendim. Müsaade ederseniz ben çalışmalara başlamak istiyorum.

Yusuf başkan’a başıyla selam verip bürodan çıktı. Lola’nın sinirli sesi duyuldu;

-Baba bizi nasıl bir tehlikeye attığının farkında mısın?

-Tehlike değil kızım sizi gerçeklerle yüzleştiriyorum.

-Ama baba bu adam tam bir maço.Dün kat sekreterine silah çekti. Güvenilir değil.

Valentina da sinirlenmişti.

-Kat sekreteri hak etmişti baba.Bence verdiğin karar son derece doğru.Abla sen değil miydin daha etkili görev isteyen?

Başkan yerinden kalktı kızları da kalktı.

-Yaşadığınız şehri tanımanız gerek.Kararım bu. Müfettişe gereken her konuda yardımcı olmanızı istiyorum.

Yönetim binasından çıkan Yusuf memnun kalmıştı. Başkan’ın kendisine destek vermesi hoşuna gitmişti.Ofis’e gelip Kılıç Bey’le konuştu. Kılıç Bey başkanın emirlerini kabul etmişti . Bürosuna geçip sözleşmeyi hazırlamaya başladı. Bilgisayarının başında önemli bir konuyu unuttuğunu fark etti.Hemen telefonla Yönetim binasından Valentina’yı aradı.

-Alo Bayan Valentina ben müfettiş Yusuf .Başkan’a bir soru sormam gerekiyor ama doğrudan ulaşmam mümkün değil.

-Siz söyleyin ben iletir cevabını size bildiririm Yusuf Bey.

-Özel ofis’te operasyon birimi kurulacak mı kurulmayacak mı öğrenip bana haber ederseniz memnun olurum.

Yusuf sözleşmeyi hazırlarken Valentina arayıp Ofis’te sadece araştırma yapılacağını söyledi. Yusuf gece yarısına kadar sözleşmeyi hazırladı.İş ajansı’na personel taleplerini yazdı.Finans Merkezi’ne Özel Ofis’in masraflarının Konsey ve Meclis bütçesinden karşılanacağına dair tebligatı hazırladı. Uyumak için yatağına geçerken eksik evrak kalmamıştı. Ertesi sabah erkenden büroya indi. Kendisiyle ilgili görevlendirme talebini ve bina isteğini yazdıktan sonra ofis’ten ayrıldı.Özel ofis’in merkezi olarak düşündüğü İgor’un eski karargahını incelemeye gitti.Binanın tamamını gezip inceledi. Gerekli notları aldı.Binanın karşısındaki kafede bir fincan çay ve bir poğaçadan ibaret kahvaltısını yapıp tekrar Valentina’yı aradı.Kafenin adresini verdi. Ablasının yada kendisinin gelerek Ofis’te kullanılacak malzemelerin seçimini yapmalarını istedi. Bir saat sonra Valentina başkanlık arabalarından biriyle kafenin önüne gelmişti. Gülümseyerek geldi Yusuf’un karşısına oturdu.

-Bir şey içmek ister misiniz Bayan Valentina?

-Teşekkür ederim Yusuf Bey.Bana Valentina demeni tercih ederim.Resmiyeti pek sevmem.

-Nasıl isterseniz.Kalkalım mı?

Birlikte İgor’un binasına gittiler.Binanın büyük giriş kapısını açtı.Girişteki geniş salonda bir sürü bilgisayar koli halinde duruyordu.Şahin Bey binaya el koyunca binadaki bütün bilgisayarlar paketlenip hazırlanmıştı.Birlikte ikinci kata çıktılar.Bu katta bir sürü büro vardı. Mobilyalarına dokunulmamıştı. Koridorun sonunda küçük bir oda ve geniş bir salon

daha vardı. Yusuf anlatmaya başladı;

-Bayan Valentina pardon Valentina. Giriş katı güvenlik için ayırdım. Tüm odalar kamerayla güvenlik tarafından izlenecek. Bina dışında kamera takılı devamlı izlenecek.Bu kattaki birinci odanın müfettiş odası, ikinci odanın koordinatör, üçüncü odanın hesap işleri dördüncü odanın raportör ilerideki geniş salonun da kafeterya olarak kullanılmasının uygun olacağını düşünüyorum. Ablanın ve senin odalarınızda bayan sekreter görevlendireceğim. Sekreterleriniz yanınızdan ayrılmayacak. Üst kattaki dairelerinizde sizlerle kalacaklar.

