Kılıç Bey sakinleşmişti.

-Başmüfettişler kurulundan size Şehir Meclisi ile ilgili bir görev verilmezse seçimlere katılıp Meclise girmenizi istiyoruz. Kampanyanız için Yirmi Dört gereken her türlü yardımı yapacak.

-Teşekkür ederim Süleyman Bey ben işimden memnunum politika benim işim değil.

-Bu iş memnuniyeti ile ilgili değil Kılıç Bey. Yirmi Dört olarak Mecliste daha etkin olmak istiyoruz.Toplumumuzu bu hale düşüren politika o zaman politikayla kurtaracağız. Bataklığı kurutmak gerek. Bunu yaparken merak etmeyin sizi doğrudan planlarımıza dahil etmiş değiliz. Karakteriniz sizinle çalışmamızı gerektiriyor. Biliyorsunuz sahibi olduğumuz topraklarda bu gün esir muamelesi görüyorsak bunun kaynağı Yönetim binası ve meclis.

-Tahminlerimize göre Başmüfettişler Kurulu sizi Meclis’e Kurul temsilcisi ve Başkanın güvenlik danışmanı olarak görevlendirecek. Ancak her zaman bir B planı olmalıdır.

-Nasıl böyle eminsiniz?

-Birincisi yerine geçtiğiniz İvanov’un malvarlığıyla beraber yetki ve görevlerini de devir alıyorsunuz.Kurulun en genç üyesi siz olacaksınız. Kuruldaki ihtiyarların hiç birisi Meclis temsilcileriyle başa çıkamaz. Bunu isterler ancak enerjileri kâfi gelmez.

Gülümsedi sigarasından bir nefes daha çekip sehpadaki kül tablasında söndürdü.

-İkincisi kurul Konseyle daha doğrusu Başkanla arasını iyi tutmak istiyor. Khaos’un desteklediği suikast başarısız olunca Başkanın itibarı tavan yaptı. Üçüncüsü kurulun son dönemdeki itibarı meclis başkanı yüzünden dibe vurmuştu. İtibarlarını yükseltmeleri lazım. Siz mecliste asla yok sayılamayacak bir statü oluşturabilirsiniz. Şu ana kadar Khaos’un telkinleriyle kurul üyesi atadılar. Şimdi başkanın telkinine boyun eğeceklerdir. Bunlar hemen aklıma gelen birkaç sebep. Daha pek çok sebep bulunabilir. Sizden çok ağır işler istediğimizi düşünebilirsiniz Kılıç Bey.

-Tahmin ettiğiniz gibi düşünüyorum Süleyman Bey.

-Haklı olabilirsiniz. O takdirde teklifimizi şöyle düşünmenizi isterim yüzyıllar boyunca bizim olan topraklarda bugün köleyiz adeta. Savaşla yapılamayanlar ihanet politikaları para ve işbirlikçilerle yapıldı. Kurtulmanın zamanı gelmedi mi sizce? Bizce başlanacak en uygun yer Şehir meclisi. Bildiğiniz gibi zaten şehirdeki kötülüğün kaynağı Meclis olduğu için öncelikle ıslah edilip kontrol altına alınması gereken yer.

Kılıç Bey sıkışmıştı. Hayatı boyunca en son düşündüğü Meclise girmekti. Onun için doğrunun yanlış yanlışın doğru olduğu yerdi meclis. Doğrusu olmayan,prensibi olmayan kişilerin toplandığı yer olarak görmüştü meclisi.

-Düşünceleriniz de haklısınız Süleyman Bey. Ancak ben bu mücadelede Müfettiş olarak bulunmak isterim. Kurul temsilcisi olarak bir şey diyemem ama politikacı olarak asla.

Sigarasından bir nefes çekti. Çay soğumuştu. Yüzünü ekşitince Eğitmen yerinden kalkıp çayları tazeledi. Çaydan bir yudum içti. Şahin Bey ve Eğitmen dikkatle kendisini izliyorlardı.

-Meclis üyesi olarak hayır diyorum. Yanlış anlamayın. Yapamayacağımdan değil. Genç birinin temsilci olarak daha başarılı olacağını düşünüyorum. Sistemin içinde yetişmiş ama sistemi pervasızca sorgulayabilecek tanınmayan biri bataklığı kurutamayabilir ancak sivrisinekleri dağıtır.

-Aklınızda biri var mı?

-Şu anda yok Süleyman Bey ama ararsak mutlaka bulacağımıza inanıyorum.

Süleyman Bey biraz düşündü.

-Bakın Kılıç Bey dedi. Sanıyorum ben tam olarak anlatamadım. Bizler yani Yirmi Dört sizin mecliste politik bir insan olarak bulunmanızı istemiyoruz. Sizden ahlakın yerlerde süründüğü böyle bir mecliste çalışmanızı isteyemeyiz elbette. Belki farkında değilsiniz ama 35 yıllık meslek hayatınızdaki prensipleriniz şehirde kimilerine güven kimilerine korku aşılıyor. Sizin mecliste bulunmanız bazı kişilerin kendilerine çeki düzen vermelerini sağlayacak. Bugün meclis başkanı Khaos’la görüşmeye gitti. Ne konuştuklarını bilemeyiz ama tahmin etmek zor değil. 25 yıl öncede Khaos’tan aldığı destekle örgütünü kurmuştu. Bu örgüt şu anda şehrin kanını emiyor. Hiç düşündünüz mü Yirmi Dört size niçin yardım etti?

-Evet, çoğunlukla düşünüyorum. Konuşmanıza başlarken ismimle birlikte Vaiz’in adını andınız. Vaiz’le alakanızı çözemedim. A- ma sizden duyarsam düşüncelerimin doğruluğunu anlama imkânım olur.

-Kılıç Bey 35 yıldır suçlularla savaşıyorsunuz. Her cezalandırdığınız suçluyla doğrudan veya dolaylı olarak toplumumuza hizmet ettiğinizi biliyorsunuz. 20 yıldır sizden tek beklentimiz suçluları cezalandırmanızdı. Prensip olarak bize karşı olanlarla biz uğraştık.Suçlularla siz ve ofisiniz. Bu yüzden şu ana kadar sizden doğrudan bir şey istemedik. Size ulaştırdığımız bilgilerle gereğini yaptınız. Böylece herkes karlı çıktı. Başmüfettiş İvanov’un başarılı olmasını istemedik. Çünkü onun başarılı olması demek bütün şehrin ve doğal olarak toplumumuzun da zarar görmesi demekti. Bizler özgür yaşamak istiyoruz. Suikast başarılı olsaydı sadece Efendi’nin ismi değişecekti. Efendi’nin isminin değişmesi bir şey değiştirmez.

Koltuğunda kıpırdandı.

-Vaiz’e gelince; Vaiz’le doğrudan bir alakamız yok. Vaiz inancının gereği olarak düşmanlarını bile affedebilir. Misyonu bunu gerektiriyor. Görevini yapıyor. Kendisine verilen manevi görevi yerine getiriyor. Biz affetmeyiz. Kısasa kısas isteriz. Toplumumuzu korumak için zarar veren veya vermeyi düşünen herkesi düşman sayar ve yok ederiz. Bizlerde görevimizi yapıyoruz. Vaiz insanları Allah’a çağırmakla görevli. Biz toplumumuzu korumakla görevliyiz. Vaiz’le doğrudan bağlantımız yok. Ancak Vaiz’in evi her zaman arkadaşlarımız için bir sığınak olmuştur. Masum insanları koruduğunuz için Vaiz sizi sever. Ortak düşmanlarımız ve ortak değerlerimiz var.Alkol, uyuşturucu, kumar ve fuhuş ortak düşmanlarımız.Onun için Vaiz’e destek oluruz gerekirse. Genellikle bize ihtiyacı olmaz. Gerektiğinde korumak için uzaktan takip ederiz. Birde tabanda toplumumuzdaki insanlar Vaiz’i sever ve saygı duyarlar. Vaiz ataları gibi toplumumuzu sever ve insanlarımıza yardım eder. Toplumumuzun sevdiklerini sevmek ve saygı göstermekte görevlerimiz arasında diyebiliriz. Bu yüzden Vaiz’i sever ve saygı duyarız.

Gözleri Şahin’in gözleriyle karşılaştı. Şahin geldiğinden beri hiç konuşmamıştı.

-Siz ne düşünüyorsunuz Şahin Bey konuştuklarımız hakkında? Arkadaşlar özellikle sizinde bu toplantıda bulunmanızı istediler. Ama dikkat ettim hiç konuşmadınız.

-Konuşmalarınızı dinledim Süleyman Bey. Ancak ben hareket insanıyım. Müfettiş olarak yardım ettiğim insanın ismine cismine bakmam. Meclisin kötülük kaynağı olduğunu herkes biliyor. Se- çilen herkes suç örgütlerinin desteğiyle seçiliyor. Prensip olarak iyi insanların kötü ortamlarda olmaması gerektiğini düşünürüm. Ama kötüleri tedirgin etmekten zevk aldığımı da söyleyebilirim. Bence de daha aktif olmanın zamanı geldi hatta geçiyor. Yönetim binasında oturanların insanları sömürmelerinden herkes gibi bende bıktım. Ancak plan yapmak benim işim değil.

Süleyman Bey yerinden kalkıp elini Kılıç’a uzattı.

-Sizinle görüştüğüme memnun oldum Kılıç Bey.Düşüncelerinizi anlıyor ve sizi takdir ediyorum. Sakin kafayla düşündüğünüzde bizim haklı olduğumuzu anlayacaksınız. Kurul’da size verilecek görevi reddetmeyin. Toplumumuz için… Şahin Bey size de başarılar dilerim.