-Yalnız kalmayı tercih ederdik Yusuf.

-Haklı olabilirsiniz ancak güvenlik için bu gerekli.Sekreterleriniz için özel personel istedim ajanstan. 24 saat yakın korumanızı yapacaklar.

-Sen nerede kalacaksın?

-Kendime ayırdığım oda iki bölmeli. Hem çalışmaya hem yatmaya uygun yapılmış. Gerekli olursa daha sonra üst kattaki dairelerden birine taşınabilirim.

Bütün odaları sırayla gezdiler. Ardından üçüncü kata çıkıp Lola ve Valentina’nın dairelerini incelediler.

-Benim binayı incelememe gerek yokmuş Yusuf. Oda döşemeleri güzel yeni mobilya almaya gerek yok bence.

Bina bu malzemelerle kullanılabilir. Yinede masrafımız olacak değil mi?

-Evet Valentina. Teknik servisten bilirkişi çağırdım.Fiyat tespiti yapıldıktan sonra ücretin Kılıç Bey’in hesabına transfer edilmesi gerekiyor. Teknik servis bilgisayarları kurup Yönetim binası veri tabanına kaydını yapacak. Sanırım birkaç gün içinde ajanstan istediğim personel listesi gelecektir. Eğer personelle görüşmek isterseniz,

-Gerek yok Yusuf sen halledersin.

-Tamam, o zaman. Kafeye geçelim. Sana çay ikram edeyim. Bu arada teknik servis gelecektir.

Birlikte kafe olarak düşündüğü geniş salona geçtiler. Burası çift cepheliydi. Duvar tamamen camla kaplıydı. Valentina koltuklardan birini eliyle temizleyip oturdu. Yusuf tezgâhın arkasına geçip ısıtıcıyı açtı.

-Temizlikçi çağırdım dedi.

Isıtıcı birkaç saniye içinde fokurdamaya başlamıştı.

-Çay mı kahve mi alırsın?

-Kahve lütfen.

Yusuf bardaklara sıcak su doldurup kahve tabletlerini attı. Valentina’nın yanındaki koltuğa oturdu. Bir süre sessizce caddeyi seyrettiler. Valentina;

-Farklı birisin Yusuf dedi.

-Anlamadım Valentina.

-Suskunluğun beni çok şaşırtıyor. Yönetim binasındaki erkekler bizimle konuşmak için sebep ararlar. Ablamla bana bol bol kompliman yaparlar. Bu sayede sicillerinin yüksek olmasını beklerler. Konuşacak sürüyle konun vardır eminim ama susmayı tercih ediyorsun. Sebebini öğrenebilir miyim? Tabi mahzuru yoksa.

-Akademide bize öğretilen bir kural vardır Valentina.

-Nedir?

-Müfettişin dostu olmaz.

Valentina şaşkınlıkla Yusuf’a baktı.

-Evet, Valentina yanlış duymadın. Müfettişlerin dostu yoktur. Biz meslek olarak çok araştırmak, çok bilmek ama az konuşmak zorundayız. Bildiklerimizi sadece yetkili müfettişlere ve Konsey üyelerine açıklayabiliriz. Az konuşmam mesleğe bağlı oluşan bir alışkanlık.

Sustular. Ama Valentina uzun süre suskun kalmaya pek niyetli değildi.

-Seni konuşmamla rahatsız ediyorum belki ama Yusuf dedi. Yine bir soru sormak istiyorum.

-Hayır, Valentina diye karşılık verdi Yusuf. Konuşmandan asla rahatsız olmam merak etme.

Bunu derken gözleri karşılaştı Valentina’yla.Valentina bir an konuşamadı.

-Biliyorsun ablam müfettişlerle ilgili bir kitap yazdı.Kitapta anlatılan müfettiş profili seninle pek uyuşmuyor. Eğer gerçek müfettiş kimliği sen ve tarif ettiğin gibiyse bir yanlışlık var demektir.

-Anlamadım. Kitabı ben de okudum ama…

-Mesela kitapta müfettişler çok kibar ve konuşkan anlatılıyor. Belki ben öyle anladım. Müfettişler ablama her türlü sırlarını anlatmışlar nerdeyse.

( Yirmi Dört 23 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 31.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.