Eğitmen’le kucaklaşıp odadan çıktı. Ardından sekreter içeri girdi.

-Efendim aşağıda masanız hazırlanmış.

Hep birlikte aşağı kata yemekhane’ye indiler. Yemekhane çok büyüktü Eğitim Merkezi’nin bütün çalışanları burada yemek yerlerdi. Yemekhanenin baş tarafındaki masaya oturdular. Masaya oturup siparişlerini vermişlerdi ki bir garson gelip Kılıç Bey’i telefona çağırdı.10 dakika sonra Kılıç Bey gelip masaya oturdu.

-Başkan bu akşam bizi başkanlık konutunda yemeğe davet etmiş dedi. Şahin Suzi’de yemeğe davetli. Ara. Hazırlanması gerekir. Ofise haber ver. Yardıma ihtiyacı olursa ilgilensinler.

Şahin kalkıp telefona gitti. Birkaç dakika sonra geri gelip masaya oturdu. Kılıç Bey karşısında oturan Eğitmen’e laf attı;

-Süleyman her şeyi biliyor akşamki yemek hakkında bir şey söylemedi hayret dedi.

Eğitmen hafifçe güldü.

-Söyledi Kılıç dedi. Siz gelmeden az önce bu akşam yemeğe çağrılabileceğinizi söyledi.

-?

-Evet. Siz gelmeden az önce bu akşam Başkan’ın sizi yemeğe çağırabileceğini söyledi. Hatta dediğine göre başkan sizi daha önce çağıracakmış ancak Konsey’in diğer üyeleri ve meclis başkanı karşı çıkmışlar. Bunun geleneksel hale gelmesinden çekindikleri için kabul etmemişler. Sonunda Başkan sizi Özel davetlisi olarak çağırmaya karar vermiş. Davet özel bir davet olduğu için bir şey söylemedi Süleyman Bey.

Şahin’in sağ tarafında kıs kıs güldüğünü görünce Kılıç Bey ters ters baktı Şahin’e. Fark ettirmeden etrafına bakındı. Konuştuklarının dinlenemeyeceğine karar verince

-Sana bir sorum olacak Eğitmen dedi. Aklıma yatmayan bir konu var. Konuşmalarından anladığım kadarıyla Süleyman Bey ve Yirmi Dört yaklaşık 30 yıldır beni takip ediyor. Ama benimle bir türlü temasa geçmediler. Madem benim çalışmalarımı bu kadar takdir ediyorlar neden beni içlerine almak için ısrarcı olmadılar?

-Çok basit kozmopolit karakterin yüzünden yapılacak teklifleri reddedeceğini düşündüler. Yirmi Dört reddedilmekten hoşlanmaz Kılıç. Bazı konularda uzun düşünür, zor karar, verir ancak reddedilmeyi kabul etmez. Dediğin gibi Yirmi Dört seni 30 yıldır takip ediyor. Baban ve diğer müfettiş akrabaların da Yirmi Dört için çalışmışlar zamanında.Son 20 yıldır sıkı bir takip ve koruma altındasın. Kılıç senin bunu sormana şaşırdım.

Eğitmen önündeki kadehteki suyu yudum yudum içti.

-Biz yani seninle ben Büyük saldırıdan sonra Şahin’i ve ekibini niçin sokaklara bıraktık? Hatırlasana Şahin o zamanlar neredeyse her gün hatta bazen günlük iki operasyon yapardı. Şahin’e operasyon yapması için suç ve suçlu bulurduk. Şahin’in yaptığı bu operasyonlar sayesinde arkadaşları ve ailelerini kamufle etmedik mi? Operasyon bilgilerini bana Yirmi Dört veriyordu. Şahin bu operasyonlar sayesinde o kadar popüler oldu ki kimse bizimle ilgilenmez oldu. Bizde şehit arkadaşlarımızın geride bıraktıkları emanetlerini korumak için elimizden geleni yaptık seninle. Sende 20 yıldır aynı anda Yönetim binasının ve meclisin takibi altındasın Kılıç. Seninle doğrudan temasa geçmenin riskli bir davranış olacağına karar verdik. Bu arada Süleyman Bey konuştuklarının hiç birisini benden duymadı. Senin ofisinde ve bağlı iş yerlerinde koyduğun kurallar ve çalışma prensibin Yirmi Dört’e uygun geldiği için özel bir temas olmadı. Senin toplum merkezlerine yaptığın katkılar sayesinde yüzlerce çocuk kurtuldu biliyorsun. İnsanlarımızı alkol, fuhuş, uyuşturucu gibi kötülüklerden korumak Yirmi Dört’ün prensiplerindendir. Sen zaten iş yerlerinde alkol kullanılmasını ve satışını yasakladın. Toplum merkezlerine bu şartla yardım ettin yıllardır. Anlayacağın özel bir temasa gerek kalmamıştı.


( Yirmi Dört 20 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 24.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.